Leaderwolf
Respected Leader
Tästä olisi kiintoisaa kuulla lisää?On tuolla luolassa kuulemma ollut suomalaisiakin aluksia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tästä olisi kiintoisaa kuulla lisää?On tuolla luolassa kuulemma ollut suomalaisiakin aluksia.
Salaiset Suomalaiset sukellusveneet on tuollaTästä olisi kiintoisaa kuulla lisää?
Eli Viking luokka rakennettiin kuitenkin, mutta piilotettiin Ruotsalaisen saaren sisään josta niillä sitten syöksytään vaaran uhatessa pelastamaan isänmaaSalaiset Suomalaiset sukellusveneet on tuolla
Siellä on myös tappajahauki-luokan lentotukialuksemme koneinaan F-42:t ja Juken suunnittelemat muut hävittäjätEli Viking luokka rakennettiin kuitenkin, mutta piilotettiin Ruotsalaisen saaren sisään josta niillä sitten syöksytään vaaran uhatessa pelastamaan isänmaa
Nämä Asteria käyttävät havaitsevat itse noin 100-300 maalia virallisesti mutta tilannekuvajärjestelmä sekä tst-järjestelmä määrittävät tietysti kuinka paljon ulkoista dataa ja maaleja voidaan syöttää. Laivatutkathan eivät yksin näe kaikkea eikä pelkästään niitä käytetä maalitietoon aina. Nämä järjestelmät eivät ole myöskään AEGIS AMDR-tutkia joissa on enemmän kykyä havaita jopa 1000 maalia kerralla. Nämä tutkat tulevat käyttöön vasta hiljakseen DDG-51 Flight III mukana (2 valmiina).
Kun vertaat Thalesin Herakles-tutkan ominaisuuksia vaikka Emparin tai Arabelin kykyyn maalien seurannasta, niin huomaat että Thalesin tutka on kehittyneimpiä maailmassa, omassa kokoluokassaan. https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/medias/documents
/Datasheet%20HERAKLES_DS167_10_12_HR.pdf
Sopii toivoa että saisimme sellaiset mutta epäilen asiaa. Thales tekee huippututkia ja Singaporella on erittäin kova järjestelmä noissa aluksissaan.
Tärkeintä laivue 2020 suhteen on se mitä merivoimat on epävirallisesti sanonutkin haluavansa, eli hyvän tilannetietoisuuden ja verkottuneen tilannekuvan. Kaukotorjuntaa ei edes haeta koska nämä aluetorjuntajärjestelmät(myös laivastossa) on hirveän hintaisia eikä pienillä mailla ole niihin varaa.
Pelkkä ohjus ei ole se mikä maksaa vaan itse integroitu järjestelmä sensoreineen. Ei ole järkeä hankkia loistavaa järjestelmää jos aluksiin saadaan vain 1 "alkutäyttö" ohjuksia. Jos määrä olisi 16 /alus, se tarkoittaisi 64 puikkoa pelkästään ja tuplana sitten lähes 130 kpl.
Nuo ovat vain märkiä unelmia ilman realismia. 40 ohjusta VLS:n ei saada 100 m purkkiin mitenkään, muuten karsitaan paljon muuta. Ei ne korvetit ole taisteluristeilijöitä...
En usko enkä kannata korvetteihin 2 eri järjestelmää. Realistisesti katsottuna tilaa eikä rahaa ei ole. CAMM tai ESSM Block 2 olisi erinomaista. Sellaista kykyä ei löydy edes Visbyiltä.
Kantama, syvyys, nopeus. Kaikki mahdollisia. Mutta alus joka siihen kykenee, ei varmasti jää hiljaiseksi eikä huomaamattomaksi. Se kyetään paikantamaan, ja se kyetään tuhoamaan. Propagandaa enemmän kuin käytännön kykyä vaikuttaa.
Edit. Mutta vie taas mukavan siivun Venäjän valmiiksi tutisevasta budjetista. Eli siitä vain, kehittäköön vain tuollaisia, Suomelle aina parempi.
Tuo on sitä perusrakentamista, hienouksiahan tuossa ei ollut, tai oikeastaan ei näytetty...Muskö! En tiedä mitä ulkoavaruuden mussutusta tuo kieli on, mutta on jumalauta komia tukikohta naapureilla. Kohdassa 4:04 näkyvä jumalaton panssariovi tukikohtaan kestää varmaan muutakin kuin humalaisen iltavapailta palaajan.
Molemmat alusluokat on korvetteja ja ovat/tulevat olemaan laivastojensa keihäänkärkiä. Visby-luokka varmaankin saa ohjuksensa vielä jatkopäivityksissä ja ruotsin merivoimat ne varmaankin kinuavat.Niin mutta mikä järki on alkaa vertaamaan Pohjanmaan (tulevaa) IT-kykyä sellaiseen alukseen, jolla ei ole ITO:ja? Ottaen huomioon että Merivoimillakin on jo ITO:illa varustettuja aluksia, joiden IT-kyky on täten parempi kuin niiden Visbyjen.
Mistähän tuo 100 solmua on suomalaisiin lehtiin tullu.
Molemmat alusluokat on korvetteja ja ovat/tulevat olemaan laivastojensa keihäänkärkiä. Visby-luokka varmaankin saa ohjuksensa vielä jatkopäivityksissä ja ruotsin merivoimat ne varmaankin kinuavat.
The torpedo’s developmentRussia calls the system "Ocean Multipurpose System 'Status-6," and it is allegedly capable of traveling underwater to distances of to 6,200 miles. It can submerge to depths of 3,280 feet and travel at speeds of up to 56 knots.
Mistähän tuo 100 solmua on suomalaisiin lehtiin tullu.
Jos Darpa ja Salaiset projektit jätetään huomioimatta, torpedolla. MK48 arvioitu toimintasyvyys on 800m. Se ei jää kovin kauaksi, luulisi että tarvittaessa jenkit saavat vaikutuksen kilometriinkin.Jos nyt oletetaan että tuo torpedo menis noilla spekseillä, niin millä sinne kilometrin syvyyteen vaikutetaan?
No, Iltalehden (nais-)toimittaja oli saanut nopeudenkin muotoon solmua tunnissa.56 solmua on aika tarkasti 100 kilsaa tunnissa. Joku on muuttanut luvun mutta sekoillut yksiköissä.
Jos Darpa ja Salaiset projektit jätetään huomioimatta, torpedolla. MK48 arvioitu toimintasyvyys on 800m. Se ei jää kovin kauaksi, luulisi että tarvittaessa jenkit saavat vaikutuksen kilometriinkin.
Yllä olevasta ja tänne postaamastasi linkistä tietysti.Tässä enemmän torpedosta
http://www.popularmechanics.com/mil...nfirms-existence-of-russian-doomsday-torpedo/
Mistähän tuo 100 solmua on suomalaisiin lehtiin tullu.
Kysymyksen siis pitäisi kuulua mistä Kyle Mizokami on sen keksinyt popularmechanics.com saitin artikkeliin kirjoittaa.Kanyon is reportedly a very long range autonomous underwater vehicle that has a range 6,200 miles, a maximum depth of 3,280 feet, and a speed of 100 knots according to claims in leaked Russian documents.
No justiinsa. ydinkäyttöisen vehkeen toimintasäde ei varmaasti olisi rajoitettu 6200 mailiin, joten jompikumpi noistakin on pelkkää puppua.According to submarine expert H.I. Sutton, Kanyon is 5.5 feet wide and 79 feet long, making it twice as large as a Bulava submarine launched ballistic missile. Sutton also believes the torpedo is nuclear powered.
Myös EMPAR on PESA ja silti erittäin pätevä. PESA voidaan muuttaa AESAksi helposti kuten Selex ES päivittää EMPARin mfra:si. Maaleja voi näyttää kyllä, mutta hyvin lähellä noin suuren maalimäärän näyttämiseen ei ole järkeä koska tilannekuva sekavoituu jo 100 maalin kohdalla. Järjestelmän täytyy toimia automaattisesti ja arvioida uhka itsenäisesti sekä tunnistaa maalit omista ja - ampua tarvittaessa.Herakles on yli 10 vuotta vanha PESA-tutka. Kehitys kehittyy, nykyään saa vastaavan kokoluokan AESA-tutkia, joilla päästään paljon isompaan määrään seurantoja, jos erityisesti sitä halutaan vertailla. Esimerkiksi TRS-4D ja Sea Giraffe 4A kykenevät kumpikin yli 1000 kohteen yhtäaikaiseen seurantaan, ja molemmista on saatavissa myös kiinteä versio, mikäli pyörivän tutkan päivitysnopeus ei ole riittävä.
Edeltävän konseptikuvan merivoimat lyttäsivät nopeasti epärelevantteina joten ehkä ei kannata uskoa täysin havainnekuvia. Jonkin verran nuo voivat muuttua vielä.Entä onko meillä varaa? Käännetään kysymys toisin päin, miksi ei olisi? Jo pahaisiin Hamina-luokan ohjusveneisiin asennettiin tutka (TRS-3D), joka on maailmalla yleensä käytössä korvettien kokoisissa aluksissa ja suuremmissa. Lisäksi LV2020:n useissa konseptikuvissa on näkynyt kiinteä asennus tutkalle, mikä viittaa siihen, että halvimman kautta ei olla menossa, vaan rahaa ollaan tosiaan panostamassa tutkajärjestelmään. Ei ole näkyvissä, etteikö Aster 30:n tai SM-2:n tulenjohto onnistuisi aluksiin hankittavalla tutkajärjestelmällä kohtuullisesti - perinteiset leko-maalit pitäisi pystyä havaitsemaan ja ottamaan seurantaan ohjuksen tehokkaan kantaman puitteissa, vaikka Sachsenien, Arleigh Burkejen ym. kaltaista kykyä havaita kaikki mahdollinen lentävä kaikilla etäisyyksillä ei olisikaan.
Singaporen bkt on suurempi kuin suomen ja samaten puolustusbudjetti 2017 oli yli 3x suomen (10 miljardia USD)budjetin. Silloin ei ole ongelmaa.http://www.janes.com/article/68020/modest-increase-for-singapore-s-2017-defence-budgetSingaporella on varaa, vaikka maa on pieni kuin mikä. Asukaslukukin on käytännössä sama kuin Suomessa, 5,6 ja 5,5 miljoonaa.
Pelkkä maksimikantama ei ole niin olennaista. Tärkeätä on tunnistaa maali aikaisin ja ampua se alas nopeasti sekä tarkasti. Myös monimaalikyky on hyvin tärkeä saturaatiohyökkäyksessä. Jos viittaat saattueisiin niin meillä ei tulisi olemaan suuria saattueita johtuen niiden helpommasta havaitsemisesta. Pientä saattuetta voidaan suojata helpommin vähäisemmällä määrällä aluksia ja ne paatit seilaavat silloin aika lähekkäin. Tämä on tärkeää myös sukellusveneuhkan ja miinauhkan vuoksi.Jos noista pitää valita, niin toivottavasti otetaan ESSM. Muutoin Pohjanmaa-luokka ei kykene suojelemaan kuin itseään ja ihan vieressä olevia toisia aluksia. ESSM tarjoaa edes jonkinlaisen mahdollisuuden vaikuttaa isommalla alueella.
SM-2:ssa on myös inertia/datalinkkiohjaus, joten tutkavalaisua ei tarvita kuin aivan torjunnan loppuvaiheessa. Burke pystyy siis kolmella tulenjohtotutkallaankin torjumaan huomattavasti suurempaa määrää maaleja kerrallaan. Torjunnat pitää vain lomittaa niin että jokaiselle ohjukselle on loppuvalaisua varten tutka saatavilla, mutta tuontyyppisiä aikataulutusongelmia ratkotaan jo tietotekniikan kanditason kursseilla.tutka ei kykene torjumaan/ampumaan kuin 3 maalia kerrallaan (puoliaktiivinen ohjus)
LinkkiIn June 2017, the US Space Naval Warfare Lab released a video from on board the USS Bunker Hill. In it, the cruiser’s machine gunners fired live rounds into the sea, kicking up bursts of spray. Such training exercises are hardly unusual – but this time, something was different. The command to “fire” wasn’t shouted across the deck, but transmitted visually, via “GunnAR”, a custom version of DAQRI’s hard hat-style helmet.
The “Smart Helmet”, as it is known, was DAQRI’s first product. It was designed for industrial and military uses: “a foreman at a heavy manufacturing site,” was the imagined ideal user. Clients included German internet of things giant Siemens, which handed the device to teams of gas turbine inspectors. “You can see flow rates and temperatures on top of the real turbine,” Mullins explains. “In industrial environments things tend to get hot before they break, so you can use it both as a safety sensor and to detect problems.”
Mullins, a burly 42-year-old with the precise diction and erect posture of a US Merchant Marine Academy graduate, is in a cluttered research lab on a business park just outside Milton Keynes, showing off DAQRI’s second, and latest, product. Launched in August 2017, the black-and-white Smart Glasses are a smaller, lighter version of the Smart Helmet – AR for the boss, rather than the worker. This is where DAQRI thinks it can make AR mass-market. But even with the battery and processing units squeezed into a beltpack, the new device is a long way from comfortable.
Ei mennyt niinkuin "fiskari" kuvitteli....