Merivoimien kehitysnäkymät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Museo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Södermalmland alkaa olemaan vaan oikeasti niin helvetin vanha vehje, että sen pinnalla (tai sen alla) pysyminen rupeaa olemaan ihan relevantti ongelma jo normaalisti hankalan sukellusveneiden huolto-ohjelman lisäksi. Ehkä tuollaisesta riittäisi hetkellisesti miehistöjen koulutukseen, mutta suuren osan siitäkin varmaan ihan satamassa ympäristötotutteluna. Sotaan tuolla ei enää 5-10v sisällä halua välttämättä lähteä.

Minä voin lähteä. Erinomainen alusluokka, jonka kaikki järjestelmät on parempaa tasoa, kuin mitä itänaapurilta löytyy.

Kts luettelemani byrokraattiset esteet.

Vielä 1990-luvulla oli mahdollista sota-aluksella olla noudattamatta esim siviili-työturvallisuusmääräyksiä.

Merivoimien budjetin pitäisi kaksinkertaistua ja erilaisen erikoishenkilöstön määrä n. 200 - 300 henkilöllä, jotta sukellusveneitä voitaisiin alkaa kuvitella...

Odotan pelolla myös seuraavan taistelupanssarivaunun valintaa - takuulla ei löydy kaikkia pykäliä täyttävää vaunua maailmalta. Ne kun tehdään taistelukentälle, ei pikkubyrokraattien pykälänviilauksen kohteeksi. Suomesta on tullut aivan mahdoton paikka tehdä enää yhtään mitään. Miksi luulet taloutemme taantuvan jo kohta 17 vuotta peräjälkeen? Me ollaan sekin IHAN ITSE TEHTY.

Byrokratiasta ja säädösviidakosta olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Lisää rahaa toki aina otetaan mielellään vastaan, mutta merivoimissa ja puolustusvoimissa voidaan minun kaavailuissa luopua tietyistä menokohdista, jotta suve saadaan.

Byrokratiasta ja säädösviidakosta olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Lisää rahaa toki aina otetaan mielellään vastaan, mutta merivoimissa ja puolustusvoimissa voidaan minun kaavailuissa luopua tietyistä menokohdista, jotta suve saadaan.
Mitkä voisi olla ne kohteet, joista noin 200 miljoonaa vuodessa saataisiin (siis hankintahinnan jälkeen vielä)?

Back