1.Hei, vaikka se MAAKK:n päällikkö ei virkamies olisikaan, niin Pataljoonan komentajan tasalta sellainen pitäisi löytyä. Jonkun on paneuduttava asiaan työnsä puolesta, vaikkei kenties näkisikään sen makkaranpaistokomppanian osalle kovin suurta käyttöarvoa. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että 2. MAAKK:n päällikön soisi olevan kapiukko, mutta kun tilanne tällä hetkellä ei ole se, niin ei voi vain jäädä paikalleen voivottelemaan! En ymmärrä, 3. onko sinun mielestäsi siis Maakuntakomppania yhtä kuin lauma vaippaikäisiä lapsia, jotka eivät pysty ohjeistettuna ja koulutettuna itse, koulutusorganisaation tuella toteuttamaan minkäänlaisia koulutustapahtumia? Vähin, mitä pitää ilman minkäänlaista eri herättelyä vaatia on se, että aluetoimistosta löytyy yksi kapiainen kouluttamaan ja mentoroimaan päällikköä ja komppaniaa. Tämän taisteluparin luulisi jo osaavan keksiä suorituskykyvaatimuksiin vastaavaa koulutusta.
Tietenkään en omilla treeneillä myöskään tarkoittanut mitään itse suuresti vihaamaani puuhastelua, vaan omalla SA-joukolla oman SA-tehtävän ja sen vaatimien taitojen harjoittelua. TÄMÄ on sitä, mihin raha pitäisi laittaa yleismaailmallisten harrastelukurssien sijaan. Menee ihan sanomattakin, että omien ylimääräisten treenien pitää palvella tavoitteen saavuttamista.
Tiukka vastaus ja tahdon painottaa, etten loukkaantunut tai asia käynyt tunteisiin. Se mikä iski hermoon on se, etten ymmärtänyt mikä oli kirjoituksessasi se pointti, joka ei juuri ole parin viime sivun keskusteluissa tullut jo esille.