Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Juu, savupiiput piti taittaa alas ja olisiko jotain kevyimpiä mastoja poistettu että mahtui Ison-Beltin sillan ali (Juutinrauman silta on kai pikkuisen matalampi). Lisäksi ajoi nasta laudassa että kulkisi syvemmällä.
Amerikkalaiset lentotukialukset pääsevät näköjään Golden Gate-sillan ali, joka on aika samankorkuinen kuin Ison-Beltin silta joten kaipa sieltäkin sitten tukialus mahtuisi alta jos tarpeeseen tulee. Media siis oli tässäkin väärässä...
Kyllä sillä 12 miljoonallakin ihan hyvän määrän saa. Pitää kuitenkin muistaa että varastoissa on "uusia" PM04, vähän vanhempia PM90 ja PM85. PM85 on varmaan modernisoinnin kohteena.
Juu, savupiiput piti taittaa alas ja olisiko jotain kevyimpiä mastoja poistettu että mahtui Ison-Beltin sillan ali (Juutinrauman silta on kai pikkuisen matalampi). Lisäksi ajoi nasta laudassa että kulkisi syvemmällä.
Amerikkalaiset lentotukialukset pääsevät näköjään Golden Gate-sillan ali, joka on aika samankorkuinen kuin Ison-Beltin silta joten kaipa sieltäkin sitten tukialus mahtuisi alta jos tarpeeseen tulee. Media siis oli tässäkin väärässä...
Niillä ei oo telakkaa, joka pystyis valmistamaan (Suomella on). Joku Venäjän propagandasivuista kertoo että suurelementtirakentamista on ollut jo neuvostoajoilta, ja nyt SevMashin telakka modernisoidaan niin että voidaan käsitellä 1,5 tonnin suurelementtejä. Juu, 1,5 tonnin oli artikkelissa. Taas oikeata osaamista.Eikös tuo oo aatis-unkka, eli väärää tietoa täysin.
Lisäksi ajoi nasta laudassa että kulkisi syvemmällä.
Onko 85 sama kuin Stonefish? Vai onko tuo se ryssäläinen miina?
Joskus miettinyt samaa. PM85 länsimainen ja sitä on useita eri malleja, viimeisin taisi olla lisenssillä valmistettu. PM83 oli Neuvostoliitosta ja ilmeisesti poistunut käytöstä.
Joskus miettinyt samaa. PM85 länsimainen ja sitä on useita eri malleja, viimeisin taisi olla lisenssillä valmistettu. PM83 oli Neuvostoliitosta ja ilmeisesti poistunut käytöstä.
Meille on hankittu Stonefisheja kolmena eri versiona mutten muista noita vuosilukuja. Pv:n sivujen esittelyssä on ilmeisesti Stonefish ( mikä sitten lieneekin vuosimalliltaan ) ylhäällä ja kotimainen PM04 alhaalla.
Merisotilaan käsikirja esittelee näköjään herätemiinamme sivulla 109.
PM83 on idän ihme ja PM85 Stonefish eri variaatioina. PM90 ja RM ovat sitten jotain ihan muuta. RM on ilmeisesti rannikkomiina?
Niillä ei oo telakkaa, joka pystyis valmistamaan (Suomella on). Joku Venäjän propagandasivuista kertoo että suurelementtirakentamista on ollut jo neuvostoajoilta, ja nyt SevMashin telakka modernisoidaan niin että voidaan käsitellä 1,5 tonnin suurelementtejä. Juu, 1,5 tonnin oli artikkelissa. Taas oikeata osaamista.
Telakkaa ei ole. Ei ole turpiineja laivan ajamiseksi. Turpiineja tarvitaan vaikka voima tulisi ydinreaktorista. Ja Pietarissa ei ole paskalaitoksia kaikkien paskojen puhdistamiseen ja halutaan rakentaa superlentotukialuksia, ydinkäyttöisiä hävittäjiä ja Kaspianmeren Hirviö 2.0.
Venäjä osti elementtirakennusosaamista Ranskasta, ja toisen Mistralin rungosta puolet tehtiin Pietarissa. Tietenkin ovat aika paljon pienempiä kuin Kuznetsov saati 100ktonnin tukialus.
Kyllä Venäjällä höyryturbiineja tehdään, mm. sukellusveneisiin ja jäänmurtajiin. Ydinkäyttöisyys siis onnistuisi varmasti vaikka venäläisiä turbiineja ei kai pidetä kovin hyvinä. Kaasuturbiini- ja dieselmoottoriteollisuus sen sijaan on huonommassa kuosissa, Mistraleissa on Wärtsilät ja osassa korveteista saksalaiset dieselit - joita saksalaiset eivät enää toimita, joten rakennus on pysähdyksissä...siinä Wärtsilälle markkinarako
Mistraleissa on Wärtsilä 32 -tyyppiset moottorit. 32E:ssä on muutenkin parempi teho-painosuhde kuin 46F:ssä. 64-tyyppiä ei enää edes löydy Wärtsilän kotisivuilta.
Nopeampiin sotalaivoihin nuo keskinopeat moottorit ovat liian painavia. MTU ja Caterpillar ovat tällöin varteenotettavia toimittajia.