Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

Lentokoneita

Viestiketju osiossa 'Kuvat & Videot' , aloittaja Isäm Maam Puolustaja, 23.10.2010.

  1. jv66

    jv66 Korpraali BAN ALTTERI

    Liittynyt:
    07.02.2017
    Viestejä:
    34
    Tykkäykset:
    11
    Pisteet:
    1
    Näyttää siltä että silmukka onnistui alkuvauhdin ansiosta. Kahta peräkkäistä ei voine tehdä.
     
  2. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,846
    Tykkäykset:
    7,872
    Pisteet:
    636
    Teho/paino suhteesta ja aerodynamiikasta se on kiinni, vaikea tietää varmaksi.
    Lentoonlähtö painolla n. 270 kg 2-taso 64 hp:n moottorilla pyörähtää kolmesti peräkkäin.
    Vauhti ei kolmannen laella päätä huimaa, mutta lentää vielä.
     
    Leaderdog, Mikoyan ja tulikomento tykkäsivät tästä.
  3. Mainos



  4. Sardaukar

    Sardaukar Ylipäällikkö Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.03.2014
    Viestejä:
    9,950
    Tykkäykset:
    18,592
    Pisteet:
    1,286
    Tästä tuli mieleen Fire in the Sky-kirjan anekdootti. "I saw Oscar make 2 loops in row, followed by hammerhead stall".
     
    Leaderdog, PSS, tulikomento ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  5. Mikoyan

    Mikoyan Kenraali

    Liittynyt:
    03.07.2014
    Viestejä:
    2,864
    Tykkäykset:
    4,652
    Pisteet:
    636
    Upeaa HD-kuvaa lentokoneiden hautausmaalta, Davis-Monthan lentotukikohdasta;

     
    Sarek1, Leaderdog, tulikomento ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  6. Nenialas Idook

    Nenialas Idook Kapteeni

    Liittynyt:
    04.08.2015
    Viestejä:
    974
    Tykkäykset:
    2,044
    Pisteet:
    76
    Ei ole kauaa, kun tästä talon päältä lensi kolme NH-90-kopteria. Kaksi aivan peräkkäin, kolmas jonkin matkan päässä. Max 10 - 20 metriä puiden latvojen yläpuolella. Aika hilpeästi sekin jytisi.
     
    Sarek1, Leaderdog, PSS ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  7. Mikoyan

    Mikoyan Kenraali

    Liittynyt:
    03.07.2014
    Viestejä:
    2,864
    Tykkäykset:
    4,652
    Pisteet:
    636
    F-15 Strike Eagle lentelyä;

     
    Viimeksi muokattu: 10.02.2017
    Sarek1, Leaderdog, Ikarus ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  8. TBman

    TBman Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    20.12.2014
    Viestejä:
    3,650
    Tykkäykset:
    4,903
    Pisteet:
    1,286
    Nuo kuljetuskoneet on tyhjänä rajuja pelejä lentää, ei helposti uskoisi C-130 nappaavan tynnyriä, mutta menee mukisematta.. tehopaino suhde on tosi hyvä, jos hyötykuormaa ei ole mukana...
     
    Sarek1, Mustaruuti, Leaderdog ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  9. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    7,382
    Tykkäykset:
    22,554
    Pisteet:
    1,286
    Lentotukialus & C-130




    c130_5-585x640.jpg

    Hercules-Carrier.jpg
     
    Sarek1, Mustaruuti, Mikoyan ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  10. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    7,382
    Tykkäykset:
    22,554
    Pisteet:
    1,286
    Lockheed U-2 tukialustesteissä.

     
    Sarek1, Mikoyan, TBman ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  11. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,846
    Tykkäykset:
    7,872
    Pisteet:
    636
    ^Yllättävän hyvin sujui.

    U2 ei ole helpoin kone laskeutua.

    Edit: ..eikä lentää.
    Ohjaajan piti olla hyvin tarkka, jotta kone lentäisi hieman nokka ylhäällä operatiivisessa korkeudessa. Jos koneen asento laskisi asteen tai kaksi, lähtisi se putoamaan, ja alle minuutissa kone ylittäisi turvallisen nopeusalueen ja alkaisi hajota palasiksi. Lakikorkeuden lähellä lennettäessä koneen nopeus täytyi pitää kuuden solmun ikkunan sisällä sakkaamisnopeuden yläpuolella.

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2
     
    Viimeksi muokattu: 17.02.2017
    Sarek1, Leaderdog, Mustaruuti ja 5 muuta jäsentä tykkää tästä.
  12. TBman

    TBman Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    20.12.2014
    Viestejä:
    3,650
    Tykkäykset:
    4,903
    Pisteet:
    1,286
    Korkealla lentäminen on yllättävän vaikeaa. Sakkausnopeus kasvaa radikaalisti. Sama on jos alkaa kone mennä oman mielen mukaan ja kiihtyä, niin ohuen ilman vuoksi ohjaintehot ovat heikkoja, joten voi olla yllätys, kun ei nopeuden kiihtymistä saa aisoihin vetämällä nokkaa ylös... kaikki käy, kuin hidastetussa elokuvassa. Suihkumoottori myös saattaa sammua jos korkealla päästää koneen sakkaamaan, eikä käynnistys olekaan sitten itsestään selvää ...
     
    Sarek1, Leaderdog, Mustaruuti ja 3 muuta jäsentä tykkää tästä.
  13. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    7,382
    Tykkäykset:
    22,554
    Pisteet:
    1,286
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2#Design

    To maintain their operational ceiling of 70,000 feet (21,000 m), the early U-2A and U-2C models had to fly very near their
    never-exceed speed (VNE). The margin between that maximum speed and the stall speed at that altitude was only 10 knots (12 mph; 19 km/h). This narrow window is called the "coffin corner", because breaching either limit would likely cause airflow separation at the wings or tail. For most of the time on a typical mission the U-2 was flying less than five knots above stall speed. A stall would cause a loss of altitude, possibly leading to detection and overstress of the airframe.
     
    Sarek1, Leaderdog, Ikarus ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  14. Mainos



  15. Ottoville

    Ottoville Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.12.2010
    Viestejä:
    2,093
    Tykkäykset:
    4,039
    Pisteet:
    636
     
    Sarek1, Leaderdog, TBman ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  16. Kalastaja

    Kalastaja Kapteeni

    Liittynyt:
    14.12.2014
    Viestejä:
    951
    Tykkäykset:
    2,061
    Pisteet:
    76

    Tuulahdus menneisyydestä.
     
    Sarek1, Teräsmies, Mustaruuti ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  17. 46S

    46S Kersantti

    Liittynyt:
    30.08.2015
    Viestejä:
    182
    Tykkäykset:
    463
    Pisteet:
    16
    RAAF 2017 näytöslennosta 360 kuvaa

     
    Sarek1, Leaderdog, Sturmjölk ja 3 muuta jäsentä tykkää tästä.
  18. TBman

    TBman Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    20.12.2014
    Viestejä:
    3,650
    Tykkäykset:
    4,903
    Pisteet:
    1,286
    Tätä vesipommitusta Espanjassa tekevät herkästi, jos vähänkin sammutusolosuhteet meinaa mennä huonoksi sammuttaminen kannalta. Käyttävät Canadairin koneita paljon siellä... taitaa ryypätä 6 tonnia vettä kyytiin, kun kaikki onnistuu läpilaskussa hyvin..

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Canadair_CL-415

    Tuollainen lentäminen voisi olla kivaa, kun sillä on todellakin tavoitetta, erittäin vaativaa lentäjille ja hyvä tarkoitus... :)
     
    Sarek1, Patu, Leaderdog ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  19. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    7,382
    Tykkäykset:
    22,554
    Pisteet:
    1,286
    Tämä pätkä kertoo paljon MiG-21:n kenttäkelpoisuudesta. Ei tarvinnut välttämättä lainkaan kiitotietä.

     
    Sarek1, Mikoyan ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  20. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    7,382
    Tykkäykset:
    22,554
    Pisteet:
    1,286
    Olen tämän ilmavoimien Hornet-soolon laittanut ketjuun ainakin kerran aiemminkin, mutta tämä on minusta yhä paras näkemäni suomalainen esityslento. Olin katsomassa melkein samassa paikassa missä video on kuvattu. Eli melkein esityslinjan alapuolella. Soundit oli aivan mahtavat. Ikinä aikaisemmin en ole päässyt näin lähelle lentävää suihkuhävittäjää. :p



    EDIT: tämä pätkä myös näyttää miten lähellä oltiin.



    Muuten, tässä parhaillaan lueskelen Haynesin uutta Hornet-manuaalia ja menossa on kohta, jossa esitellään Hornetin FCC:n (Flight Control Computers) toimintaa. Kertoo hyvin sen mitä tietokoneet antavat kuskin tehdä ja mitä ei. Tämä valottaa hiton hyvin tuota kapteeni Mikko Fingerroosin Hornet-esitystä. :solthum:
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2017
    Sarek1, Mikoyan ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  21. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    7,382
    Tykkäykset:
    22,554
    Pisteet:
    1,286
    Ilmavoimien viimeisen MiG-21 -lennon jälkeen 7.3.1998.

    mig.jpg

    Viimeisen lennon lensi kapteeni Yrjö Rantamäki.

    mig2.jpg
     
    Sarek1, Mikoyan, Kalastaja ja 3 muuta jäsentä tykkää tästä.
  22. PSS

    PSS Kapteeni

    Liittynyt:
    28.07.2016
    Viestejä:
    807
    Tykkäykset:
    1,262
    Pisteet:
    76
    Minä olin apumekaanikkona paikalla, kun viimeinen MiG-21F-lento tehtiin Tikkakoskella.
     
    Sarek1, Mikoyan, Dr who? ja 3 muuta jäsentä tykkää tästä.

Jaa tämä sivu