Näin tänään Hollannista päin:
www.marinealutech.com
New generation landing craft for The Royal Netherlands Navy |

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Valitettavasti, kroonisen ja kriittisen rahanpuutteen aiheuttamana, on Suomen Puolustusvoimien sodanjälkeinen historia täynnä "vättämättömyyden luoman hyveen" mukaisia kaikenmaailman "eritysiolosuhde" virityksiä, joiden merkitys taistelukentällä olisi joko vähäinen tai erittäin vähäinen.Tästä tuli mieleen pätkä 80-luvulta, jossa hitaasti liikkuvasta Uiskosta ammuttiin kevyellä heittimellä. Mahtoiko noilla osua edes samalle saarelle?
Hyvä, että suomalainen kelpaa. Tarve taisi Hollannilla olla 12 miehistökuljetusveneelle. Näyttäisi olevan hieman erilainen malli kuin Jurmo.Näin tänään Hollannista päin:
New generation landing craft for The Royal Netherlands Navy |
www.marinealutech.com
Toteutuksena NEMOa on kuitenkin myyty ainakin Arabiemiraateille 12 kappaletta Swede Ship Marinen valmistamalla 27-metrisellä Ghannatha-kuljetusveneellä. Lisäksi 12 kappaletta 25-metristä vanhempaa versiota Ghannathasta sovitettiin myös NEMOlle.Tuo on kuitenkin vain havainnekuva. Toimivaan kokonaisuuteen saattaisi olla yllättävän pitkä matka.
Epäonnistuneiden Jurmo-testien jälkeen Jehu on tietysti realistisempi ratkaisu NEMO-lavetiksi. Ei silti automaattisesti toimiva.
Jep. Tuo on juuri se mainitsemani 50% Jehua tukevampi vene.Toteutuksena NEMOa on kuitenkin myyty ainakin Arabiemiraateille 12 kappaletta Swede Ship Marinen valmistamalla 27-metrisellä Ghannatha-kuljetusveneellä. Lisäksi 12 kappaletta 25-metristä vanhempaa versiota Ghannathasta sovitettiin myös NEMOlle.
Katso liite: 125661
Tässä tosin näkyy tuo edellä mainittu sijoittelu lähelle painopistettä.