Commander
Kenraali
Kutakuinkin noin.Isoin erohan on droonin ja ohjuksen välillä periaatteessa on, että drooni voi tulla takaisin Kamikaze vs perinteinen lentokone voisi olla tämä miehitetty esimerkki
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kutakuinkin noin.Isoin erohan on droonin ja ohjuksen välillä periaatteessa on, että drooni voi tulla takaisin Kamikaze vs perinteinen lentokone voisi olla tämä miehitetty esimerkki
Meniköhän se 76mm Super Rapid tykki myös hylkyyn?
Isoin erohan on droonin ja ohjuksen välillä periaatteessa on, että drooni voi tulla takaisin Kamikaze vs perinteinen lentokone voisi olla tämä miehitetty esimerkki
Ja saattaa se ohjuskin tulla takaisin. Se vain ei ole ihan niin hyvä juttu kuin droonin kanssaNo nyt oli kyllä huono analogia, koska kyllähän kamikaze saattoi tulla takaisin, jos maalille ei jostain syystä päästy.
Siitä varmaan saa varaosia, ei teräskappaleet siinä ajassa miksikään kerenneet mennä. Elektroniikka oli kyllä pilalla. Samoin dieselkoneet ovat hyödynnettävissä ja moni muu vastaava laite.Meniköhän se 76mm Super Rapid tykki myös hylkyyn?
No nyt oli kyllä huono analogia, koska kyllähän kamikaze saattoi tulla takaisin, jos maalille ei jostain syystä päästy.
Hurjia kuvia. Vaikka loukkaantumisia tuli, niin kuolemilta vältyttiin, olisi voinut kyllä käydä toisinkin.
Kaiken kaikkiaan aivan raivostuttava tapaus, olin aivan yhtä huonolla tuulella kuin norjalaiset, kun uutisen kuulin. Hieno sota-alus menetettiin aivan turhan takia. Yksi seikka, joka asiaan saattoi vaikuttaa, oli väsymys. Alus oli palaamassa 2 viikon harjoituksesta ja jos siellä harjoitellaan samalla tavalla kuin Suomessa, eli porukkaa oikein tarkoituksellisesti väsytetään, niin sillä on saattanut olla vaikutusta henkilöstön toimintakykyyn. Olisiko jonkinlainen törmäyksenesto-ohjelmisto voinut auttaa, jos semmoinen olisi ollut olemassa?Hurjia kuvia. Vaikka loukkaantumisia tuli, niin kuolemilta vältyttiin, olisi voinut kyllä käydä toisinkin.
Esimerkiksi Nigeria operoi fregattiaMerivoimien henkilöstä kovasti kouluttautumassa eri fregattioperoijien laivastoissa - missä päin maailmaa tahansa - tutustumassa parhaisiin käytänteisiin
Esimerkiksi Nigeria operoi fregattia
Japanilaiset voisivat olla aika hyviä opettajia. Sieltä voisi oppia ammattilaisilta. Viimeinen kaikista on varmaan Intian laivasto, mitä lukenut merimiesjuttuja siitä touhustaMikäs siinä, itse ajattelin lähinnä sellaisia maita kuten Australia, Japani, Etelä-Korea tms. Epäilen toki, että Nigeriastakin voisi oppia jotain
Japanilaiset voisivat olla aika hyviä opettajia. Sieltä voisi oppia ammattilaisilta. Viimeinen kaikista on varmaan Intian laivasto, mitä lukenut merimiesjuttuja siitä touhusta
Niin operoi. Ja minä olen jo seonnut laskuissani, kuinka monta kertaa se on kivitetty, ajettu päin laituria tai poltettu...Esimerkiksi Nigeria operoi fregattia
Lähempääkin löytyy, Saksa, Hollanti ja Iso-Britannia tulisi mieleen. Toivottavasti näin on tehty ja väkeä lähetetty oppiin.Mikäs siinä, itse ajattelin lähinnä sellaisia maita kuten Australia, Japani, Etelä-Korea tms. Epäilen toki, että Nigeriastakin voisi oppia jotain
Sitäpä pitää miettiä... pari ideaa nopeasti heitettynä: Ehkä "Pansiot" korvaisi joku "pieni" huoltoalus, joka synnytettäisiin jo itse asiassa 2020-luvulla, joku 600 - 900 tn? "Haminoiden" järkevää korvaajaa ei oikeastaan ole kuin kaksi vaihtoehtoa: n. 1500-tonninen korvetti tai sitten kokonaan uudenlainen konsepti: n. 7000 - 8000 tonnin "tukialus" jolta erilaiset kauko-ohjattavat/ autonomiset taisteluvälineet lähtevät suorittamaan tehtäviään niin ilmaan, pintaan kuin pinnan allekin. Mutta epäilenpä, että tämä ajatus on tunnetusti maailman vanhanaikaisimpiin kuuluville suomalaisille meriupseereillle mahdoton hyväksyä...@Analysti minkä ratkaisun näet ensi vuosikymmenelle Haminan ja Pansion suorituskykyä korvaamaan?