Yläpaino parantaa meriominaisuuksia
Wasassa ne oli sitten tosi hyvät kun koko kiulu meni yläpainoisuuden seurauksena kumoon jokseenkin heti kun köydet irrotettiin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yläpaino parantaa meriominaisuuksia
Ahh, ymmarsin jostain - olikohan Janes? - etta runkoa jatketaan keskeltaMinkä lisa-palan?
Oiskohan Causescukin kaynyt henk.koht. auttamassa suunnittelijaa - niinkuin kavi Ruotsin kuninkaan ja hollantilaisen laivamestarin valilla (jalkimmaisen ei auttanut vaittaa vastaan, vaan kansia oli lisattava asiakkaan ohjeistuksen mukaan).koko kiulu meni yläpainoisuuden seurauksena kumoon
Oiskohan Causescukin kaynyt henk.koht. auttamassa suunnittelijaa
Ahh, ymmarsin jostain - olikohan Janes? - etta runkoa jatketaan keskelta
OK, kiitos.
Taytyy jatkaa magitsun tutka-linkin kommentointia, kun omiinkin kommentteihin tuli paivitysta (niin se vaan on, tutkasysteemi perusteiltaan jo 35 v vanha, ja silti jatkuvasti tapahtuu):Tuosta erillisesta tutkajutusta:
Tuollaisen valaisevan tutkaohjauksen heikkous on juuri se, etta se sitoo tutkan sisaisesti toimivan tulenjohtokanavan, jolloin monien maalien kasittelyyn samanaikaisesti tarvitaan valtavan suorituskykyista tutkaa... meille onneksi tulee aktiiviohjukset
- Once a target is engaged and the initial salvo fired, WCS will not allow the target to be reengaged (second salvo) until a kill evaluation has been completed.
- Must hold an AN/SPY-1 track. Cannot engage on a remote or AN/SPS-49 track unless equipped with CEC.
- tuo CEC on kallista herkkua, eli muualta osoitettuihin maaleihin ampuminen on hankalaa
AEGIS kun tutkana oli uusinta uutta ja se piti akkia saada vesille, turvaamaan tukialusryhmia sen aikaisilta "carrier killereilta" eli Tu-22 pommittajilta ja niiden pitkakantoisilta ohjuksilta, niin valittiin olemassa oleva runkomuoto ja siihen suunniteltu koneisto. Eli Spruance luokan pohjalle rakennettiin IT-risteilijoita, ja vasta sitten kun oli aikaa rauhassa miettia, tuli Arleigh Burket... still going strong! Eli uusia tilataan koko ajan lisaa.
Tuohon laivan painopisteeseen ja sitä kautta vakauteen pitää vähän ottaa kantaa. Painopiste ei saa olla liian korkealla, koska tällöin laivan painopiste voi muodostaa nostovoiman kanssa kallistavan voimaparin ja alus on epävakaa. Toisaalta taas, jos painopiste on liian matalalla, on laiva ns. ylivakaa, jonka lyhyt keinunna jaksoaika johtaa suuriin kiihtyvyyksiin, joka ilmenee laivan häiritsevän voimakkaana keinuntana. Painopisteen paikan määrittämisessä pitää huomioida, että se on leveyssuunnassa keskellä ( kölin ) kohdalla, pituussuunnassa siten, että trimmi on oikea ja korkeussuunnassa tuo aiemmin mainittu. Laivan painolaskelmat ovat kohtuullisen hankalia ja vakavuuteen vaikuttavat tietty laivan kaikki dimensiot ja myös se, onko siinä vakaajia vai ei.
Eli yläpaino ei sellaisenaan paranna mitenkään laivan merikelpoisuutta, päinvastoin.
The Waratah reached Durban, where one passenger, Claude Sawyer, an engineer and experienced sea traveller, left the ship and sent the following cable to his wife in London: "Thought Waratah top-heavy, landed Durban".
Wasassa ne oli sitten tosi hyvät kun koko kiulu meni yläpainoisuuden seurauksena kumoon jokseenkin heti kun köydet irrotettiin
Ihmettelen jos it-ohjukset muodostavat Anzacilla paino-ongelman. Eikö niissä ole varauksia erilaisiin ohjusjärjestelmiin eli ainakin Harpooniin ja lisäsiiloihin. Isoja ja kevyesti aseistettuja aluksia joten luulisi pelivaraa löytyvän?
Näin siis virallinen historiantulkinta, jos alus olisi VenäläinenErinomaiset meriominaisuudet, laivahan pysyi merillä satoja vuosia ja on vieläkin museossa näytillä kun muut aikalaisensa ovat tuhoutuneet jo aikoja sitten.
On niillä tuollainen ongelma. Itseasiassa tuo yläpaino on se syy miksei Uuden Seelannin laivaston Anzaceille tullut päivityksen yhteydessä ESSM vaan Sea Ceptor ohjukset. Kun kahdeksan Sea Sparrowin tilalle tulee nelinkertainen määrä uusia ohjuksia niin painoa tulee lisää ja ESSM on yli tuplasti isompi ja painavampi ohjus kuin Sea Ceptor. Aussien Anzaceille tulee päivityksessä ESSM, mutta niiltä puuttuu hangaarin päältä monta tonnia painava Phalanx CIWS jollainen löytyy Uusi Seelantilaisilta Anzaceilta.
Aussien Anzac:
NZ Anzac:
Takakannella muuten pelataan laivakoristaAussien Anzac: