Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella

698f7042bdaefeacd4063d2033fed0fc.jpg Tää nyt voi mennä reisille, mutta koetan liittää kuvan jossa on suunnillensa kaikki kohdillaan, paitsi että räjähdys ollut vieläkin lähempänä ohjaamon pintaa eikä apupilotin istuimen ja lattian lävistäneitä sirpaleita ole huomioitu. Lähde on tämä ketju: https://www.metabunk.org/does-damag...-particular-buk-launch-location.t6345/page-16698f7042bdaefeacd4063d2033fed0fc.jpg
Räjähdys jauhoi ja repi ohjaamon vasemman etulohkon täysin olemattomiin oikean puolen pysyessä ehjänä.
Mielestäni räjähdyksen paine on tunkeutunut läpi ohjaamon ja keulalle on käynyt kuin JFK:n takaraivolle, U know.
Räjähdys lienee myös kuorinut pintapellit täydellisesti pitkähköltä matkalta 5..8m ohjaamon vasemmasta ylänurkasta alkaen.
Sirpaleiden rikkiseulomat runkopalkit ei yksinään pidä koneen luurankoa kuosissaan, lisäksi räjähdyksen paine lienee aloittanut keulan irtirepeytymisen alaspäin.
Jotain on mennyt niin reippaasti vasemman puolen moottorin etututturbiiniin että moottorin ilmanottaukon kehys on repeytynyt irti, turbiinin siivekkeistä osan lähtiessä tangentin suuntaan. (20m matkaa räjähdyspisteeseen, joten tuskin paine irroitti..)
Koneen vasen kylki töröttää nyt kuin räjähtäneen pyssyn piippu, vasen moottori menetti tehot, oikean puolen moottori jatkaa normaalilla lentotehollaan koneen runko kaartaa jyrkästi vasempaan, keula ratkeaa alas +irtoaa.
Koneen runko koki asiantuntijan arvauksen mukaan 20G:n voiman käännöksessä, varmaan ratkeamia tuli sinne-tänne.
Noin 4s sisälle koneen suunta muuttui 45astetta itään + 25 astetta alaspäin.
Noin 15s kohdalla koneen keskirunko menee 45 asteen kulmassa kohti maata, oikean puolen moottori mahdollisesti työntää edelleen normaalilla lentotehollaan. Koneen keula puuttuu, nostetta riittää mutta koska työntävä voima on toispuoleinen kone pyörinee syöksykierteen kaltaisessa tilassa.
Noin 3 minuutin kuluessa Hrabovessa räjähtää keskirunko.
Ohjaamon irtoamispaikan seutuvilla näkyy tutkakaiku senkin jälkeen. Noin 20 minuutin kuluttua ohjaamon ja etumatkustamon romua sataa 10km pohjoiseen ohjuksen räjähdyspisteestä.

Tai jotain sinnepäin. Taas.

Minun on kauhean vaikeata mieltää että tuota olisi mikään muu voinut tehdä kuin BUK M1, laukaistuna Snizhne:stä eteläänpäin olevilta pelloilta. Sirpale- ja räjähdevaikutus on ollut valtava.

Korju: JFH = JFK ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Tää nyt voi mennä reisille2
saaks ylimäärästä pois millään... höh.
 
Viimeksi muokattu:
Katso liite: 5829
Minun on kauhean vaikeata mieltää että tuota olisi mikään muu voinut tehdä kuin BUK M1, laukaistuna Snizhne:stä eteläänpäin olevilta pelloilta. Sirpale- ja räjähdevaikutus on ollut valtava.

Lausutaan nyt vielä kiitokset sinulle tämänpäivän ansiokkaista viesteistä!

(Huom: tämän ketjun parhaimmista aihetta käsitelleistä viesteistä saisi koottua varsin kattavan ja hyvinkin analyyttisen kuvauksen tapahtumista kyseisenä päivänä - paljon paremman mitä olen yhdessäkään suomalaisessa lehdessä/mediassa nähty aiheesta kirjoitettavan).

Omana huomiona vielä lainaamaani kohtaan.

Lennoilla käytetty Boeing 777 kärsi huomattavan suuria vaurioita räjähdyksen seurauksena, käytännössä niiden (ja muiden todisteiden) perusteella voidaan sulkea pois se, että kyseessä olisi ollut ilmasta ilmaan ohjus (tai mikään sellainen ilmasta ilmaan ohjus jollaisia UA:n ilmavoimilla on tuolloin ollut käytössä).

Käytännössä aina vaihtoehto on maasta ilmaan ohjus ja viestiesi (ja ketjun muiden viestien) perusteella voidaan päätellä osumakohta ja sen myötä perusteella tehdä tiettyjä johtopäätöksiä - joita ketjussa on tuotu hyvin tarkkaan esille. Ja näiden ja alueella tehtyjen havaintojen perusteella voidaan päätellä, että ohjus on laukaistu koneen etusektorista ja lavetin liikkeiden perusteella tuolloin Snizhnen alue on potentiaalisin vaihtoehto laukaisualueeksi. Kyseinen alue taas oli tuolloin selkeällä tapaa separatistien hallinnassa, joten sen perusteella voidaan unohtaa puheet UA:n syyllisyydestä. Ja kuten ketjussa on todettu, jos UA olisi koneen pudottaja, ohjus olisi räjähtänyt muualla kuin ohjaamon vasemmalla puolella (pilotista katsoen).

Ymmärrykseni mukaan rungon kappaleista on löydetty sirpaleita/sirpale, jotka malliltaan sopivat ohjustyyppiin jolla kone on myös ohjuksen valmistajan Almaz Anteyn mukaan ammuttu alas (eli 9M38M1). Mutta jos spekuloidaan, että kone olisi ammuttu alas ilmasta ilmaan ohjuksella niin eipä sekään muuttaisi tiettyjä perusasetelmia ja sitä, että syyttävä sormi osoittaisi tuolloinkin Venäjään, joskin siinä tapauksessa Venäjän ilmavoimiin. Ukrainan ilmavoimien raskaimmissa ilmataisteluohjuksissa (Vympel R-27) on 39 kilon taistelukärki vrt. Buk-M1:den 9M38M1-ohjus: 70 kg. Mutta etenkin ne muut tekijät sulkevat Ukrainan ilmavoimien koneen pois laskuista, on nimittäin hyvin epätodennäköistä (mahdotonta), että Ukrainan ilmavoimien kone olisi voinut operoida vapaasti kyseisellä alueella, joka on syvällä separatistien hallinnoimalla alueella ja käytännössä kone olisi joutunut lentämään hyvin lähellä Venäjän ilmatilaa, jolloin olisi ollut olemassa oleva vaara sille, että konetta tulitetaan Venäjän maaperältä käsin (maasta ja/tai ilmasta).

Venäjällä on raskaita ilmataisteluohjuksia, joissa on lähes yhtä suuri taistelukärki mitä Bukin 9M38M1-ohjuksessa - esim. Vympel R-37 pitkän kantaman ilmataisteluohjus, jossa on 60 kilon taistelukärki. Eli teoriassa ohjus on voinut olla ilmataisteluohjus, mutta tuolloin syyttävä sormi osoittaa - jälleen - Venäjään.

Mutta kyllähän kaikki aihetodisteet ml. Almaz Anteyn toteamus, että sen valmistamalla ohjuksella lento MH17:sta ammuttiin alas viittaa siihen, että ohjus on (mitä suurimmalla todennäköisyydellä) tyypiltään 9M38M1. Tietenkin on olemassa häviävän pieni mahdollisuus sille, että ohjustyyppi olisi jokin muu raskaampi ohjus kuin 9M38M1 (tai 9M38), mutta tuolloin jäljet johtavat entistä varmemmin Venäjän suuntaan.

Vaikka olenkin spekuloinut näillä muilla vaihtoehdoilla muutaman rivin verran, niin mielestäni ne ovat kuitenkin luokkaa - potaskaa - koska kaikki merkittävät todisteet ja havainnot viittaavat juuri siihen, että kone ammuttiin alas Buk:illa ja ohjustyyppi on ollut 9M38M1.

vlad.
 
Tässäkin ketjussa on myös käsitelty hyvin kattavasti Venäjän taholta esitettyjä sepityksiä. Ja yhtä ansiokkaasti niitä on täällä ammuttu yksi kerrallaan alas.

- Suhoj Su-25 hölynpölyteoria kaikkine lisukkeineen (viimeisin oli muistaakseni se Sputnikin ja RT:n väite, että ukrainalainen Frogfoot ampui MH17:sta alas israelilaisella Python-ilmataisteluohjuksella).

- Se tökerösti väärennetty "satelliittivalokuva", joka mukamas esitti ukrainalaishävittäjää ampumassa ilmataisteluohjusta.

- Almaz Anteyn väite ukrainalaisten ampumasta BUK:ista.

- Ehkä viimeisinpänä tuo "siepattu puhelinkeskustelu", jossa viitataan lännen masinoimaan salaliittoon. On pyörinyt ainakin Pravdan nettisivuilla.

Eli Venäjä ei ole näillä selittelyillään ja valheillaan saavuttanut oikeastaan mitään. Olisivat vaan kiltisti HETI tragedian jälkeen tunnustaneet teon vahingoksi, niin olisivat melko varmasti päässeet vähemmällä. Mutta kun eihän se nyt Venäjän kaltaiselle suurvallalle tietenkään sopinut.
 
MH17 tapauksesta ja sen ympärillä velloneesta propagandasta saisi ehkä kirjan jos toisenkin ja myyntimäärät olisi varmaan miljoonia kunhan olisi myös enklantin versio. Jos joku kirjailija tarttuu asiaan niin olisi mukeva olla takapiruna keräämässä matskua, heh. Kokonaisuudessaan koko Putinin Ukrainatouhuista on jo 160 dokumentoitua valhetta netissä listattuna. Siitä on hyvä aloittaa.

Toivottavasti edes loppuraportin joku jaksaa ainakaan suomentaa. Ei sitä tiiä jos joku takakammarin kommunistitrollikin sen vahingossa lukisi ja oppis jotain.
 
DSB on työnsä tehnyt, 13.10.2015 raportista tullee selviämään:
-tarkat analyysit runsaista räjähdysainejäämistä
-tarkat analyysit taistelukärjen sirpaleista (analyysit yli 500 muusta sirpaleesta)
-tarkat analyysit löytyneistä ohjuksen rungon palasista (mikäli sellaisia oli jäänteissä)
-tarkat analyysit sirpaleiden kulkureitistä ohjaamon sisällä ja läpi tallennustiedon keräävän elektroniikkaosaston
-tarkka analyysi mitä on ne räjähdysainejäämät ja vihreä maali vasemman puolen siiven kärjessä
-tarkka analyysi mitä esineitä on osunut vasemman puolen moottorin ilmanottoaukkoon.
-raportin tulee kertoa mikä taistelukärki räjähti ohjaamon vieressä (taistelukärjen tarkka malli)
-jne...

Jos nuita tietoja ei ole, tutkinta on "viallinen". Toivon raportin tulevan kokonaisuudessaan julkiseksi vaikka rikostutkinta on kesken.

Hollannin onnettomuustutkintaviranomainen DSB julkistaa raporttinsa 13.10. Jo hieman ennen tätä uhrien omaisille annetaan tiedot suljetussa tapaamisessa. Ja tämän uutisen mukaan raportissa tullaan kyllä käsittelemään jo aiemmin julkisuudessa olleita oletettuja BUK:in sirpaleita ja osia.

http://atwonline.com/airlines/dutch-safety-board-will-publish-final-mh17-report-october

"Earlier this month, the DSB and the Joint Investigation Team (JIT), set up in August 2014 to handle the criminal investigation into the crash, reported they were investigating several parts that they described as “possibly originating from a Buk surface-air-missile system.”

These parts were collected during a previous recovery-mission in eastern Ukraine and were “of particular interest to the criminal investigation as they can possibly provide more information about who was involved in the crash of MH17,” the DSB said. It said the JIT would enlist the help of international experts, including forensic specialists and weapons experts.

The DSB said at the time that it was not possible to establish “a causal connection between the discovered parts and the crash of flight MH17,” but it said that it would report on these discovered parts in its final report."
 
Kiitos hoxautuksesta, pienellä haulla olin löytänyt vain n. 40kg taistelukärjet.

On tietenkin huomioitava, että Vympel R-37 ilmataisteluohjus kuuluu käytännössä vain MiG-31BM:n ja Sukhoi Su-35 aseistukseen.

Ikivanhan Bisnovat (nyk. Vympel) R-40 ohjuksen taistelukärjellä on kokoa 70 kg (käytössä vain MiG-31 ja vanhoissa MiG-25 koneissa).

K-100 (eli nk. awacs-killer) ohjuksen taistelukärki on noin 50 kg, mutta on hyvin epätodennäköistä, että sellaista edes käytettäisi tällaisessa tapauksessa, jos olisi pudotettava matkustajakone. Ohjus voidaan asentaa Sukhoi Su-27/30/35/30MKI ilmaherruus-/monitoimihävittäjiin.

Muissa venäläisissä/ex. neuvostoliittolaisissa ilmataisteluohjuksissa on sitten max. 40 kilon taistelukärki.

vlad.
 
Jos joku tulee 13Lokakuuta jälkeen väittämään ettei Venäjällä edes ole käytössä BUK M1 ohjuksia:
A high-ranking Russian military figure says the country’s armed forces will be equipped with advanced self-propelled and medium-range surface-to-air Buk-M3 missile defense systems in 2016.
“We are now in the midst of planned rearmament to replace Buk-M1 with Buk-M2. We expect to receive Buk-M3s starting from 2016,”
http://www.presstv.com/detail/2013/12/29/342628/russia-army-to-get-modern-defense-systems/

Salakavalasti laitan tähän perään:
lentolikenne 17Jul2014: https://apps.correctiv.org/mh17/

Miten IHMEESSÄ aeroflot tohti lentää alueella vielä tuonkin jälkeen 24Jul2014: https://apps.correctiv.org/mh17/?date=2014-07-24…
 
Viimeksi muokattu:
Olisikohan jollain vuotaa nettiin BUK ohjuksen pyrstön kuvia harjoitusammuntojen jäljiltä? Eli siitä mitä BUK ohjuksesta jää jäljelle kun sen taistelukärki on räjähtänyt.
(joidenkin videoiden perusteella jopa rakettimoottori voi toimia räjähdyksen jälkeen, mikäli polttoainetta on jäljellä, joskus taas rakettimoottori näyttäisi tuhoutuvan räjähdyksessä.)
Entä kuvia harjoitusmaalitaulu-lennokkien jäänteistä?

Some:n etsivät menis järjiltään saadessaan moista matskua tutkittavakseen?
 
Vähän uutta tietoa aiheesta.

http://yle.fi/uutiset/lehti_venajaa...mia_malesialaiskoneen_alasampumisesta/8334621

Australia, Belgia, Malesia, Hollanti ja Ukraina pohtivat mahdollisuutta viedä MH17:sta tapaus uudelleen YK:n turvaneuvoston käsittelyyn ja saada aikaiseksi päätöslauselma. Ajankohta saattaisi olla joskus lokakuun 13:sta päivän tienoilla, mikäli tämä halutaan koordinoita tutkijaryhmän loppuraportin julkaisun kanssa.

Ja mahtaiskohan Venäjä taas vaihteeksi estää tämän veto-oikeudellaan ?
 
Bellingcat: MH17 – The Open Source Evidence.

"This report summarizes the open source investigations into the downing of Malaysia Airlines Flight 17 (MH17) on July 17, 2014 in Ukraine. It draws on the work of Bellingcat and others who used open source information to uncover facts about the events that took place on July 17 and the origin of the Buk missile launcher that downed MH17." (Bellingcat October 8. 2015).

Hyvä summaus, jossa käyty läpi myös venäläisiä teorioita/väittämiä ja pomittu niistä disinformaatiota.

vlad.
 
Business Insider: Investigators are set to reveal their final report on the downing of Malaysia Airlines MH17.

"The report, due to be released at 1115 GMT at the Gilze-Rijen air force base in southern Netherlands, is expected to say how the Boeing 777 was blown from the sky on July 17, 2014, but not who was responsible."

Muistetaan se, että tänään ei oteta kantaa siihen kuka oli vastuussa koneen pudottamisesta - esille nousevat muut seikat/tekijät.

Business Insideristä poimittua:

"Analyst Peter Felstead of Jane's Defence Weekly told AFP the airliner was most likely shot down "by mistake" by a BUK missile crew, who crossed the border to help the rebels counter Ukrainian air threats.

"We are expecting the report to confirm what we have assumed in that this was a Russian mistake," Felstead told AFP.

Either other Russians in the area, or local rebel commanders, "thought they had targeted a military aircraft in the area and it turned out to be an airliner," he added.
"

Samansuuntaiseen arvioon olen itsekin päätynyt, kyseessä oli "vahinko", tarkoituksena oli ampua alas alueelle odotettu UA:n kuljetuskone ja tämän luuloa tulee esim. Girkinin viesti sosiaaliseen mediaan hyvin pian pudotuksen jälkeen:

grikin twitter..jpg

Ohjusvalmistaja Almaz-Antey aikoo järjestää oman pressitilaisuuden, jossa heidän tarkoituksena on todistaa sen puolesta, että lento MH17 pudotettiin Ukrainan toimesta Buk:illa. Tähän mennessä Almaz-Anteyn kaikki aiemmin esittämät todisteet tämän puolesta on - hmmm - ammuttu alas!

vlad.
 
Almaz-Anteyn pressikonfferenssi alkanut Moskovassa:



Vaikka Hollannin pressikonfferenssi on odotetumpi ja sillä on globaalisti suurempi painoarvo ja tulokset merkittävällä tavalla luotettavampia, harmillisesti (esim. aikaerosta johtuen) Almaz-Antey pystyy järjestämään oman tilaisuutensa noin tuntia ennen hollantilaisten tilaisuuden alkua ja näin maailman mielenkiinto on hetkeksi kohdistunut Moskovaan Hollannin sijaan ja valtiojohtoinen propaganda saa osansa kv. median kiinnostuksesta.

Tulemme kuitenkin näkemään sen, että mustan maalaaminen valkoiseksi ei yrityksestä huolimatta onnistu.

vlad.
 
Vaikka Hollannin pressikonfferenssi on odotetumpi ja sillä on globaalisti suurempi painoarvo ja tulokset merkittävällä tavalla luotettavampia, harmillisesti (esim. aikaerosta johtuen) Almaz-Antey pystyy järjestämään oman tilaisuutensa noin tuntia ennen hollantilaisten tilaisuuden alkua ja näin maailman mielenkiinto on hetkeksi kohdistunut Moskovaan Hollannin sijaan ja valtiojohtoinen propaganda saa osansa kv. median kiinnostuksesta.

Tulemme kuitenkin näkemään sen, että mustan maalaaminen valkoiseksi ei yrityksestä huolimatta onnistu.

Tänään iltapäivästä julkaistaan sitten se loppuraportti, jossa mitä ilmeisimmin mainitaan BUK-ilmatorjuntajärjestelmä tuhon aiheuttajaksi. Ei tarvitse tämän jälkeen kauaa odotella kotimaisten röllien ilmaantumista iltapäivälehtien ja HS:n kommenttipalstoille. "Ukrainan fasistihallinto, CIA, EU, NATO, jenkit" ym. salaliitot vedetään takuuvarmasti esiin.
 
Novator 9K37 M1 Buk 9M38M1 ohjuksin varustettuna kuvattuna paraatissa tämän vuoden puolella, venäläisen ohjusvalmistaja Almaz-Anteyn mukaan Venäjän asevoimilla ei enää ole käytössä kyseisiä ohjuksia (ei myöskään ollut kesällä 2014 jolloin MH17 ammuttiin alas):


Moskovan tämän päiväinen tilaisuus oli jotain farssin ja sekavan propagandan väliltä, jossa näytettiin muun muassa video, jolla ammuttiin Bukin ohjuksella venäläisen Iljushin Il-86 matkustajakoneen ohjaamoa (etuosaa) maanpinnan tasalla kohteen 0-nopeudessa. Tämän piti olla oma osansa todisteketjua mutta herää kysymyksiä:

-mitä tällä todistettiin?
-mitä virkaa 0-nopeudessa, maan pinnan tasalla tehdyllä todisteella on?
-mitä todistellaan kun kohteena ei edes ole Boeing 777 ohjaamo/etuosa?
-etc.

Eihän tällainen vakuuta ketään joka ajattelee hiukankaan kriittisesti, se on vain sarja sekavaa todisteketjua aiempien todisteiden perään liitettynä ja omalta osaltaan osoittaa sen kuinka metsään venäläiset ovat menneet. Ukrainan ilmavoimien Sukhoi Su-25 rynnäkkökoneesta kaikki alkoi ja nyt on päädytty Ukrainan Bukilla ampumaan 9M38M1-ohjukseen, joka almaz-Anteyn todisteiden mukaan ammuttiin kohti lentoa MH17:sta etelästä, mutta jostain syystä osumakohta oli likimain päinvastaisella puolella konetta - kysymykseen "Miksi?" yhtiön edustajalla ei ollut järkevää vastausta.

vlad.
 
Novator 9K37 M1 Buk 9M38M1 ohjuksin varustettuna kuvattuna paraatissa tämän vuoden puolella, venäläisen ohjusvalmistaja Almaz-Anteyn mukaan Venäjän asevoimilla ei enää ole käytössä kyseisiä ohjuksia (ei myöskään ollut kesällä 2014 jolloin MH17 ammuttiin alas):


Moskovan tämän päiväinen tilaisuus oli jotain farssin ja sekavan propagandan väliltä, jossa näytettiin muun muassa video, jolla ammuttiin Bukin ohjuksella venäläisen Iljushin Il-86 matkustajakoneen ohjaamoa (etuosaa) maanpinnan tasalla kohteen 0-nopeudessa. Tämän piti olla oma osansa todisteketjua mutta herää kysymyksiä:

-mitä tällä todistettiin?
-mitä virkaa 0-nopeudessa, maan pinnan tasalla tehdyllä todisteella on?
-mitä todistellaan kun kohteena ei edes ole Boeing 777 ohjaamo/etuosa?
-etc.

Eihän tällainen vakuuta ketään joka ajattelee hiukankaan kriittisesti, se on vain sarja sekavaa todisteketjua aiempien todisteiden perään liitettynä ja omalta osaltaan osoittaa sen kuinka metsään venäläiset ovat menneet. Ukrainan ilmavoimien Sukhoi Su-25 rynnäkkökoneesta kaikki alkoi ja nyt on päädytty Ukrainan Bukilla ampumaan 9M38M1-ohjukseen, joka almaz-Anteyn todisteiden mukaan ammuttiin kohti lentoa MH17:sta etelästä, mutta jostain syystä osumakohta oli likimain päinvastaisella puolella konetta - kysymykseen "Miksi?" yhtiön edustajalla ei ollut järkevää vastausta.

vlad.

Katselin tuon hollantilaisten raportin julkistamistilaisuuden livenä. "Olipa yllätys" että tutkinnassa mukana ollut Venäjä ei yhtynyt päätelmään Buk-ohjuksen alatyypistä. Kokonaisuutena vaikutti siltä, että tutkijat ovat kyllä tehneet perinpohjaista ja hyvää työtä.
 
Novator 9K37 M1 Buk 9M38M1 ohjuksin varustettuna kuvattuna paraatissa tämän vuoden puolella, venäläisen ohjusvalmistaja Almaz-Anteyn mukaan Venäjän asevoimilla ei enää ole käytössä kyseisiä ohjuksia (ei myöskään ollut kesällä 2014 jolloin MH17 ammuttiin alas):


Moskovan tämän päiväinen tilaisuus oli jotain farssin ja sekavan propagandan väliltä, jossa näytettiin muun muassa video, jolla ammuttiin Bukin ohjuksella venäläisen Iljushin Il-86 matkustajakoneen ohjaamoa (etuosaa) maanpinnan tasalla kohteen 0-nopeudessa. Tämän piti olla oma osansa todisteketjua mutta herää kysymyksiä:

-mitä tällä todistettiin?
-mitä virkaa 0-nopeudessa, maan pinnan tasalla tehdyllä todisteella on?
-mitä todistellaan kun kohteena ei edes ole Boeing 777 ohjaamo/etuosa?
-etc.

Eihän tällainen vakuuta ketään joka ajattelee hiukankaan kriittisesti, se on vain sarja sekavaa todisteketjua aiempien todisteiden perään liitettynä ja omalta osaltaan osoittaa sen kuinka metsään venäläiset ovat menneet. Ukrainan ilmavoimien Sukhoi Su-25 rynnäkkökoneesta kaikki alkoi ja nyt on päädytty Ukrainan Bukilla ampumaan 9M38M1-ohjukseen, joka almaz-Anteyn todisteiden mukaan ammuttiin kohti lentoa MH17:sta etelästä, mutta jostain syystä osumakohta oli likimain päinvastaisella puolella konetta - kysymykseen "Miksi?" yhtiön edustajalla ei ollut järkevää vastausta.

vlad.

Bellingcatin todistusaineistoa: "Images shared by members of the 53rd Brigade also show 9M38M1 missiles were used by the brigade in recent years, for example this image from 2012." Ihan täydellisesti en saa selvää etusiipien välissä olevasta tekstistä, mutta minusta siinä lukee kutakuinkin "учебно неактивная" (uzebno neaktivnaja = training inactive). Olisiko mahdollista, että venäläiset joutuvat köyhyyttään käyttämään edellisen mallin latausharjoitusohjuksia?



XJd7i_H_dPE.jpg


https://www.bellingcat.com/news/uk-...-the-type-of-missile-used-to-shoot-down-mh17/
 
Tutkintalautakunnan viideo. 20 minsaa

 
Back
Top