Läskit pois

Läskit kuriin


  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Tätä olen jo pitkään jotenkin epäillyt, nälän kurniessa tyhjässä mahassa... olisiko protsku-pirtelö ennen nukkumaan menoa mitään? Jeps!
Nyt asiasta on tutkittua tietoa

The Impact of Pre-sleep Protein Ingestion on the Skeletal Muscle Adaptive Response to Exercise in Humans: An Update
  • Department of Human Biology, NUTRIM School of Nutrition and Translational Research in Metabolism, Maastricht University Medical Centre (MUMC+), Maastricht, Netherlands

"When applied over a prolonged period of resistance-type exercise training, pre-sleep protein supplementation has a beneficial effect on the increase in muscle mass and strength."

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnut.2019.00017/full

ja hömppälehden tulkinta, mistä sen itse siis bongasin :).

https://www.dailymail.co.uk/health/...ke-bed-Late-night-intake-increases-gains.html

Ajattelin kokeilla tuota 30g/15g -settiä tästä pari viikkoa, jahka saan noi pulverit ostettua... onko reserviläisveljissä muita kiinnostuneita, olisi hyvä kuulla mietteitä muilta treenaajilta. Itse täytin just 46, mutta treenaan edelleen paljon, tai aloittelen siis uudelleen nyt kun viimekuisessa minisuksihaaverissa murtunut peukalo on luutunut ja oikea käsi saa taas päivänvaloa!

Olivat muuten niin tuhannesti kirotut kusiset minisukset, ja yhtä kirottu kusinen Fremen typerine päähänpistoineen niiden hankinnassa...
ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTAKO MINISUKSIA, JA LASKEKO TUNTURIA ALAS.
Lähes henki menee ennemmin tai vielä sitäkin ennemmin perkele.
 
Myöskään ei pidä ripustautua moottorikelkan perään minisukset jalassa. Naamasta kuoriutui nahka (oli melkonen jääkerros lumen päällä) ja nilkasta meni nivelsiteet.

Minarit vois kyllä hävittää maailmasta.
 
Tätä olen jo pitkään jotenkin epäillyt, nälän kurniessa tyhjässä mahassa... olisiko protsku-pirtelö ennen nukkumaan menoa mitään? Jeps!
Nyt asiasta on tutkittua tietoa

The Impact of Pre-sleep Protein Ingestion on the Skeletal Muscle Adaptive Response to Exercise in Humans: An Update
  • Department of Human Biology, NUTRIM School of Nutrition and Translational Research in Metabolism, Maastricht University Medical Centre (MUMC+), Maastricht, Netherlands

"When applied over a prolonged period of resistance-type exercise training, pre-sleep protein supplementation has a beneficial effect on the increase in muscle mass and strength."

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnut.2019.00017/full

ja hömppälehden tulkinta, mistä sen itse siis bongasin :).

https://www.dailymail.co.uk/health/...ke-bed-Late-night-intake-increases-gains.html

Ajattelin kokeilla tuota 30g/15g -settiä tästä pari viikkoa, jahka saan noi pulverit ostettua... onko reserviläisveljissä muita kiinnostuneita, olisi hyvä kuulla mietteitä muilta treenaajilta. Itse täytin just 46, mutta treenaan edelleen paljon, tai aloittelen siis uudelleen nyt kun viimekuisessa minisuksihaaverissa murtunut peukalo on luutunut ja oikea käsi saa taas päivänvaloa!

Olivat muuten niin tuhannesti kirotut kusiset minisukset, ja yhtä kirottu kusinen Fremen typerine päähänpistoineen niiden hankinnassa...
ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTAKO MINISUKSIA, JA LASKEKO TUNTURIA ALAS.
Lähes henki menee ennemmin tai vielä sitäkin ennemmin perkele.

Hieno nähdä että maailmalla on noteerattu tälläinenkin asia :pEi siinä mitään,fitness-pirkkojen ja salimörköjen peruskauraa tyyliin vuodesta 1995:ROFLMAO:
Koskaanhan ei ole liian myöhäistä tulla tietoiseksi omaa terveyttä edistävästä tiedosta!
Pari tipsiä:älä hairahdu mihinkää night-time proteiinijauheisiin;ovat kaseiinia,täysin saman saat raejuustosta/maitorahkasta,eli maitoproteiinia
Iltaprotsku pitää olla hitaasti sulavaa,eli mielellään juuri noita em. tuotteita.
Heraproteiini on hyvä lähinnä treenin jälkeen/välipalana.
Kokoasia en tiedä,mutta itsellä(183/94) on 350g maitorahkaa tai 250g raejuusto iltapalalla.Äläkä unohda lurauttaa öljyä sekaan,hidastaa imeytymistä myös!

Älkääkä puhuko mistään kokeilusta tms...ottakaa tästä ihan normi elämäntapa!!
 
Se on moro taas!

Susiykkösessä oli herroja jotka tiesivät liikunnasta ja laihduttamisesta paljon. Kaiketi niitä saattaa täälläkin olla.

Mulla on sellainen omakohtainen ongelma kuin vyötärölle kerääntynyt "uimarengas", ihra eli läski. Se pitäs saada pois. Ongelma on lähinnä esteettinen ja itsetuntoa heikentävä. Ylimääräistä on päässyt kertymään pikkuhiljaa vuosien aikana, mutta etenkin viime talvena.

Mulla on ollut sellainen työ, ettei vapaata aikaa juuri jää. Talvet (syyskuusta juhannukseen) varsinkin ovat sellaisia, että kaikki liikunta on yöunista pois. Teen n. 70 tunnin työviikkoa tavallisesti. Talvella menee joskus yli 90 viikkotyötunnin. Talvikaudella ei pysty joka viikkokaan harrastamaan liikuntaa. Silloin kun esim. kerkiää hiihtämään niin on vedettävä aina täysillä, että sais päivän pakolliset askareet tehtyä ennen seuraavan aamun töihin lähtöä.

Nyt heinäkuussa on työkuviot vähän hellittäneet niin olen joutanut juoksemaan. Olin kuvitellut, että vatsa pienenee juostessa, mutta ei taida näin olla. Tosin mulla ei polvet kestä mitään 20 km lenkkejä kerralla. Olen juossut 5-10 km lenkkejä ja yleensä suunnistuksen yhteydessä (iltarasteilla). Syömistä olen vähentänyt n. kolmanneksella.

Mitä pitäs tehdä, että sais läskit pois ennen kuin syys-lokakuussa alkaa talven kiireet painamaa päälle?????

Jaa niin sitä ylimääräistä ei ole vielä ihan kauheasti. Pituus 181 ja paino 74. Ylimääräistä on sellanen 3-5 kg. Monesta tämä voi kuulostaa naurettavan pieneltä, mutta tässä vaiheessa mun on siihen puututtava tai muuten sitä on kohta 30 kg ja en pysty enää juoksemaan ollenkaan. Armeijan kuntotestin mukaan mulla on nyt hyvä lihaskunto ja juuri ja juuri kiitettävä juoksukunto.

Hienoa lukea omaa vuodatusta liki 10 vuoden jälkeen kun olen paremmassa kunnossa nykyään. Nykyään on aikaa kuntoilla ja polvet kestää todella hyvin. Paino seilaa vuoden mittaan 3-4 kilon väliä. Lihaskunto ylävartalossa on parempi kuin 10 vuotta aikaisemmin. Ikä nyt tietysti aiheuttaa dieselimäisyyttä (ilman turboa), eli tarvii paljon pidemmät verryttelyt joka lajissa.
 
Myöskään ei pidä ripustautua moottorikelkan perään minisukset jalassa. Naamasta kuoriutui nahka (oli melkonen jääkerros lumen päällä) ja nilkasta meni nivelsiteet.

Minarit vois kyllä hävittää maailmasta.

Minarit on kyllä vaarallisia, mutta on niilläkin puolensa. Nimittäin kun on oppinut pysymään niillä pystyssä, niin ei aivan ensimmäisenä ole nurin kun säät syyskuussa viilenee. Minä pysyn niillä edelleen hyvin pystyssä. Aikuisena ja keski-ikäisenä olen käyttänyt minkkuja lasten ja lastenlasten pulkkamäen tamppaamiseen. Siihen ne sopii erinomaisesti. Minullakin on yksi edelleen elämää haittaava vamma minareilla kaatumisesta 1970-80 luvulta.
 
Kokemusta/suosituksia personal trainereista?

Ajattelin sijoittaa itseeni, mutta olisi kiva saada vinkkejä. Tarjontaa on nimittäin paljon.

Lähinnä apuja/vinkkejä kaipaan salitreeniin.

Minkä verran kannattaa maksaa?
 

Tässä hiukan raporttia omasta laihdutus/kunnonkohennusprojektistani. Julkinen nöyryytys ja tavoitteiden huutelu motivoi, kohta salille:
 
Tapansa kullakin.

Kun kaksi henkeä istuu tuntikausia pelilaudan ääressä siirrellen välillä pelinappuloita, palaa kaloreita valtavat määrät, kertoo urheilukanava ESPN. Shakinpelaaja voi polttaa ottelun aikana jopa 6 000 kaloria eli kolmen keskimääräisen päiväkulutuksen verran.

Vuonna 1984 shakin MM-kilpailut jouduttiin jättämään kesken, kun Garri Kasparovia vastaan pelannut Anatoli Karpov oli laihtunut viiden kuukauden ja 48 pelin jälkeen 10 kiloa. Vuonna 2004 shakin uusi maailmanmestari Rustam Kasymdžanov oli voittonsa myötä kahdeksan kiloa kevyempi.

Kun syke- ja terveysrannekeyritys Polar mittasi shakinpelaajien sykkeitä turnauksessa vuonna 2008, havaittiin, että shakin suurmestari Mihail Antipov oli polttanut kaksituntisen shakkipelin aikana 560 kaloria eli saman verran kuin tenniksen Roger Federer tunnin yksinpelin aikana.

https://www.verkkouutiset.fi/nain-shakkimestari-laihtuu-viisi-kiloa-turnauksessa-liikkumatta/
 
Onko täällä karppaajia?

Tämän tehokkuus kiinnostaa, sillä todella moni on saanut tällä tyylillä 10-20 kiloa ripeästikin pois.

Taidan aloittaa tänään..
 
Onko täällä karppaajia?

Tämän tehokkuus kiinnostaa, sillä todella moni on saanut tällä tyylillä 10-20 kiloa ripeästikin pois.

Taidan aloittaa tänään..
Riittää että vähentää muuten hiilareita mutta lisää vastaavasti kasviksia/marjoja/hedelmiä.
 
Minkälaista punttitreeniä olette harjoittaneet kun tavoitteena on painonpudotus? Minulle toi salitreeni on huomattavasti mukavampaa kuin aerobinen, mutta painoa pitäisi pudottaa. Eli pyöräilyä ja lenkkeilyä salin lisäksi..?
 
painoa pitäisi pudottaa. Eli pyöräilyä ja lenkkeilyä salin lisäksi..?
Käännä ruokavaliota yleisen terveellisen suosituksen suuntaan ja vähennä ruuan määrää.
Liikunnallisena ratkaisuna maastokävelyt vähintään 10kg reppu selässä noin 10 km lenkki kerran viikossa ja lähiökävelyä muina päivinä.
Tolla saavutat tavoitteesi.
 
Muutama video. Suosittelen katsomaan.


Miksi pötsi kasvaa ja mikä siihen auttaisi. Ei kannata pelästyä fitnesstipun kuvaa, suunnattu meille setämiehille.


Miksi syö vähemmän ja liiku enemmän ei toimi. Miksi suurin pudottaja-ohjelmalla ei ole reunion tapaamisia.
 
Olen ottamassa muutamia kiloja pois. Ei mitään radikaalia, ihan normaalipainon rajoissa ollaan, huomasin vaan että muutamia ekstrakiloja oli tullut ja nyt pitää laittaa hommalle stoppi ettei läskit kasva kuin rinteessä vyöryvä lumipallo. Alle kymmenen kilon laihdutuksesta puhutaan; laihdutus sujuu hienosti ja kohta ollaan taas ihannepainossa. Mutta ihme kyllä tämä dieetti on tehnyt minusta ärripurrin. Melko kummallista, sillä aijemmin laihduttaessani en ole mitään tälläistä huomannut enkä todellakaan ole luonteeltani mikään raivoaja. Ehkä alhainen verensokeri voisi tämän selittää, mutta muutama viikko minulta otettiin verikokeita ja mitään diabetekseen viittaavaa ei ole. Kolesteroli- ja rasva-arvotkin olivat erinomaiset (koen oloni etuoikeutetuksi, ehkä olenkin).
 
Katso nuo aikaisemman viestini videot.

Niistä voisin miettiä sinulle sopivaksi pätkäpaaston. Syö normaalisti mutta vain 12 tunnin ikkuna vuorokaudessa. Sitten 12 tunnin paasto. Myös 8/16 olisi kokeilemisen arvoinen. Eli syö 8 tuntia ja paastoa 16 tuntia vuorokaudessa. Paastonaikana vain vettä, vihreää teetä ja kahvia.
 
Katso nuo aikaisemman viestini videot.

Niistä voisin miettiä sinulle sopivaksi pätkäpaaston. Syö normaalisti mutta vain 12 tunnin ikkuna vuorokaudessa. Sitten 12 tunnin paasto. Myös 8/16 olisi kokeilemisen arvoinen. Eli syö 8 tuntia ja paastoa 16 tuntia vuorokaudessa. Paastonaikana vain vettä, vihreää teetä ja kahvia.
Pyrin syömään kaksi kertaa päivässä ja ruokailut ajottuu noin 5 tunnin aikaikkunan sisään. Meikäläisen dieetti on kohta ohi joka tapauksessa. Ihmettelen vaan mistä moinen ärtymys.
 
Pyrin syömään kaksi kertaa päivässä ja ruokailut ajottuu noin 5 tunnin aikaikkunan sisään. Meikäläisen dieetti on kohta ohi joka tapauksessa. Ihmettelen vaan mistä moinen ärtymys.

ehkei se ärtymys liity dieettiin mitenkään vaan on vesisadesäkkipimeäloskapaskayleisvitutus?

ylivoimaisesti parhaat laihdutusmetodit on keuhkokuume ja hyvänä kakkosena stressi. Kunhan muistaa samalla ylläpitää perusliikuntaa (eli käydä töissä, hoitaa eläimet, lapset ja kuolemansairaat sukulaiset) keuhkiksen vaatiman iv antibiootin voi hoitaa muun toiminnan ohessa käymällä terkkarissa tipassa sen jälkeen kun on karannut sairaalasta.. pääsin tällä metodilla 42kg lukemaan
 
Mikä taika on vihreässä teessä? Sori pienet linnunaivot ei vaan tajuu … enkä jaksanut kvg...
 
Back
Top