baikal kirjoitti:Historia on kirottua. Pidin aikanaan väitteitä Venäjän imperialismista horinoina. Muutama vuosi sitten aloitin ohjelmallisen asiaan perehtymisen. Nyt olen siinä käsityksessä, että joka kerta, kun vain on ollut suinkin mahdollista, on Venäjä pyrkinyt laajentamaan piiriään, milloin mihinkin ilmansuuntaan. Eikä siinä ole välitetty siitä, että vähän saappaat on likaantuneet.... olisiko maailma muuttunut, olisivatko nykytsaarit hoveineen ratkaisevasti toisenlaisia asenteiltaan?
Edes NL ei katkaissut jatkumoa, päinvastoin, Tsaari Stalin kasvatti imperiumia ennennäkemättömällä tavalla, vai mitä olette mieltä? Kuka ymmärtäisi Venäjää?
Niinpä..
Jos miettii sitä tosiasiaa, että Eurooppa heikkenee kovaa vauhtia sotilaallisesti koko ajan - Putinilla on tietyt tavoitteensa ja näkemyksensä Venäjän asevoimien kehityksen suhteen, Venäjällä on suhteellisen paljon aikalailla nationalistisesti ajattelevaa väestöä.. Entäpä kun se hetki koittaa, että Putin..tai joku hänen jälkeensä..eräänä aamuna toteaa: "Venäjän asevoimat on iskussa - Euroopalla ei ole puolustusta enää kuin nimeksi..HEI minähän olen se kaveri joka käskee ja Venäjän asevoimat tottelee..Voisin olla se tyyppi joka hallitsee koko Eurooppaa.."
Kuten sanottu: Historia on kirottua ja se toistaa itseään..ja ei näihin historiassa nähtyihin hulluuksiin tähänkään mennessä ole tarvittu kuin henkilö, joka toteaa tilaisuuden saada suunnattomasti valtaa...ei siinä kohtaa järki enää puhu sanaakaan..
Kysynpä vaan, että kuinka moni meistä tämän foorumin kavereistakaan pystyisi tuossa edelläkuvaamassani tilanteessa pitämään päänsä kylmänä? Kun toteaa että hallitsee suurvaltaa ja sen iskukykyistä, vastustajiin nähden ylivoimaista armeijaa ja tajuaa mitä sen avulla voisi tehdä, niin kyllä siinä yhdellä jos toisella saattaa päähän luikerralla jos jonkinlaisia hulluja ajatuksia..tuskin ainakaan minä olisin niille ajatuksille immuuni..ja löisin vetoa, ettei ole moni muukaan. Ihmismieli vaan on sellainen..