Kyllä ja varmasti kauempanakin.Eikös noita ole Pirkanmaalle asti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä ja varmasti kauempanakin.Eikös noita ole Pirkanmaalle asti.
Eikös noita ole Pirkanmaalle asti.
Kyllä ja varmasti kauempanakin.
Suurella todennäköisyydellä lähes kaikilla on Yt:t tiedossa näistä. Ellei jo ole, niin tulee olemaan.Halki Suomen, esimerkiksi Taivalkoskella Oulun ja Kuusamon välissä Telatek Works tekee Azipodien rungot. Sen takia telakkateollisuuden murheet ovat koko Suomen, eivät vain Turun murhe. Nyt pitäisi laittaa propellipäät viuhumaan ja miettimään korvaavia tuotteita meriklusterille. Merituulivoimaa? Pienydinvoimaloita? SpaceX:n Starshipejä?
Lajissaan ainoa suomalainen tuotantolaitos – tehtaalla suotuisat näkymät
Taivalkoskella sijaitsevan Telatek Oy:n toiminimi muuttui tammikuussa Telatek Works Oy:ksi. Tulevaisuudennäkymät ovat konepajapäällikkö Ulla Mäkitalon mukaan yrityksellä suotuisat, uuteen toimistorakennukseen päästään muuttamaan ensi kuussa, mutta työvoiman saatavuus on huolenaihe numero yksi.www.koillissanomat.fi
Laivoja tarvitaan aina. Ei tässä kannata heti pyyhettä kehään heittää. Eihän toistaiseksi ole mitään tulevien vuosien tilauksiakaan peruttu.Halki Suomen, esimerkiksi Taivalkoskella Oulun ja Kuusamon välissä Telatek Works tekee Azipodien rungot. Sen takia telakkateollisuuden murheet ovat koko Suomen, eivät vain Turun murhe. Nyt pitäisi laittaa propellipäät viuhumaan ja miettimään korvaavia tuotteita meriklusterille. Merituulivoimaa? Pienydinvoimaloita? SpaceX:n Starshipejä? Aaltovoimaloita?
Lajissaan ainoa suomalainen tuotantolaitos – tehtaalla suotuisat näkymät
Taivalkoskella sijaitsevan Telatek Oy:n toiminimi muuttui tammikuussa Telatek Works Oy:ksi. Tulevaisuudennäkymät ovat konepajapäällikkö Ulla Mäkitalon mukaan yrityksellä suotuisat, uuteen toimistorakennukseen päästään muuttamaan ensi kuussa, mutta työvoiman saatavuus on huolenaihe numero yksi.www.koillissanomat.fi
Laivoja tarvitaan aina. Ei tässä kannata heti pyyhettä kehään heittää. Eihän toistaiseksi ole mitään tulevien vuosien tilauksiakaan peruttu.
Laivoja tarvitaan aina. Ei tässä kannata heti pyyhettä kehään heittää. Eihän toistaiseksi ole mitään tulevien vuosien tilauksiakaan peruttu.
Halki Suomen, esimerkiksi Taivalkoskella Oulun ja Kuusamon välissä Telatek Works tekee Azipodien rungot. Sen takia telakkateollisuuden murheet ovat koko Suomen, eivät vain Turun murhe. Nyt pitäisi laittaa propellipäät viuhumaan ja miettimään korvaavia tuotteita meriklusterille. Merituulivoimaa? Pienydinvoimaloita? SpaceX:n Starshipejä? Aaltovoimaloita?
Lajissaan ainoa suomalainen tuotantolaitos – tehtaalla suotuisat näkymät
Taivalkoskella sijaitsevan Telatek Oy:n toiminimi muuttui tammikuussa Telatek Works Oy:ksi. Tulevaisuudennäkymät ovat konepajapäällikkö Ulla Mäkitalon mukaan yrityksellä suotuisat, uuteen toimistorakennukseen päästään muuttamaan ensi kuussa, mutta työvoiman saatavuus on huolenaihe numero yksi.www.koillissanomat.fi
Halki Suomen, esimerkiksi Taivalkoskella Oulun ja Kuusamon välissä Telatek Works tekee Azipodien rungot. Sen takia telakkateollisuuden murheet ovat koko Suomen, eivät vain Turun murhe. Nyt pitäisi laittaa propellipäät viuhumaan ja miettimään korvaavia tuotteita meriklusterille. Merituulivoimaa? Pienydinvoimaloita? SpaceX:n Starshipejä? Aaltovoimaloita?
Lajissaan ainoa suomalainen tuotantolaitos – tehtaalla suotuisat näkymät
Taivalkoskella sijaitsevan Telatek Oy:n toiminimi muuttui tammikuussa Telatek Works Oy:ksi. Tulevaisuudennäkymät ovat konepajapäällikkö Ulla Mäkitalon mukaan yrityksellä suotuisat, uuteen toimistorakennukseen päästään muuttamaan ensi kuussa, mutta työvoiman saatavuus on huolenaihe numero yksi.www.koillissanomat.fi
Nooh, annetaan nyt Covid-pölyn ensin laskeutua, ja odotellaan toiveikkaana, minkälainen Fenix-lintu sieltä tuhkasta oikein nousee...
,Epäilen, että eri maiden elvytysinvestoinnit eivät suuntaudu uusien risteilyalusten hankkimiseen samalla kun risteilyaluksia on kohdannut paha mainehaitta joka haittaa bisnestä muutaman vuoden ajan. Infra-alalla on sen sijaan kasvun mahdollisuuksia. Euroopassa investoitaneen uusiutuvaan energiaan.
Aikoinaan suomalainen konepajateollisuus rakentui pikavauhtia sotatarviketeollisuuden pohjalta 1940-luvun lopulla. Nytkin kriisi pitää nähdä mahdollisuutena, syntyy uusia innovaatioita ja uusia mahdollisuuksia. Tuleen ei saa jäädä makaamaan.
Risteilyaluksiin erikoistuneilla telakoilla saattaa tosin olla edessä jääkausi, ellei tuotanto taivu uusille aloille.
Olet oikeassa. Mikä olisi järkevin osio laittaa meriteollisuus vitja pystyyn? Aihe kuitenkin kiinostaa ja vielä kun tuleva laivue rakennetaan kotimaisella telakalla.Veikkauksia montako sivua sitten on viimeksi puhuttu LV2020:sta? Neljä sivua sitten ollutta "miten tämä liittyy..." ei lasketa. Tästä: nyt leikataan - alusten nimeämiskäytännöt - nyt leikataan... vänkkäykestä saa ikiliikkujan Oisko foorumilla joku sekalaiset jorinat - vitja
Aika kovia johtopäätöksiä täällä vedetään. Itse kannattaisin sitä, että hiukan odotetaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Olen samaa mieltä, että mitä jos puhuttaisiin uusista korveteista?,
Juu ei varmaankaann, mutta mainehaitoista en ole niinkään varma. Pälkähästä selvinneet matkustanevat ja cruisailevat henkensä kaupalla Ja elvytystoiminta saattaa hyvinkin suuntautua telakoille, joilta tilataan jotain, jolla kehitetään esim sitä tulevaisuuden infraa. Risteilyaluksiin erikoistuneilla telakoilla saattaa tosin olla edessä jääkausi, ellei tuotanto taivu uusille aloille.
Kyllä. Ja joku auktoriteetti voisi perustaa myös yleisimmistä ikuisuusaiheista omat threadit Menee tämä ilta tietenkin niinkin että selailee nopeasti kymmenen sivua seuraamassa trilleriä siitä päästäänkö aiheeseenOlet oikeassa. Mikä olisi järkevin osio laittaa meriteollisuus vitja pystyyn? Aihe kuitenkin kiinostaa ja vielä kun tuleva laivue rakennetaan kotimaisella telakalla.