Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@TomTom voisi vapauttaa ruotsalaisellemmeTässä Soldierbluelle ruåttalaista huumoria, koska ymmärrät varmaan tätä paremmin?
Mulla on parempiTai vanhemmalle ikäluokalle:
Vinetto
Gampina
Garillo
Omppuviini
Ei , ei se oli sitä "Oi niitä aikoja" reissu, kun vääneltiin Noskan ja Mosurin kanssa, ja sitten se chatti@TomTom voisi vapauttaa ruotsalaisellemme
alkuperäisen nimimerkkinsä Hejsanin.
Minä en usko. USA luopui niistä jo ja arvaatko kuka oli ylläpidon suurin kustantaja?Ei kyse ole siitä mikä on mahdollista, kyse on siltä mikä on kustannustehokasta. Olen melko varma (tuoppi vetoa?), että vuonna 2032 legacy Hornet lentää vielä useammassa kuin yhdessä maassa.
Tai vanhemmalle ikäluokalle:
Vinetto
Gampina
Garillo
Omppuviini
Tai vanhemmalle ikäluokalle:
Vinetto
Gampina
Garillo
Omppuviini
Outoa, en ole maistanut näistä mitään...Tai vanhemmalle ikäluokalle:
Vinetto
Gampina
Garillo
Omppuviini
Mulla on parempi
Spurgu
Kännikala
Juoppo
Holisti
Ei se vale USA:n koneesta luopumisesta todeksi muutu vaikka sitä kuinka toistaa. USA päivittää koneita AESA-tutkilla ja aikoo operoida koneilla taistelukäytössä vielä 10 vuotta.Minä en usko. USA luopui niistä jo ja arvaatko kuka oli ylläpidon suurin kustantaja?
Pohjaan?
Mitäs jos ottaisit asiasta selvää, ennen kuin syytät valehtelusta. USA on poistanut F/A-18 A/C mallit käytöstä jo viime vuonna. Se on E/F joiden tutkaa ja muutakin päivitetään. Ne saattavat hyvin olla palveluksessa vielä 20 vuotta kun niitä vielä ehkä tehdään uusiakin useita vuosia.Ei se vale USA:n koneesta luopumisesta todeksi muutu vaikka sitä kuinka toistaa. USA päivittää koneita AESA-tutkilla ja aikoo operoida koneilla taistelukäytössä vielä 10 vuotta.
Minkä konetyypin operointi maailmalta on loppunut noin samana vuonna kun USA on siitä luopunut? F-4, A-7, F-8, F-104, F-86, F-111?
Eri mieltä väitteestäni saa olla, mutta tuo ei kelpaa väitteen tueksi.
Ottamatta muuten tähän vääntöön kantaa, US Navy tosiaan poisti Hornetit käytöstä, mutta Merijalkaväki jatkaa niillä edelleen. Ja merijalkaväki päivittää AESAt juuri näihin samoihin hönöihin joita meillä on.Mitäs jos ottaisit asiasta selvää, ennen kuin syytät valehtelusta. USA on poistanut F/A-18 A/C mallit käytöstä jo viime vuonna. Se on E/F joiden tutkaa ja muutakin päivitetään. Ne saattavat hyvin olla palveluksessa vielä 20 vuotta kun niitä vielä ehkä tehdään uusiakin useita vuosia.
Mutta se ON OIKEASTI täysin eri kone. Legacy-mallin tukijärjestelmä on täysin eri. Ja sitä ei pitkään enää ole olemassa.
Ja noiden mainitsemiesi koneiden käyttö ja ylläpito ovat ihan eri juttu kuin Hornetin. Mikäs niistä muuten on käytössä ja missä...
Asiasta on tehty perusteellinen selvitys asiantuntijoiden toimesta, ja he ovat tulleet siihen tulokseen, että uusien koneiden hankinta on ainoa vaihtoehto Suomelle.
Onpa erinomaista tietää, että he olivat ihan väärässä. Jälleen kerran mpn:n asiantuntijat pesivät Suomen puolustusvoimien asiantuntijat 6 - 0! BZ!
PICTURES: US Navy retires last of legacy F/A-18 Hornets
The US Navy officially retired the last of its legacy McDonnel Douglas F/A-18 Hornet fleet in a fly-over ceremony at sunset on 1 February at Naval Air Station Oceania in Virginia Beach, Virginia.www.flightglobal.com
Heilläkin käytöstä poistaminen sattuu tuonne 2030 vuoteen, niin kuin meilläkin. Tuo C/D mallin tutkapäivitys oli mennyt minulta ohi, luulin, että se tehdään vain E/F:ään.Ottamatta muuten tähän vääntöön kantaa, US Navy tosiaan poisti Hornetit käytöstä, mutta Merijalkaväki jatkaa niillä edelleen. Ja merijalkaväki päivittää AESAt juuri näihin samoihin hönöihin joita meillä on.
Marines are leaning on the remaining 11 Hornet squadrons, which together fly more than 160, mostly 1990s-vintage Hornets. The fighters are a mix of single-seat F/A-18A++ and F/A-18C and two-seat F/A-18B and F/A-18D models.
"F/A-18s are, and will remain, the primary bridging platform to F-35B/C, with a planned sunset of 2030," the Corps states in its 2019 aviation plan.
Ja:
The U.S. Marine Corps' F/A-18C/D Hornet fighter fleet is getting a radar upgrade.
The service selected Raytheon Co. to upgrade the aircraft to the APG-79(v)4 active electronically scanned array (AESA) radar, according to a company announcement.
Tuosta olen kanssasi 100% samaa mieltä, uudet koneet tarvitaan.Heilläkin käytöstä poistaminen sattuu tuonne 2030 vuoteen, niin kuin meilläkin. Tuo C/D mallin tutkapäivitys oli mennyt minulta ohi, luulin, että se tehdään vain E/F:ään.
Sitä pohjimmaista juttua tämä ei kuitenkaan poista, se kone on käytännössä pois pelistä n. 2030. Tietenkään fyysisesti ei ole mahdotonta jatkaa sitä jos vaan a) lentorangassa riittää tunteja ja b) on valmis panostamaan riittävän suuren määrän rahaa siihen ylläpitoon. Mutta jos se määrä on suurempi kuin uusien koneiden ostamiseen menisi niin...
Ja kuten pv:n työryhmäkin totesi, kolmas syy korvaamiselle on se, että vanha kone ei enää vastaa uusiin uhkakuviin.
Tätä lienee syytä jatkaa toisessa ketjussa, jos on tarve. Palatkaamme laivueeseen...