Laamanator
Eversti
Persujen hommat on kyllä nyt persuiltu. Näytöt on annettu ja aika köykäisiksi ovat jääneet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lähtökohdan tulee olla nykyisen kaltaisten puolueiden lakkauttaminen ja siirtyminen korporatiiviseen yhteiskuntamalliin höystettynä nationalismilla sekä ulko- ja turvallisuuspoliittisesti merkittävällä ja huomioon otettavilla asevoimilla, jotta toiminnanvapaus kv-politiikassa säilyy eikä meille voida muualta sanella mitä on pakko tehdä.
Eikös tuo tarkoita demokratian lakkauttamista? Eli kommunistinen/kansallissosialistinen yksipuoluejärjestelmä? Se nyt ei vaan oikein ole toiminut.
Ei tarkoita, sillä kansalaiset valitsevat korporaatiot.
Nykyisenkaltainen puoluepolitiikka ei ole demokratian tai tasavallan ainoa toteuttamistapa eivätkä nuo missään tapauksessa ole synonyymejä keskenään.
Miten korporaatiot sitten eroaisivat puolueista? Paitsi nimeltä.
En kännykkällä ala avaamaan tätä syvällisemmin, sillä internet on täynnä hyviä lähteitä.
Kuvaamassani yhteiskuntamallissa ei myöskään ole ammattiliittoja, sillä korporaatiot tekevät sekä AY-liikkeen, että puolueet tarpeettomiksi.
Italian fasisteilla oli korporatiivinen talousjärjestelmä ja siitä johdettuna tuo ajatus on pyritty saattamaan jo 1930-luvulta alkaen Suomen oloihin sopivaksi, joten kehoitan tutustumaan näihin. Mainitsemisen arvoista kuitenkin on se, että osin tätä ajatusta toteutettiin Suomessa vuosikymmeniä eikä se suinkaan ole kadonnut, vaikka sitä ei haluta sillä nimellä kutsua ilmeisestikin siksi, että sen juuret juontavat fasismin syntysijoille.
Osin kyllä ja tähänhän AY-liikkeen poliittinen valta pohjaa. Minun mallini vietäisiin vain paljon lähemmäs Italian mallia, jolloin Suomessa ei olisi puolueita eikä AY-liikettä, vaan työntekijöistä koostuvat korporaatiot, jotka valitsisivat edustajansa lainsäädäntöelimiin sekä turvaisivat jäsenistönsä työolot.Suomessahan on jo aika pitkälle korporatiivinen talousjärjestelmä.
http://tukkola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/100985-korporaatioiden-suomi
Mutta, kuten nähdään, ei se oikein toimi. Hallitus ja vapaa markkinatalous tarvitaan lisäksi.
Äänestätkö ylipäätään? Jos äänestät jotain eduskuntapuolueista, niin kovin on hankalaa löytää puoluetta jota ei voisi kuvailla demareiksi.Persut edustavat puolueena samaa yleisliberaalia eurooppalaista sosialismia kuin muutkin,(joskin huonommalla mediakontrollilla) vaikka puolueessa on vastarannankiiskinä kansanedustajia ja meppejä, kuten Halla-Aho, Terho ja Niinistö. Mikäli nämä tälläiset perustaisivat oman puolueen, niin ainakin minä äänestäisin sitä Soinin demariklikin sijaan...
Puuttuuko persuilta vahva identiteetti? Minun on vaikea nähdä eduskuntapuolueiden joukossa parempia vaihtoehtoja maahanmuuttokriittiselle ja EU-kriittiselle. Pienpuolueista voi löytyä ehkä radikaalimpia, mutta on eri asia nostaa ne merkittäväksi puolueeksi.
Äänestätkö ylipäätään? Jos äänestät jotain eduskuntapuolueista, niin kovin on hankalaa löytää puoluetta jota ei voisi kuvailla demareiksi.
Äänestän ja joudun puolueen osalta aina valitsemaan vähiten huonon vaihtoehdon, vaikka itse ehdokkaissa olisikin hyviä vaihtoehtoja.Äänestätkö ylipäätään? Jos äänestät jotain eduskuntapuolueista, niin kovin on hankalaa löytää puoluetta jota ei voisi kuvailla demareiksi.
Niin minäkin. Äänestin kykypuolueen suorastaan erinomaista ehdokasta, mutta puoluehan on huono, vaikka siellä muutamia hyviä yksilöitä onkin. Orpon ja Stubbin kaltaiset rikastuttajat ei herätä luottamusta.Äänestän ja joudun puolueen osalta aina valitsemaan vähiten huonon vaihtoehdon, vaikka itse ehdokkaissa olisikin hyviä vaihtoehtoja.
Persut edustavat puolueena samaa yleisliberaalia eurooppalaista sosialismia kuin muutkin,(joskin huonommalla mediakontrollilla) vaikka puolueessa on vastarannankiiskinä kansanedustajia ja meppejä, kuten Halla-Aho, Terho ja Niinistö. Mikäli nämä tälläiset perustaisivat oman puolueen, niin ainakin minä äänestäisin sitä Soinin demariklikin sijaan...