Laivue 2020

Kaasuputken katkaisuun ei merimiina sovi. Sen sijaan taistelusukeltajan tai vedenalaisen robotin sen viereen viemä räjähdyspanos kylläkin. Eli miinoilla ja putken katkaisulla ei ole suoranaista kytkentää toisiinsa. Miinoilla kyllä voidaan estää sen katkaistun putken korjaaminen... Lienee selvää, ettei Suomen tarvinne koskaan tuota putkea katkaista, kyllä sen useimmissa tilanteissa tekee joku muu.

Eiköhän se putki laiteta kiinni Pietarin päässä ja sit kun alkaa Saksassa ja muualla läntisessä EU:ssa olla keskitalvella kylmä, niin käsketään meidän EU-tovereita painostamaan Suomea antautumaan ehdoitta
 
Ja sen jälkeen käytetään jatkuvasti. Ainakin omat havainnot kertovat että murhe tuli siinä kun käyttö oli pätkittäistä. Vehje vaatii kovan rutiinitason jotta homma toimii.
Kyllä, mutta vaikkapa viikon harjoituksen jälkeen käyttö palautuu nopaesti mieleen ja on taas hetken selkäytimessä.
 
Kyllä, mutta vaikkapa viikon harjoituksen jälkeen käyttö palautuu nopaesti mieleen ja on taas hetken selkäytimessä.

Yhdeltä onnistuu tuosta ja toiselta ei niin helpolla. Meidän porukassa painottuivat vahvasti jälkimmäiset.
 
Mihin perustat tämän väitteesi, että kaupallista kiinostusta alkaa tulemaan. Saman verran totuuspohjaa olisi sillä jos sanoisi ettei ketään tule kiinnostumaan. Ota jo ne sinivalkoiset lasit pois päästäsi ja katsotaan mikä on tulemma. Ihan hienoa toki jos asiakkaita löytyisi.
Eipä mennyt kuin 6 minuuttia, niin olet jo torppaamassa @Analysti :n hyvän kirjoituksen. Nyt voisit kyllä ihan oikeasti perustella väitteitäsi, miksi näistä ei ketään tule kiinnostumaan? Ota jo ne kakanruskeat lasit pois päästäsi!
 
Näin äkkiseltä mietittynä valtiot jotka tarvitsevat jäävahvistettuja miinoittamiseen kykeneviä fregatteja/korvetteja ovat aika vähissä
Miinakannesta on monessa yhteydessä todettu sen olevan monitoimikansi, jota voi käyttää muuhunkin käyttöön. Mikään ei pakota tekemään mahdolliselle vientiasiakkaalle prikulleen samanlaista korvettia. Jos asiakas ei tarvise jäävahvistusta, kyllä se osataan poistaakin toteutuksesta, jos sellainen on saatu suunniteltua.
 
Ei kai omakehua tarvitse boldata? Jos joku, joka ei ole suoraan hyötymässä ko hankkeesta kertoisi moista, olisi se huomion arvoista.

Tässä poikkeuksellisesti, ettei tarvitse rekata tai sietää huikeaa popup-ansaa.


Saab sai hyvän paketin. Silti vähän kiinnostaisi kuulla julkisesti, miksi RBS sai köniin. Se oli paha musta silmä. Sen sijaan muuten menee tosi hyvin, CG/AT4, T-X, tutkat, TP47, LV2020.
Niin, Saab myy tähän kehitettyä laitteistoa kohta eri asiakkaille ja sen jälkeen täällä jurputetaan, että miten ruotsalaiset osaavat tämänkin homman... Vähän vaikea on myydä mitään, kun asenne on Suomessa vähän samankaltainen kuin tällä sivustolla: muutama minuutti asiallisen kirjoituksen jälkeen positiiviset asiat lytätään kohta kohdalta.
 
Eipä mennyt kuin 6 minuuttia, niin olet jo torppaamassa @Analysti :n hyvän kirjoituksen. Nyt voisit kyllä ihan oikeasti perustella väitteitäsi, miksi näistä ei ketään tule kiinnostumaan? Ota jo ne kakanruskeat lasit pois päästäsi!
En väittänyt kumpaankaan suuntaan. Tosin itselle ei tule kyllä mieleen laivastoa mihin vastaavia paatteja voitaisiin haluta. Svenskit tekee omansa ja polakit ostaa vielä ainakin vähän aikaa käytettyä Nato maista. Tosin pian sielläkin on rahaa tilata uutta ja hienoa. Nato maista edelleen toki. Jäissäkulkeva miinoituskykyinen turvonnut korvetti taitaa jäädä suomaisten omaksi outolinnuksi.
 
Laivue 2020:n kaupalliseen kiinnostukseen on todella pitkä matka.
Tuon jäävahviste+miinat-lisäksi voi katsoa kuinka omahyväistä on telakkateollisuus sotalaivojen osalta ympäri maailman.

Toki piirrustusten myyminen on vaihtoehto. RMC:stä ei ihan helpolla tule muille sotalaivojen tekijää. Ei meinannut saada edes käynnistyslupaa täältä ja vielä on aloittamista vaille valmis itse rakentaminen.

Saab saattaa korjata suurimman hyödyn monimutkaisen kokonaisuuden integroijana. Tulevia kauppoja ajatellen. Se olisikin ehkä parempi vaihtoehto myymään Laivue 2020:tta ulos kuin vain RMC/Patria.
Kohteina realistisia Ruotsi ja Puola. Jälkimmäinen katselee käytettyjä, mutta aikataulu on vasta 10 vuoden päästä joten mahikset on edulliselle Laivue 2020-näytöille.
Toivottavasti et työskentele vientimyynnissä... Joo, perseelleen se menee varmasti,eihän Suomessa nyt laivoja osta tehdä!
1579947928761.png
 
En väittänyt kumpaankaan suuntaan. Tosin itselle ei tule kyllä mieleen laivastoa mihin vastaavia paatteja voitaisiin haluta. Svenskit tekee omansa ja polakit ostaa vielä ainakin vähän aikaa käytettyä Nato maista. Tosin pian sielläkin on rahaa tilata uutta ja hienoa. Nato maista edelleen toki. Jäissäkulkeva miinoituskykyinen turvonnut korvetti taitaa jäädä suomaisten omaksi outolinnuksi.
niin,kirjoitit näin:"Mihin perustat tämän väitteesi, että kaupallista kiinostusta alkaa tulemaan. Saman verran totuuspohjaa olisi sillä jos sanoisi ettei ketään tule kiinnostumaan. Ota jo ne sinivalkoiset lasit pois päästäsi ja katsotaan mikä on tulemma." Minusta tämä on aika vahva väite, ettei kiinnostusta tule.

Eikö ihan oikeasti Suomessa osata poistaa jäävahvistusta, jos se olis myynnin este jollekin asiakkaalle????
 
Miinakannesta on monessa yhteydessä todettu sen olevan monitoimikansi, jota voi käyttää muuhunkin käyttöön. Mikään ei pakota tekemään mahdolliselle vientiasiakkaalle prikulleen samanlaista korvettia. Jos asiakas ei tarvise jäävahvistusta, kyllä se osataan poistaakin toteutuksesta, jos sellainen on saatu suunniteltua.

Sotalaivamarkkinat ovat erittäin kilpailtuja, kilpailijoilla on vuosikymmenien kokemus sotalaivasuunnittelusta. Toki perässäjuoksijallakin on omat etunsa kun prosessi on jouduttu käynnistämään puhtaalta pohjalta. Esimerkiksi Tanskan Odense Maritime Technology on onnistunut myymään Ivar Huitfeldt -pohjaisen aluksen UK:lle (erittäin kova meriitti) ja Indonesialle.
 
Joko foorumille alkaa hahmottumaan, miksi aluksesta tulee semmoinen kuin tulee? Selvä halveksunta, jota on osoitettu kotimaisten asiantuntijoiden työlle, kertoo nimenomaan ko henkilöiden omasta suppeasta tietämyksestä näistä asioista.

Pohjanmaa-luokan aluskokonaisuus tulee herättämään maailmalla myös kaupallista kiinnostusta. Nyt kyse vain siitä, ettei jollakin kansallisella kömpelyydellä tai byrokratialla estetä erinomaisen tuotteen myyntimenestystä. Neuvostoliittoa rajoittamassa ei enää ole. No, SKP on... mikähän siinä on kun ne ei halua duunareille työtä?

Minulle on ainakin hahmottunut erittäin selvästi viimeisen viiden (tai viidentoista) vuoden jälkeen se, miksi Pohjanmaaluokasta tulee juuri tuollainen! En ole kyllä koskaan törmännyt kotimaisen osaamisen halveksuntaan, ennemminkin ne "todelliset osaajat" ovat yrittäneet suitsia täysin toteuttamiskelvottomia ufo-juttuja.

Ja mitä tulee kaupalliseen puoleen niin: P-maa lkan taistelujärjestelmässä sinänsä ei ole mitään mullistavaa ... rajatulla budjetilla kasattu, mutta jos joku maa tarvitsee jäävahvisteista, pienehköllä monitoimikannella varustettua, miinoituskykyistä lavettia, niin ehkä siinä tapauksessa RMC:n tilauskirjat täyttyvät...
 
Ei kai omakehua tarvitse boldata? Jos joku, joka ei ole suoraan hyötymässä ko hankkeesta kertoisi moista, olisi se huomion arvoista.

Tässä poikkeuksellisesti, ettei tarvitse rekata tai sietää huikeaa popup-ansaa.


Saab sai hyvän paketin. Silti vähän kiinnostaisi kuulla julkisesti, miksi RBS sai köniin. Se oli paha musta silmä. Sen sijaan muuten menee tosi hyvin, CG/AT4, T-X, tutkat, TP47, LV2020.

Julkiseen kysymykseen julkinen vastaus: RBS sai köniin, koska liian vähän suorituskykyä liian kalliilla hinnalla!
 
Julkiseen kysymykseen julkinen vastaus: RBS sai köniin, koska liian vähän suorituskykyä liian kalliilla hinnalla!
Tilalle tuli x määrä suoristuskykyä kelpo hintaan? Meinaan vaan sitä, että tietääkö PV ohjuksen todellisen suorityskyvyn?
En lainkaan epäile suorituskykyä mutta onko se tiedossa?
 
Back
Top