Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

Tuliko HD-Partsille kakki pöksyyn kun joutui jenkkien pakotelistalle ? Mut ollaan sovittu hei, ettei tätä politisoida.



Suomalainen yritys HD-Parts lopettaa kaupankäynnin Venäjälle. Yhtiö kertoo asiasta STT:lle sähköpostitse.

HD-Parts joutui viime perjantaina Yhdysvaltain Venäjä-pakotelistalle. Maan valtiovarainministeriön mukaan suomalaisyritys on toimittanut Venäjälle tuhansia lähetyksiä kuorma-autojen varaosia vuoden 2022 jälkeen.

Yhtiö kuitenkin sanoo, että sen joutuminen Yhdysvaltain pakotelistalle oli järkytys, joka sai arvioimaan toimintaa uudelleen.
Veikkaan mielenkiintoisia keskusteluja pankin kanssa firman rahaliikenteen menneisyydestä ja tulevaisuudesta. Tai sitten vain käy kuten kuuluukin, eli maksut ei vain mene läpi kumpaankaan suuntaan.
 
Nistä USA:n pakotteista, eli miten ne toimivat EU alueella tai muissa maissa. Tuossa linkkiä yhteenvetoon:
https://www.acamstoday.org/sanctions-ofac-penalties-on-european/

Eli periaatteessa USA:n pakotteilla ei ole mitään voimaa EU alueella. Osan pakotteista on EU vahvitanut, eli niillä on juridista valtaa EU alueella. Mutta tämä ei ole koko pelinhenki. USA:n pakotteet koskee USA:ssa toimiva yrityksiä ja yllättävän moni toiminto onkin tätäkautta USA:n hallinnon säännösten alaista. Käytännössä esimerkiksi Eurooppalaisilla pankeilla on aina haarakonttori USA:ssa koska muuten dollarikauppa on vaikeaa. Joten EU pankit käytännössä noudattaa sekä USA:n että EU:n pakotteita. Vastaavavia yrityksiä ovat myös kansainväliset logitiikkafirmat, tunnetuimpia UPS tai Fedex. Pilvipalvelujen ja ATK ohjelmistojen osalta Microsoft, Amazon ja Google tulee heti listalle. Nämä kaikki lopettavat kaiken toiminnan pakotelistatun yrityksen kanssa. Matkapuhelinoperaattorit joutuvat sopimaan roming sopimuksia ja internet palveluntarjoajat routting sopimuksia USA:han.

Joten vähiin käy ne yrityksen peruspalvelut vaikka päätyy pelkälle USA:n pakotelistalle.
 
Sotaketjussa tätä jo sivuttiin, mutta tänne vielä syvemmin


Russia in 2023 produced 43.9 million tons of gasoline and exported about 5.76 million tons, or around 13% of its production. The biggest importers of Russian gasoline are mainly African counties, including Nigeria, Libya, Tunisia and also United Arab Emirates.

The price of 95 gasoline in Russia is about 62 U.S. cents per litre, compared with more than $2.05 in western Europe.

 

Tästä minä taas nautin :ROFLMAO: (y)... mennään taas ihan suuren suunnitelman mukaisesti kohti Neuvostoliittoa.

Sotaketjussa tätä jo sivuttiin, mutta tänne vielä syvemmin


Russia in 2023 produced 43.9 million tons of gasoline and exported about 5.76 million tons, or around 13% of its production. The biggest importers of Russian gasoline are mainly African counties, including Nigeria, Libya, Tunisia and also United Arab Emirates.

The price of 95 gasoline in Russia is about 62 U.S. cents per litre, compared with more than $2.05 in western Europe.


Mukamas autoilu on lisääntymässä kun Venäjällä polttoaine maksaa kohta enemmän kuin koskaan ja autot hajoaa hiljalleen käsiin. Ja koskas maatalouskoneet ovat liikkuneet bensiinillä? Perusteet bensiinin vientikiellolle haisevat hätävalheelle mailien päähän ja todellinen syy on se, että ne Ukrainan paskomat jalostamot on poissa pelistä kuukausia vähintään.

Hiukan myöhemmin tullaan ilmoittamaan dieselin vientikiellosta, ehkä vitkutetaan vaalien jälkeiseen aikaan, samalla se on leikkaantunut dieselinkin tuotanto, mutta siinä saattaa Valko-Venäjä vähän kyetä auttamaan.

Väitän, että ryssälä ei tule välttämättä enää tällä vuosikymmenellä viemään bensiiniä ja jos iskut jatkuu niin ei vie enään kohta dieseliäkään.

Nautin tästä.
 
Ei tämäkään oikein hyvältä näytä Venäjän kannalta, Intia on hamunnut hiilivarastonsa täyteen ja nostanut kotimaansa tuotantoa joten 2024 tulevat tarvitsemaan vähemmän ryssien hiiltä.

Tarkoittanee hinnanlaskua venäläiselle tuotteelle joka jo ennestään on ollut pääosin tappiollista toimintaa nykyisillä hinnoilla ja rahtietäisyyksillä.

 
Taitaa HD-Partsin loru olla lopussa. Ja hyvä niin. Seteliselkärankaiset nilviäiset.


”Listalle joutumisen jälkeen yritys ilmoitti lopettavansa kaiken kaupankäynnin Venäjälle. Liuhto ei usko HD-Partsin pääsevän listalta pois tämän avulla.

”Mitä tahansa se yritys yrittää, niin se on jo liian myöhäistä. Yritykselle tuli tavallaan niin sanottu kuolemantuomio tässä.””
 
Ei tämäkään oikein hyvältä näytä Venäjän kannalta, Intia on hamunnut hiilivarastonsa täyteen ja nostanut kotimaansa tuotantoa joten 2024 tulevat tarvitsemaan vähemmän ryssien hiiltä.

Tarkoittanee hinnanlaskua venäläiselle tuotteelle joka jo ennestään on ollut pääosin tappiollista toimintaa nykyisillä hinnoilla ja rahtietäisyyksillä.

Perinteikäs hintamanipulaatioa jos on vain yksi iso asiakas: neuvotellaan halvat hinnat, ostetaan varastot täyteen ja keskeytetään ostot. Sitten on hyvä neuvotella rauhassa uusi, ostajalle parempi hinta. Toistetaan sykli, koska myyjä ei muuta voi ja on pakko myydä kun lopulta saadaan tuloja.
 
Lentokoneteollisuudellakin menee vahvasti:

Aeroflot received a plastic toy instead of four import-substituted airplanes

Eight years after Rostech CEO Sergey Chemezov promised to supply Russian airlines with domestic MC-21 airplanes, only one of them managed to receive the first model, but it turned out to be a plastic toy.

 
Taitaa HD-Partsin loru olla lopussa. Ja hyvä niin. Seteliselkärankaiset nilviäiset.


”Listalle joutumisen jälkeen yritys ilmoitti lopettavansa kaiken kaupankäynnin Venäjälle. Liuhto ei usko HD-Partsin pääsevän listalta pois tämän avulla.

”Mitä tahansa se yritys yrittää, niin se on jo liian myöhäistä. Yritykselle tuli tavallaan niin sanottu kuolemantuomio tässä.””


”Me ollaan sovittu, ettei me politisoida tätä sotajuttua millään lailla”
 
Uusi-Seelantikin liittyy öljyn hintakattorajoitteeseen sekä lisää 61 henkilöä/yritystä jo aika kattavalle pakotelistalleen.


Tänä vuonna hintakatto on purrut hyvin ja ryssien saama tulo öljystään laskee koko ajan, lisäksi ilmaita lounaita ei ole joten Venäjä joutuu maksamaan kaikista hämäristä palveluista, joilla yrittää pakotteita kiertää ja sekin on heidän tulostaan pois.

 
Viimeksi muokattu:
Itävalta se nautiskelee ryssän kaasusta.



Itävalta on yksi Venäjän kaasun pääostajista kahdeksalla miljardilla kuutiometrillä vuodessa.

Joulukuussa Itävallan ostamasta kaasusta 98 prosenttia tuli Venäjältä. Itävallan kaasusopimus Gazpromin kanssa on myös Euroopan maiden pisin ulottuen vuoteen 2040 saakka. Wien perustelee kykenemättömyyttään muuttaa kaasuntuontitilannettaan maantieteellä: kuten muutkaan EU:n sisämaavaltiot, se ei voi ostaa suoraan LNG-tankkerien toimittamaa nestekaasua.

Ennen Venäjän laittoman hyökkäyssodan alkua sisämaavaltio Tšekki oli samassa tilanteessa kuin Itävalta; Venäjä täytti 97 prosenttia sen kaasun tarpeesta. Silti jo vuonna 2022 se onnistui pudottamaan riippuvuutensa venäläisestä kaasusta alle neljään prosenttiin vain kahdeksassa kuukaudessa.

Itävalta ei sen sijaan ole tehnyt kahden sotavuoden aikana mitään toimenpiteitä pyrkiäkseen eroon Venäjän kaasusta, jonka osuus oli viime vuonna 65 prosenttia Itävallan kulutuksesta. Se maksoi Venäjän sotakassaan keskimäärin 240 miljoonaa euroa kuukaudessa.
 
Itävalta se nautiskelee ryssän kaasusta.



Itävalta on yksi Venäjän kaasun pääostajista kahdeksalla miljardilla kuutiometrillä vuodessa.

Joulukuussa Itävallan ostamasta kaasusta 98 prosenttia tuli Venäjältä. Itävallan kaasusopimus Gazpromin kanssa on myös Euroopan maiden pisin ulottuen vuoteen 2040 saakka. Wien perustelee kykenemättömyyttään muuttaa kaasuntuontitilannettaan maantieteellä: kuten muutkaan EU:n sisämaavaltiot, se ei voi ostaa suoraan LNG-tankkerien toimittamaa nestekaasua.

Ennen Venäjän laittoman hyökkäyssodan alkua sisämaavaltio Tšekki oli samassa tilanteessa kuin Itävalta; Venäjä täytti 97 prosenttia sen kaasun tarpeesta. Silti jo vuonna 2022 se onnistui pudottamaan riippuvuutensa venäläisestä kaasusta alle neljään prosenttiin vain kahdeksassa kuukaudessa.

Itävalta ei sen sijaan ole tehnyt kahden sotavuoden aikana mitään toimenpiteitä pyrkiäkseen eroon Venäjän kaasusta, jonka osuus oli viime vuonna 65 prosenttia Itävallan kulutuksesta. Se maksoi Venäjän sotakassaan keskimäärin 240 miljoonaa euroa kuukaudessa.
Miksi Itävalta on venäjän kelkassa? Onko jokin historiallinen liima, vai mikä?
 
Miksi Itävalta on venäjän kelkassa? Onko jokin historiallinen liima, vai mikä?
Karin Keissl, yksi erittäin putiniin menevä ämmä.
1990-luvulla hän työskenteli Itävallan ulkoministeriössä. Vuonna 2017 äärioikeistolainen Itävallan vapauspuolue nimitti hänet ulkoministeriksi uudessa koalitiohallituksessa, vaikka Kneissl ei ollutkaan puolueen jäsen.
Samaan aikaan Vapauspuolue ylläpitää läheisiä suhteita Kremliin ja jopa allekirjoitti yhteistyösopimuksen hallitsevan Yhtenäisen Venäjän kanssa.
Vuonna 2019 Itävallan hallitus kaatui ja Kneissl jätti ministeritehtävänsä. Hän väittää, että sen jälkeen "poliittinen painostus" on estänyt häntä jatkamasta akateemista tai liikeuraa, koska häntä pidettiin liian läheisesti yhteydessä Venäjään.
Karinin kriitikoilla oli paljon huomautettavaa. Vuonna 2020 Kneisl aloitti arvostelujen kirjoittamisen valtion hallitsemalle venäläiselle medialle RT (entinen Rossija Segodnya). Hänestä tuli vieraileva professori MGIMOssa. Vuonna 2021 venäläinen öljyjätti Rosneft nimitti hänet hallitukseensa (josta hän erosi toukokuussa 2022).
Karin Kneissl valitti noitajahdista ja kyvyttömyydestään löytää työtä kotimaassaan muutti ensin Ranskaan ja sitten Libanoniin.
Ja muutama kuukausi sitten hän lähti jälleen tielle: tällä kertaa hän muutti Venäjälle, missä hänelle tarjottiin Pietarin yliopiston aivoriihiä.
Keskus sijaitsee ylellisessä kartanossa, missä hän on nytkin, tietääkseni ja asuu jossain mahdollisesti rakkaan fyyrerinsa vieressä, kun tämä ei ole bunkerissa.

Hän on kuuluissa siitä että Putler tanssinut hänen kanssa tämän häissä.
1709303803448.png

1709304007229.png

1709304112135.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Huolestuttaa että fashistisen venäjän nesteytetty kaasu saa tulla Euroopaan vapaasti, tämä on käsittämätöntä!
 
Back
Top