Aika tyhjänpäiväistä tekstiä tietämättömille. Toki ymmärrettävää sinänsä.
Päinvastoin! Tämä oli ihan samaa tasoa aikaisempien kanssa. sopivasti yksityiskohtia, kuitenkin niin ettei varmaankaan tarvitse olla merisodankäyntiin asiantuntija.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aika tyhjänpäiväistä tekstiä tietämättömille. Toki ymmärrettävää sinänsä.
Noissa haastatteluissa pitäisi olla joku tietopuolinen vänkääjä mukana. Saisi tehdä kriittisiä kysymyksiä.Päinvastoin! Tämä oli ihan samaa tasoa aikaisempien kanssa. sopivasti yksityiskohtia, kuitenkin niin ettei varmaankaan tarvitse olla merisodankäyntiin asiantuntija.
Noissa haastatteluissa pitäisi olla joku tietopuolinen vänkääjä mukana. Saisi tehdä kriittisiä kysymyksiä.
Periaatteessa kyllä, mutta nuo järjestelmät ovat toistaiseksi kovasti hinnoissaan. Lisäksi aidosti miehittämättömiä järjestelmiä ei vielä ole edes olemassa, vaan lihalliset operaattorit ovat maissa itse aluksen sijasta. Kauko-ohjauksen vaatima signaali on taas järjestelmän läsnäoloa paljastava elementti ja mahdollinen häirinnän kohde. Täysin autonominen miehittämätön laite taas on pelkkien algoritmien varassa kohteiden tunnistamisen ja odottamattomiin tilanteisiin reagoinnin kanssa, missä molemmissa ihminen on toistaiseksi etevämpi.Kuuntelin eilen illalla lähes kokonaan. Vaikutti olevan vahva luotto alusten omasuojaan meritorjuntaohjusten osalta. Tämä on mukava kuulla, erityisesti miettien laivue 2020-hanketta.
Mutta, kävi myös selväksi, miten idea on, että alukset toimivat ennen kaikkea eteentyönnettyinä sensoreina ja ohjukset ammutaan maista (about suoraan ohjusvaraston rampilta )
Tätä silmällä pitäen, eikö vaihtoehtoinen tapa toteuttaa eteentyönnettyjä sensoreita olisi miehittämättömät lento- ja vesialukset? Erityisesti passiivisten sensoreiden osalta.
Ehdotan nimimerkkiä hessukessu.Noissa haastatteluissa pitäisi olla joku tietopuolinen vänkääjä mukana. Saisi tehdä kriittisiä kysymyksiä.
Ei selkene ilman, että vetäisi foliota reilusti pään ympäri."Painostusoperaatiot ovat jo käynnissä" mistä painostusoperaatioista tuossa puhuttiin?
Näistä tulee samaa fiilis kuin PS puolueen Perussuomalainen lehden päätoimittaja haastattelisi itse Soinia.Radio Kipinässä uusi merisotajakso
Radio Kipinän Podcast -jaksossa 6 komentaja Jon von Weissenberg avaa merisodankäynnin periaatteita. Jaksossa käsitellään mm. taistelualuksia, miinoittamista, sukellusvenesodankäyntiä, sekä Merivoimien tehtäviä.
Pienten ja keskisuurten alusluokkien kilpailu on kovaa maailmalla kun valmistajia on monta ja ruotsilla ei riitä volyymi ja paukut kilpailla edes euroopassa Saksan ja Hollannin fregateille.
Fregatti on yleistymässä monitoimialukseksi monissa laivastoissa hävittäjien sijaan. Hävittäjät lienevät silti jatkossakin sotalaivojen suurin ja tehokkain luokka maailmassa....ja kallein. Painotus on perinteisissä taistelualuksissa yhä enemmän pienempien ja nopeampien alusten suuntaan sekä Littoral (rannikkovedet)alueelle.
Ristelilijät lienevät kohta historiaa koska USA ei ole valmistanut niitä 1980-luvun Vincennes-luokan jälkeen ja Venäjän taisteluristeilijät ovat vieläkin vanhempia. Kun noista aika jättää jälkeen mittavista päivityksistä huolimatta, niin tuleeko enää risteilijöitä?
6th fleetNykyaikaisessa terminologiassa risteilijä tarkoittaa lähinnä komentoalusta. Tällä tavoin luokiteltuna risteilijöitä on lähinnä Venäjällä, Japanilla ja Perulla. US Navylla lippulaivoina toimivat yleensä tukialukset tai maihinnousualukset joten heillä ei ole tämäntyyppisille aluksille niin tarvetta.
6th fleet
Sukellusveneet voivat väijyä syvänteissä kuunnellen ja iskeä arvaamatta. Ei niitä silloin havaita. Lisäksi voivat ampua ohjuksia maakohtaisiin syvällekin Suomeen. Ei näistäkään ollut mainintaa.Siinä podcastissa joko oltiin idealisteja tai sitten yritettiin viilata veli-venäläistä linssiin kun sanottiin, ettei sukellusvene-uhka pysäytä kauppaliikennettä "ei torpedot riitä", no ei riitä ei, mutta laivojen tähtiin nousevat vakuutusmaksut kyllä torpedoi liikenteen.
Noita ohjuksia on ostettu reilu 70 kappaletta.Juontaja kyseli paljonko meritorjuntaohjuksia on per alus. Noo Helsinki-luokan kahdeksasta Haminoiden neljään kappaleeseen. Kuitenkin muisti mainita näiden olevan jo romutettu. Tässä kuitenkin jälleen osa totuus. Turku ja Helsinki ainoastaan romutettu.
Kas kummaa, kun ei mainittu Turunmaa-luokan 120mm erinomaisesta soveltuvuudesta pintatorjntaan.
Noita ohjuksia on ostettu reilu 70 kappaletta.