Edit.
Kuljetuskoneen hurjaa suorituskykyä. Katsojien ihmetykseksi vetäistään komeasti tynnyriä ja silmukoita (4K);
Näyttää siltä että silmukka onnistui alkuvauhdin ansiosta. Kahta peräkkäistä ei voine tehdä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Edit.
Kuljetuskoneen hurjaa suorituskykyä. Katsojien ihmetykseksi vetäistään komeasti tynnyriä ja silmukoita (4K);
Näyttää siltä että silmukka onnistui alkuvauhdin ansiosta. Kahta peräkkäistä ei voine tehdä.
Teho/paino suhteesta ja aerodynamiikasta se on kiinni, vaikea tietää varmaksi.
Lentoonlähtö painolla n. 270 kg 2-taso 64 hp:n moottorilla pyörähtää kolmesti peräkkäin.
Vauhti ei kolmannen laella päätä huimaa, mutta lentää vielä.
Kerran oltiin faijan kanssa kalaretkellä Oulujärvellä noin vuosikymmen takaperin. Yhtäkkiä taivaanrannasta lähestyi Hornet hävittäjä, joka kohta ylitti veneemme vain reippaan kymmenen metrin korkeudelta. Kauhea jyrähdys kävin vain. Hyvä ettei vene keikahtanut ympäri.
Nuo kuljetuskoneet on tyhjänä rajuja pelejä lentää, ei helposti uskoisi C-130 nappaavan tynnyriä, mutta menee mukisematta.. tehopaino suhde on tosi hyvä, jos hyötykuormaa ei ole mukana...Teho/paino suhteesta ja aerodynamiikasta se on kiinni, vaikea tietää varmaksi.
Lentoonlähtö painolla n. 270 kg 2-taso 64 hp:n moottorilla pyörähtää kolmesti peräkkäin.
Vauhti ei kolmannen laella päätä huimaa, mutta lentää vielä.
^Yllättävän hyvin sujui.
U2 ei ole helpoin kone laskeutua.
Edit: ..eikä lentää.
Ohjaajan piti olla hyvin tarkka, jotta kone lentäisi hieman nokka ylhäällä operatiivisessa korkeudessa. Jos koneen asento laskisi asteen tai kaksi, lähtisi se putoamaan, ja alle minuutissa kone ylittäisi turvallisen nopeusalueen ja alkaisi hajota palasiksi. Lakikorkeuden lähellä lennettäessä koneen nopeus täytyi pitää kuuden solmun ikkunan sisällä sakkaamisnopeuden yläpuolella.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2
Korkealla lentäminen on yllättävän vaikeaa. Sakkausnopeus kasvaa radikaalisti. Sama on jos alkaa kone mennä oman mielen mukaan ja kiihtyä, niin ohuen ilman vuoksi ohjaintehot ovat heikkoja, joten voi olla yllätys, kun ei nopeuden kiihtymistä saa aisoihin vetämällä nokkaa ylös... kaikki käy, kuin hidastetussa elokuvassa. Suihkumoottori myös saattaa sammua jos korkealla päästää koneen sakkaamaan, eikä käynnistys olekaan sitten itsestään selvää ...
Tätä vesipommitusta Espanjassa tekevät herkästi, jos vähänkin sammutusolosuhteet meinaa mennä huonoksi sammuttaminen kannalta. Käyttävät Canadairin koneita paljon siellä... taitaa ryypätä 6 tonnia vettä kyytiin, kun kaikki onnistuu läpilaskussa hyvin..