Lentokoneita

Muuten, jos tuon punaisen "taikurinhatun" unohtaa nokalle käynnistyksessä, eivät kierrokset nouse juuri 20 %:n tason yli. En ollut paikalla, kun näin kävi. Lentäjän pitää se poistaa, mutta toki mekaanikkojenkin olisi pitänyt huomata unohdus. No, sillä koneella oli enää 12 lentotuntia jäljellä ja se päätettiin kirjata saman tien poistettavaksi. Pari apumekaanikkoakin pääsi allekirjoittamaan dokumentteja ennenaikaisen poiston syystä.
 
Mitähän Suomessa lentäjälle seuraisi sillan ali lentämisestä :geek:

Jos kukaan ei näe tai vaikka näkisi, mutta ei ilmoita koneen tunnusta Trafille, niin ei mitään.
Sitten asia voi hiukan monimutkaistua, jos joku ilmoittaa.
Traikeilla ei tarvita lupakirjaa, joten sitä ei voida jäädyttää
 
Viimeksi muokattu:
1.webp

On this day 50 years ago - April 5th 1968, Flt.Lt. Alan Pollock of 1(F) squadron got pissed off and decided to do something about it.

He was pissed off that 4 days ...before there had been no big official flypast for the RAF's 50th birthday, and that both the RAF and aircraft industry were being run down in favour of a spurious love of guided missiles.


So, he got into his Hunter FGA.9 from Tangmere (itself about to be closed), buzzed several airfields, the RAF memorial on the Embankment and the Houses of Parliament, and carried on by flying through Tower Bridge. He then went and flew inverted at 200ft over Wattisham, Lakenheath and Marham before landing at RAF West Raynham.

He was then arrested, the rest of the squadron detached to North Africa, but the MoD didn't want to give him the platform of a court martial so he was "retired" from the service on medical grounds. He received hundreds of letters of support, and a barrel of beer from BOAC.

You'll all be delighted to know that at the age of 82 Alan Pollock is still alive and well, although his career after leaving the RAF was in engineering, not flying.
 
Ilmavoimien Facebook-sivulta napattu kuva ja teksti.

2.webp


Keväästä 2018 alkaen Satakunnan lennoston Tukilentolaivueeseen sijoitetut Learjetit ovat käyneet läpi koneiden elinkaarta jatkavaa päivitysohjelmaa. Sen yhteydessä konekaluston avioniikkaa, tehtävävarustusta ja matkustamojärjestelyjä päivitetään niin, että koneilla voidaan jatkaa operointia matkustajan- ja rahdinkuljetus-, valokuvaus- ja laskeumantiedustelutehtävissä nykyaikaisessa toimintaympäristössä. Samalla koneet myös saavat ylleen uuden, ilmavoimien muun yhteys- ja kuljetuskonekaluston kanssa yhteneväisen harmaan maalauskaavion.
 
Draken

2017-08-12t044434924z_hylatty--r-35e50.jpg
 
Back
Top