tulikomento
Supreme Leader
Legendaarinen Bob Hoover koelensi myös F-100 Super Sabren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Siinähän meni koko kämppä kertaheitolla lunastuskuntoon. Ei se ihan urbaanilegendaa ollut että matalalla lentävät koneet rasittavat talojen rakenteita.Australian ilmavoimien F-111 räimii niin, että ikkunat särkyy.
https://frontlinevideos.com/blogs/v...-and-low-it-blew-the-windows-out-of-the-tower
Fucking smashed the windows and everything ! Jesus Christ !
Siinähän meni koko kämppä kertaheitolla lunastuskuntoon. Ei se ihan urbaanilegendaa ollut että matalalla lentävät koneet rasittavat talojen rakenteita.
Kerran oltiin faijan kanssa kalaretkellä Oulujärvellä noin vuosikymmen takaperin. Yhtäkkiä taivaanrannasta lähestyi Hornet hävittäjä, joka kohta ylitti veneemme vain reippaan kymmenen metrin korkeudelta. Kauhea jyrähdys kävin vain. Hyvä ettei vene keikahtanut ympäri.Australiassa lentosääntöjä tulkitaan ilmeisen vapaamielisesti. Tässä Super Hornet painelee menemään keskellä kaupunkia.
Kerran oltiin faijan kanssa kalaretkellä Oulujärvellä noin vuosikymmen takaperin. Yhtäkkiä taivaanrannasta lähestyi Hornet hävittäjä, joka kohta ylitti veneemme vain reippaan kymmenen metrin korkeudelta. Kauhea jyrähdys kävin vain. Hyvä ettei vene keikahtanut ympäri.
Juu. Muistelen että korvissa humisi vielä seuraavanakin päivänä.
Australiassa lentosääntöjä tulkitaan ilmeisen vapaamielisesti. Tässä Super Hornet painelee menemään keskellä kaupunkia.
Eipä ole maailman ihanteellisimmat sääolosuhteet tulla laskuun. Sen verran kone vaappuu ilmassa ennen kentälle saapumista, että alueella käy kova puhuri. Taitaapi osua kiitotien ulkopuolelle. Kattelin että jokin korkea lumivalli on alla kun laskutelineet rysähtävät maahan ja lentävät samantien pelistä pois. Onni että kone pysyy yhtenä kappaleena, eikä syty palamaan.C-130 Herculeksen lasku ei mene ihan putkeen.
Eipä ole maailman ihanteellisimmat sääolosuhteet tulla laskuun. Sen verran kone vaappuu ilmassa ennen kentälle saapumista, että alueella käy kova puhuri. Taitaapi osua kiitotien ulkopuolelle. Kattelin että jokin korkea lumivalli on alla kun laskutelineet rysähtävät maahan ja lentävät samantien pelistä pois. Onni että kone pysyy yhtenä kappaleena, eikä syty palamaan.
Eipä ole maailman ihanteellisimmat sääolosuhteet tulla laskuun. Sen verran kone vaappuu ilmassa ennen kentälle saapumista, että alueella käy kova puhuri. Taitaapi osua kiitotien ulkopuolelle. Kattelin että jokin korkea lumivalli on alla kun laskutelineet rysähtävät maahan ja lentävät samantien pelistä pois. Onni että kone pysyy yhtenä kappaleena, eikä syty palamaan.
Näyttäisi tulevan alas niin lähellä kallioita/kiitoradan päätä, että ehkä oikea puoli on vielä ollut pehmeän lumen päällä. Siinä onkin olosuhteet korjaustoimille vallan mainiot. Tarvitseeko nousuun neljää moottoria? Oikean siiven kärki näyttää myös vahingoittuneen.Taitaa ottaa johonkin kallion nokkaan se teline. Näkyy videossa. Vaikeat olosuhteet, luultavasti vielä lisäharmina lyhyt kiitotie. Pilotti yrittää hyödyntää koko kiitotien tarkasti, mikä järkevää onkin. Muutenhan tuo laskuna on ihan jees, 20-30 cm arviontivirhe korkeuden suhteen ja teline lähti omille teilleen. Huonoa tuuria sekä hyvää, ettei syty palamaan.
Hmm. Toi C-130 onnettomuus tapahtui 27.11.2014 ja näyttää siltä, että kone on sittemmin luokiteltu: "instructional airframe", eli jonkinlainen huolto/korjaus-opiskelun harjoitusväline.
Joka periaatteessa käy järkeen, mutta konehan on tuon videon jälkeen päreinä Etelänapa-mantereella. Onkohan se saatu korjattua sen verran että on lentänyt pois, ja sitten tuomittu ei-lentokelpoiseksi, vai onko se jotenkin pilkottu, lapioitu, rahdattu ja koottu uudelleen ainakin joltain osin, vai onko se vain jätetty sinne jään keskelle, brasilialaisten mekaanikko-opiskelijoiden extreme exkursio-kohteeksi.
Dokkari Hanssin-Jukasta. Entisöijät tekivät uskomattoman urakan koneen kanssa.
http://areena.yle.fi/1-2825440