MAAK tänään

Sama jäi kiinnostamaan, oliko siis tämä: https://www.facebook.com/gleb15

Kun muuten selaa tuota 'herran' sivua alaspäin, niin hyvin ilmenee miksi miestä ei voi missään MAAKin näköisessäkään pitää.

Hävittäjähankinta on turha, koska Venäjä on niin suuri ja mahtava, että me hävitään joka tapauksessa minuuteissa.

Et sillee...

Edit: No Simanovhan se hyvinkin näkyy olevan. Google asian löysi.

Eli jos sielu sietää lukea tästä lähteestä, niin spoilerin alta löytyy.

Erikoinen tapaus... aika trollin oloinen tyyppi fb-kirjoitustensa pohjalta, varmaan opiskellut dosentin oppilaana. Ihmetyttää myös tuo kapteenin soittaman puhelun nauhoitus, nauhoittaako hän kaikki puhelunsa? Ei se nyt ole ihan normaalia toimintaa sellainen. Olisi ollut asiaa mv:ltä avata myös henkilön Kazakstan-kirjoitusta, mutta ei ilmeisesti kestänyt päivänvaloa?

No se mitä tällä nyt saavutti oli se, että sai casen siitä kuinka venäläistä yritettiin syrjiä. Tosi "Suomen asialla" vai miten hän sen nyt jossain otsikossaan näytti ilmaisseen...
 
Erikoinen tapaus... aika trollin oloinen tyyppi fb-kirjoitustensa pohjalta, varmaan opiskellut dosentin oppilaana. Ihmetyttää myös tuo kapteenin soittaman puhelun nauhoitus, nauhoittaako hän kaikki puhelunsa? Ei se nyt ole ihan normaalia toimintaa sellainen. Olisi ollut asiaa mv:ltä avata myös henkilön Kazakstan-kirjoitusta, mutta ei ilmeisesti kestänyt päivänvaloa?

No se mitä tällä nyt saavutti oli se, että sai casen siitä kuinka venäläistä yritettiin syrjiä. Tosi "Suomen asialla" vai miten hän sen nyt jossain otsikossaan näytti ilmaisseen...

Jep, voi olla että Suomesta löytyy paljon kaksoiskansalaisia jotka olisivat tosipaikan tullen meidänkin puolella, mutta rohkenen väittää että tämä Gleb ei niihin kuulu.

Vai saako tästä nyt jonkun kunnianloukkaus-syytteen? Sinänsä tuo oikeuden "näpäytys" ei varmastikaan avaa miehelle mitään väylää takaisin MAAKKiin, OK niin. Roskiin vaan, sama kohtelu kuin pienestä ylinopeudesta saaduille kirjallisille varoituksille :D (En ole kylläkään itse saanut sellaista ikinä)
 
Hävittäjähankinta on turha, koska Venäjä on niin suuri ja mahtava, että me hävitään joka tapauksessa minuuteissa.

Et sillee...



Kyllä tuo näyttää ihan asialliselta pohdinnalta hävittäjä hankkeesta, paljon enemmän kuin trolaukselta.
"
Toisaalta eikö Suomessa puhuta, että mahdollisessa konfliktissa esim.
Venäjän kanssa ilmaherruus menetettäisiin hyvinkin nopeasti?

Miksi siis uhrata kymmeniä miljardeja niin pienen hyödyn vuoksi?
Ehkä olisi järkevintä miettiä sen sijaan ilmapuolustusta maasta käsin ja toisaalta keskittyä ilmavoimissa enemmänkin näihin lennokkeihin ja sitten pilottikoulutuksen antamiseen varusmiehille.
Toisaalta yhtä hyvin Suomi voisi tehdä jonkinlaista yhteistyötä
Saabin kanssa siten, että koneet rakennettaisiin ja huolettaisiin Suomessa.
Siinä tapauksessa asiassa olisi edes vähän järkeä.
Lehdissä on hehkutettu että tuleva kone olisi F-35.
Tuntuu kuitenkin käsittämättömältä että tuollaisesta lentävästä kalkkunasta, joka ei edes pärjää vanhemmille malleille ollaan valmiita maksamaan viimeisetkin roposet.
Se on kuin investoisi koko omaisuutensa Talvivaaraan - lopputulos on kaikkien tiedossa - ja sehän on: katastrofi."
 
Kyllä tuo näyttää ihan asialliselta pohdinnalta hävittäjä hankkeesta, paljon enemmän kuin trolaukselta.
"
Toisaalta eikö Suomessa puhuta, että mahdollisessa konfliktissa esim.
Venäjän kanssa ilmaherruus menetettäisiin hyvinkin nopeasti?

Miksi siis uhrata kymmeniä miljardeja niin pienen hyödyn vuoksi?
Ehkä olisi järkevintä miettiä sen sijaan ilmapuolustusta maasta käsin ja toisaalta keskittyä ilmavoimissa enemmänkin näihin lennokkeihin ja sitten pilottikoulutuksen antamiseen varusmiehille.
Toisaalta yhtä hyvin Suomi voisi tehdä jonkinlaista yhteistyötä
Saabin kanssa siten, että koneet rakennettaisiin ja huolettaisiin Suomessa.
Siinä tapauksessa asiassa olisi edes vähän järkeä.
Lehdissä on hehkutettu että tuleva kone olisi F-35.
Tuntuu kuitenkin käsittämättömältä että tuollaisesta lentävästä kalkkunasta, joka ei edes pärjää vanhemmille malleille ollaan valmiita maksamaan viimeisetkin roposet.
Se on kuin investoisi koko omaisuutensa Talvivaaraan - lopputulos on kaikkien tiedossa - ja sehän on: katastrofi."

Ehkei Glebin kannata uskoa kaikkea mitä lehdessä sanotaan. Iltalehti ei onneksi päätä hankittavaa hävittäjämallia. Eikä edes Eero Heinäluoma tai Alexander Stubb.

Mutta se on tietty totta mitä sanot, että tuolta osin ei eroa niistä näkemyksistä mitä on laajemminkin esitetty joidenkin toimesta.
 
Jep, voi olla että Suomesta löytyy paljon kaksoiskansalaisia jotka olisivat tosipaikan tullen meidänkin puolella, mutta rohkenen väittää että tämä Gleb ei niihin kuulu.

Vai saako tästä nyt jonkun kunnianloukkaus-syytteen? Sinänsä tuo oikeuden "näpäytys" ei varmastikaan avaa miehelle mitään väylää takaisin MAAKKiin, OK niin. Roskiin vaan, sama kohtelu kuin pienestä ylinopeudesta saaduille kirjallisille varoituksille :D (En ole kylläkään itse saanut sellaista ikinä)

No ei tänä päivnä enää tiedä mistä sitä voi syytteen saada. Kai julkiseen kirjoitteluun pohjautuvaan henkilö-keissiin saa mielipiteensä/kantansa julkaista. Minä ainakin sanon :)

Löysin mv-lehden linkin takaa linkin toiseen artikkeliin Glebin fb-kirjoittelusta ja se on kyllä aivan donetskista.

Viimeinen tikki on varmasti ollut tämä: "Mutta eihän Venäjä periaatteellisesti uhkaa esim. Suomea, ellei Suomi tee kuten on juuri tehnyt – eli kutsunut tänne kaikki mahdolliset ulkomaiset sotavoimat harjoittelemaan Venäjää vastaan."

Puhumme jatkuvasti Venäjän “laittomasta” aluevaltauksesta Krimin niemimaalla ja Venäjän asevoimien läsnäolosta Itä-Ukrainassa. Tämä fraasi toistuu kaikkialla, vaikka se perustuu ainoastaan Yhdysvaltojen julistukseen ja heidän mielipiteeseen asiasta. Krimiläiset halusivat liittyä Venäjään jo silloin kun Neuvostoliitto romahti. Silloin Venäjä vain oli liian heikko tekemään asialle mitään, eikä itsenäistymispyrkimykset Ukrainasta saaneet riittävästi tukea ja apua.

Kun Yhdysvallat suoritti Maidanilla 5. kolonnan avulla vallankaappauksen rahoittaen sitä viidellä miljardilla dollarilla, eivät venäjänkieliset enää katsoneet Ukrainan olevan se maa missä he elivät siihen asti. Natsijohtoinen Kiovan hallitus toimeenpani vainot venäjänkielistä kansanosaa vastaan. Luojan kiitos, Venäjä ei katsonut sivusta kun maanmiehiä vainottiin ja tapettiin ilman rangaistusta. Krimin itsenäistyminen fasistisesta Ukrainasta toi helpotuksen ja rauhan alueen väestölle. Mutta mitä kirjoittaakaan Suomen lehdistö tästäkin asiasta?

Venäjä on alettu nähdä uhkana läntisessä maailmassa. Meille syötetään valheita, että Venäjä uhkaa sitä ja tätä. Tämäkin tulkinta tulee Washingtonista, jossa Venäjän vahvistuminen on uhka heidän onnistumiselleen – eli maailman yksinapaiselle totalitarismille. Pakottamalla Venäjä reagoimaan tiettyihin tapahtumiin, pystytään luomaan mielikuva aggressiivisesta Venäjästä. Aivan sama kuin ohikulkija menisi rikkomaan kaupan ikkunoita, ja kun kauppias ryntäisi pysäyttämään tätä, alkaisivat ohikulkijan ystävät filmaamaan “kauppiaan aggressiota ohikulkijaa vastaan”.

Mutta eihän Venäjä periaatteellisesti uhkaa esim. Suomea, ellei Suomi tee kuten on juuri tehnyt – eli kutsunut tänne kaikki mahdolliset ulkomaiset sotavoimat harjoittelemaan Venäjää vastaan. Ohessa oleva artikkeli paljastaa erinomaisesti, kuka vetelee naruja taustalla kun “kansa kapinoi” Kazakstanissa. Näitä, suorapuheisia uutisia tuskin tullaan lukemaan valtamediasta, koska siinä olisi intressiristiriita.
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni tämä äijä resonoi täysillä Kremlin soopaa silloin erottamisen aikoihin. Ehkä jutut ovat siistiytyneet, koska pitää päästä politiikkaan? Tai muuttuneet hienovaraisempaan suuntaan. Sitten kun on päässyt sopivaan asemaan, voi tehdä sitä mitä isoveli rajan takaa käskee.

Ei jatkoon.

Maakissahan hän pääsee mukaan toimintaan samalla tavalla ajattelevien ihmisten kanssa, joukossa on vahva yhteishenki, tarjolla on mielenkiintoisia ja haastavia tehtäviä ja ylennyskin on mahdollinen...

Tai sitten ei...:D
 
Kertaamaan ei ole pakko kutsua ja vapaaehtoisiin kertauksiinkin pitää olla kutsu, että voi osallistua.

Epäilen, että tulevaisuudessa moni ei toivottu ihmettelee kotonaan kun muut komppaniaan kuuluvat kutsutaan harjoituksiin, mutta postilaatikkoon ei vaan kutsua tipu.
 
Sitoumuksen peruuttamisesta... "Päätökseen, joka koskee sitoumuksen hyväksymispäätöksen peruuttamista, saa hakea muutosta valittamalla siten kuin hallintolainkäyttölaissa (586/1996) säädetään."

Ja onhan se niinkin, että voimassa oleva sitoumus maakuntajoukkoihin ei mitenkään sido joukon sijoittamistoimintaa. Sitoumuksessa (eikä muuallakaan) ei mainita sitoutujan oikeutena sodan ajan sijoitusta missään joukossa. Siinähän sitoutuu syvään sijoittamattomaan reserviin.
 
Mv-lehti riepottelee nyt MPK:ta, kun MPK ei ollut hyväksynyt MV-Lehden Molaria ja trolli-Simanovia mukaan MPK:n infovaikuttamisen kurssille. Kovin tuntuu Simanovin ja Mv-lehden liikkeet ja yhteydenpito koordinoiduilta.
 
Nyt on minun osalta maakin soppari hommat päättynyt ja kamat käyvin palauttamassa.
En oikein päässyt porukan "sisälle" meinaan oli melko tiivis yhteisö niillä. Voi sekin ehkä vaikuttaa (toivottavasti ei) ite kun oon alle 30 ja muu porukka suurimmaksi osaksi 40 nii tämmöistä poikasta ota mukaan. Lisäksi porukka otti homman hiukan liian tosissaan. Vähän pilkettä silmäkulmaan tai sitten mulla asenne väärä.

Lievä pakokauhu ottaa vallan kun mietin ajatusta siitä että tuon komppanian johdon alaisuudessa johonkin veden jakoa vaarallisempaan tehtävään joutuisi jos pilliin vihelletään.
 
Nyt on minun osalta maakin soppari hommat päättynyt ja kamat käyvin palauttamassa.
En oikein päässyt porukan "sisälle" meinaan oli melko tiivis yhteisö niillä. Voi sekin ehkä vaikuttaa (toivottavasti ei) ite kun oon alle 30 ja muu porukka suurimmaksi osaksi 40 nii tämmöistä poikasta ota mukaan. Lisäksi porukka otti homman hiukan liian tosissaan. Vähän pilkettä silmäkulmaan tai sitten mulla asenne väärä.

Lievä pakokauhu ottaa vallan kun mietin ajatusta siitä että tuon komppanian johdon alaisuudessa johonkin veden jakoa vaarallisempaan tehtävään joutuisi jos pilliin vihelletään.
Koska olen yli 30-vuotiaana jo tippunut sijoituksista, niin olen ollut kiinnostunut MAAKKista. Mulla on kuitenkin ollut vähän samanlainen käsiys touhusta mitä herra47 kertoi, ja jonka nyt vahvisti. Ei jatkoon!
 
Koska olen yli 30-vuotiaana jo tippunut sijoituksista, niin olen ollut kiinnostunut MAAKKista. Mulla on kuitenkin ollut vähän samanlainen käsiys touhusta mitä herra47 kertoi, ja jonka nyt vahvisti. Ei jatkoon!
Toimintaan tutustumisessa nyt ei menetä mitään ja Maakkien väliset eroavaisuudet ovat no huomattavia.
 
Onko Maakeissa millaiset käytännöt perehdyttämisessä, tulokkaiden haltuunottamisessa?
 
MaakKeissa on tosiaan aika paljon eroja. Ihan kaikki eivät ole syvältä ruskeasta reiästä.
 
Nyt on minun osalta maakin soppari hommat päättynyt ja kamat käyvin palauttamassa.
En oikein päässyt porukan "sisälle" meinaan oli melko tiivis yhteisö niillä. Voi sekin ehkä vaikuttaa (toivottavasti ei) ite kun oon alle 30 ja muu porukka suurimmaksi osaksi 40 nii tämmöistä poikasta ota mukaan. Lisäksi porukka otti homman hiukan liian tosissaan. Vähän pilkettä silmäkulmaan tai sitten mulla asenne väärä.

Lievä pakokauhu ottaa vallan kun mietin ajatusta siitä että tuon komppanian johdon alaisuudessa johonkin veden jakoa vaarallisempaan tehtävään joutuisi jos pilliin vihelletään.
Eipä tuo hyvältä kuulosta. Sopiiko kysyä, mikä MAAKK kyseessä?
 
Käsitelkää MAAKK-kohtaisia asioita mielellään yv-osastolla. Minusta ei ole mukava lukea kuinka Pälkäneen maakki on ihan makkia ja Parolan MAAKKI on siis ihan himmeen hieno. :cool:

Ääh. Tarkoitan siis, että yksittäistä MAAKKaa ei mielellään nimetä vaan pysytään yleisellä tasolla. Yv:llä Te osaatte tieten tehdä mitä vaan. :rolleyes:
 
Nyt on minun osalta maakin soppari hommat päättynyt ja kamat käyvin palauttamassa.
En oikein päässyt porukan "sisälle" meinaan oli melko tiivis yhteisö niillä. Voi sekin ehkä vaikuttaa (toivottavasti ei) ite kun oon alle 30 ja muu porukka suurimmaksi osaksi 40 nii tämmöistä poikasta ota mukaan. Lisäksi porukka otti homman hiukan liian tosissaan. Vähän pilkettä silmäkulmaan tai sitten mulla asenne väärä.

Lievä pakokauhu ottaa vallan kun mietin ajatusta siitä että tuon komppanian johdon alaisuudessa johonkin veden jakoa vaarallisempaan tehtävään joutuisi jos pilliin vihelletään.

Ompa kyllä harmillista kuulla. mutta tässä on kyllä alueellusia eroja huomattavasti.

Ihmisille on luonnollista Yhteisö muodostuu tiiviiksi, kun yhdesdä touhutaan vuodesta toiseen ja on yhteisiä harjoitusmuistoja ym. Harmi ettei alueesi maakk ole hoksannut että nuorissa on tulevaisuus. Jos nuoria leijonia väheksytään, käy kuin hirviporukoille kohta ei ole enään ketään vetämään hirveä pois metsästä...
 
Uskon että muualla voisi olla erilaista porukkaa.
En ole kertomassa mikä maakki kyseessä. Enkä ketään halua moittia kun parhaansa yrittävät.
Jos kirjoittaisin pari lausetta lisää saisin mahtavan väännön aikaiseksi, mutta olen oppinut että joskus on parempi olla hiljaa.
( enkä tarkoita mitään hys hys hommia, niistä mitään tiedäkkään)
Itsestä ei olisi eikä ole edes kiinnostusta komppaniaa / joukkuetta alkaa johtamaan. Enempää en halua kuin huolehtia omasta ryhmästä.
 
Me olemme kaikki yksilöitä ja ihmisinä persooniltamme hiukkasen erilaisia. On harmillista kuulla, että jollakulla on ollut vaikeuksia päästä kokemaan porukkaan kuulumisen tunnetta Maakuntakomppaniassa.

Olipa miten oli, kaikille MAAKKien johtajille ja alijohtajille kotiläksyksi pohdintaa aiheesta "kuinka innostan ja sitoutan alaisiani" ja ihan kaikille komppanialaisille mietittäväksi se, miten nuoremmat leijonat ja tuoreet tulijat saadaan otettua mukaan porukkaan ja sitoutettua toimintaan. Tämä vaatii aikuisten oikeesti aktiivista otetta ja oman persoonan vahvuuksien tehokasta hyödyntämistä.

Kierron loppupäähän ehtineenä kannan huolta siitä, että omaa ekolokeroani täyttämään saadaan nuorempi ja vetreämpi maakkilainen. Mieluiten kulkisin jonkin aikaa ennen takavasemmalle siirtymistä uuden henkilön rinnalla ikään kuin osittaisen kuiskaaja-valmentajan roolissa. Matkan varrella laariin on kertynyt paljon sellaista, josta saattaisi olla hyötyä tuoreemmalle veljelle/sisarelle. Samalla voisin olla tarvittaessa sopivasti käskytettävien joukossa. Suurempi määrä namiskuukkeleita omassa kauluksessa ei haittaa eikä aiheuta motivaatio-ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top