Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uutisessa kerrottiin räjähdevaikutuksen suuntautuvan alas.
..., mutta ei ole suuntaukseltaan pallo.Eli panos räjähtää ilmassa.
..., mutta ei ole suuntaukseltaan pallo.
Tähän Lännen median uutiseen tuntuvat muut raportoijat viittaavan lähteenään:Laitappa lähde jakoon niin muutkin saavat lukea.
Ei kannata vetää maihin vaan pysyä pystyssä ja toivoa parasta. Ei ihan helpoin paikka. Tankin päällä matkustaminenkin käy hankalaksi.Eli käsittääkseni suunnattu sirpalevaikutus ylhäältä alaviistoon.
Ei kannata vetää maihin vaan pysyä pystyssä ja toivoa parasta. Ei ihan helpoin paikka. Tankin päällä matkustaminenkin käy hankalaksi.
Mistähän tuo saa herätteensä
Sen täytyy käsittääkseni olla manuaalisesti laukaistava. Muutoin kyseessä olisi laiton henkilömiina.
Minä taas olen ymmärtänyt, että kun esim riistakamera/lennokki tmv vaikka tähystäjä todentaa viholliset niin miinat aktivoidaan esim radioaaltokoodilla.Sen täytyy käsittääkseni olla manuaalisesti laukaistava. Muutoin kyseessä olisi laiton henkilömiina.
Minä taas olen ymmärtänyt, että kun esim riistakamera/lennokki tmv vaikka tähystäjä todentaa viholliset niin miinat aktivoidaan esim radioaaltokoodilla.
Aktivoituna laukaisu tapahtuu niin kuin miinoitteissa yleensäkin.
No ei etäohjaus kyllä manuaalinen ole mutta jos täyttää Ottawan määritykset niin näin.Manuaalinen aktivointi tuokin.
No ei etäohjaus kyllä manuaalinen ole mutta jos täyttää Ottawan määritykset niin näin.
Tähän Lännen median uutiseen tuntuvat muut raportoijat viittaavan lähteenään:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3153876/Jalkavakimiinojen+salainen+seuraaja+muistuttaa+hyppymiinaa
Suomen uusi, jalkaväkimiinojen tilalle kehitetty asejärjestelmä on osoittautunut koeammunnoissa tehokkaaksi tappomenetelmäksi. Lännen Median tietojen mukaan uusi ase on jalostettu vanhojen hyppymiinojen ideasta. Mukana on myös ripaus viuhkapanoksista tuttua toimintaperiaatetta, mutta huomattavasti tehokkaampana.
Hyppymiina pomppaa nimensä mukaisesti ilmaan ja räjäyttää sirpaleita ympärilleen. Suomen kehittämässä aseessa on samaan tapaan kehitetty räjähde, jossa tuhovoima kohdistuu ylhäältä alas eikä vaakasuoraan tai maasta ylöspäin, kuten tavallisissa miinoissa.
Joo...eihän tuolta suojaudu millään...jossei satu olemaan sattumalta ison kiven/ajoneuvon takana.