Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
juurikin näin. Ausseissa asuneena ja töissä olleena EI yllätä.RMC:llä on varsinainen komedia ollut katsottavanaan tämän Tasmanian hankkeen osalta:
Käsittämätön fiasko, tappiot 480 M€: Suomessa rakennettua upouutta 212 m autolauttaa ei voida ottaa käyttöön – Tilaajamaan hallitus unohti rakentaa laiturin sille
Australian osavaltio Tasmanian hallitus ei saanut rakennutettua ajoissa laituria uudelle Spirit of Tasmania IV -alukselle.www.tekniikkatalous.fi
Ja Tasmaniasta on vielä aiempi supernolo tapaus:
Paljosta vetoa, että niiden NH90-kuviossa on kyse myös australialaisesta "osaamisesta"?
Tämä on myös hyvä esimerkki Aussien (ja monien muiden maiden) mustavalkoisesta tulkinnasta turvallisuusasioissa.Toisin kuin T&T:n jutussa annetaan ymmärtää, juurisyy sillan alituskiellolle on kuitenkin aluksen jäätämurtavan rungon odotettua heikompi suuntavakavuus ja suurempi sortaminen käännyttäessä, jonka seurauksena riski törmäykseen siltaa edeltävän jyrkän mutkan jälkeen kasvoi liian suureksi. Komentosillan siipien leventämisellä ei ollut vaikutusta päätökseen ja rungon leveyteen ei ole koskettu.
Vertailuna Suomessa on maailman haastavimpia merialueita ja samalla äärimmäisen vähän onnettomuuksia.
Komediaan tulossa pahimmilaan jatko-osa:RMC:llä on varsinainen komedia ollut katsottavanaan tämän Tasmanian hankkeen osalta:
Saa nähdä kuinka pahoja vaurioita tuli. Lommoja ainakin, kuvasta päätellen.Eipä taida tuon valmistumisen kanssa olla tilaajallakaan enää mikään kiire, ennemminkin parempi jos myöhästyy.
Saa nähdä kuinka pahoja vaurioita tuli. Lommoja ainakin, kuvasta päätellen.
Kyllä minä arvelen palteen kohdanneen tuon louhikon. Ainakin vakaaja on tietty ollut sisällä. Koska ei merkittävää kallistumaa, aluksessa ei liene vuotoja, ainkaan isompia. Lommoja voi olla, joten ne levyt on vaihdettava. Sitten tulee kalliiksi jos potkuri ja akselilinja on saanut myös tällin.No on tuossa kuitenkin fenderinä ollut tuo hinaaja.
Onkohan Petellä ollut lupa kuvata toisen yksityisalueella? Missä taitaa olla aikamoisia rajoituksia ihmisten toiminnalle.Tässä RMC:n edesottamuksista.
Hirmumyrsky repi aluksen irti laiturista – tiedossa valtavat korjaustyöt
Vaikka alus on tällä hetkellä turvassa, oikealle kohdalle se ei ole vieläkään päässyt. Korjattavaa on valtava määrä.www.is.fiPete todisti hurjaa näkyä Rauman telakalla
Satamassa työskentelevä Pete todisti perjantain ja lauantain välisenä yönä hurjaa näkyä Rauman telakalla.www.is.fi
Joo ei nuo nyt niin hurjat lopulta taida olla. Tietysti se kaikki rikkoutuu, mikä oli vedetty mailta alukseen.Hirmumyrsky, jota ei edes ennusteta, on aika vaikea ottaa huomioon etukäteen. Arvelisin siellä tehdyn kaiken voitavan tuon vahingon estämiseksi.
Omaan korvaan kuulostaa aivan normaalilta anglojen turvakulttuurilta...Tämä on myös hyvä esimerkki Aussien (ja monien muiden maiden) mustavalkoisesta tulkinnasta turvallisuusasioissa.
Ei haluta löytää ratkaisua, vaan kun jokin on "unsafe", niin se on sitten siinä ja ajatetaan alusta toiselle puolelle Tasmaniaa.
Tosin, taisi siinä mitossa on olla ihan oikeitakin ongelmiakin. Kuulopuheiden mukaan yhtä ja toista...Onneksi myrsky ei riepoitellut yhtään tulevista korveteista. Siitä tulisi sometuomio " ihan paska vehe " niin kuin telakalla tulvan alle jääneelle MITO:lle aikanaan.
Tuurilla voi joskus osua otsaketasolla oikeaan vaikka ei asiaa tuntisikaan. Ja jos sanoo, että välineessä X on huonoja ominaisuuksia, niin osuu varmuudella oikeaan. Näin siitä riippumatta mikä väline on kyseessä. Aina on murheita, joita ei isoon ääneen huudella julki. Eikä tietysti pidäkään.Tosin, taisi siinä mitossa on olla ihan oikeitakin ongelmiakin. Kuulopuheiden mukaan yhtä ja toista...
Olisiko siellä ollut 2-ketju Suomesta asialla?
Miten arvelet nyt "Pohjanmaiden" kanssa käyvän? Suomi ei ole vielä koskaan rakentanut itse oikeasti kansainvälisen tason taistelualusta. Ei ainakaan "Turunmaa"-luokan jälkeen. Eikä yksikään toinen näin pieni maa yleensäkään modernina aikana. En laske Tanskan aseistettua kauppalaivaa tähän sarjaan.Tuurilla voi joskus osua otsaketasolla oikeaan vaikka ei asiaa tuntisikaan. Ja jos sanoo, että välineessä X on huonoja ominaisuuksia, niin osuu varmuudella oikeaan. Näin siitä riippumatta mikä väline on kyseessä. Aina on murheita, joita ei isoon ääneen huudella julki. Eikä tietysti pidäkään.
Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Hamina-luokan Umkhontot, jotka saatiin muutostöiden jälkeen mahdutettua täysimääräisinä aluksille vasta vuosia sen jälkeen, kun ohjusveneiden oli ilmoitettu olevan valmiit ja käytössä. Olennainen lovi suorituskyvyssä, mutta mitäpä tuotakaan julkisesti huutelemaan. Korjataan homma kuntoon ja jatketaan eteenpäin.
Varmuuden vuoksi vielä koko sarja kerralla. Esim. Turva numero 2 ja 3:lle tulee 10 vuoden kokemus ensimmäisestä. Toki ei suunnitellusti, mutta...Miten arvelet nyt "Pohjanmaiden" kanssa käyvän? Suomi ei ole vielä koskaan rakentanut itse oikeasti kansainvälisen tason taistelualusta. Ei ainakaan "Turunmaa"-luokan jälkeen. Eikä yksikään toinen näin pieni maa yleensäkään modernina aikana. En laske Tanskan aseistettua kauppalaivaa tähän sarjaan.