Merivoimien kehitysnäkymät

No ei se kyllä kovin vanha ollut, vasta tälle päivälle päivätty. Tämä germaanien sekoilu ei tule päättymään hyvin...

Eli nyt on vältetty lakitupa, se on iso uutinen, Damen voitti jo tammikuussa.
Mitä sekoilua tarkoitat?


COLOGNE, Germany — An agreement by two German shipyards to merge has dislodged a major legal roadblock in the multibillion-dollar program to build the Navy’s MKS 180 large frigate-type warships.

The Defence Ministry’s confirmation on Friday that German Naval Yards Kiel had dropped its protest against Dutch shipbuilder Damen, who was announced as the winner of the contract in January, was the final building block in a turbulent week for the European naval industry.

 
Eli nyt on vältetty lakitupa, se on iso uutinen, Damen voitti jo tammikuussa.
Mitä sekoilua tarkoitat?


COLOGNE, Germany — An agreement by two German shipyards to merge has dislodged a major legal roadblock in the multibillion-dollar program to build the Navy’s MKS 180 large frigate-type warships.

The Defence Ministry’s confirmation on Friday that German Naval Yards Kiel had dropped its protest against Dutch shipbuilder Damen, who was announced as the winner of the contract in January, was the final building block in a turbulent week for the European naval industry.


Hollanti ja Saksa tekivät aikoinaan tiivistä yhteistyötä ITO-fregattien kanssa. Tuolloin solmittiin jopa MOU, ja perustettiin projektitoimisto ensisijaisesti markkinointia varten.

Em perusteella mm K130-hankkeen oli pakko valita Signaal/Thales Netherland-perustainen taistelunjohtojärjestelmä yms yms.

Hollantilaiset ovat kyllä hyviä tietyissä asioissa. Mutta em MOU närästi jo aikoinaan saksalaisia kohtuu paljon.

Ainakin Kielille MKS180-sopimus olisi merkinnyt paljon enemmän kuin Hampurille!
 
Miksi Saksalla on näitä fregatti projekteja ollut useampia nyt?
Koska entiset menossa hyvää vauhtia stenalle. Tämän vastine on luultavasti Sachsen-luokka, joskin sille on iän puolesta myynti vasta siinä vaiheessa kun nämä tulee riviin ajankohtainen eikä romumetalli. https://en.wikipedia.org/wiki/Sachsen-class_frigate

F125 korvasi Bremenit. Siitä tuli tehtyä osin entistä paskempi kun 16 Sea Sparrowia korvasi 2x RAM. https://en.wikipedia.org/wiki/Bremen-class_frigate
 
Viimeksi muokattu:
Yhden hinnalla koko Pohjanmaa-luokka.

Ja Pohjanmaa-luokka täyttäisi kaikki heidän vaatimukset! En ole nähnyt heidän lopullista vaatimusmäärittelyä, mutta lukemani operatiivisen konseptin perusteella en ymmärrä heidän valintaansa, ja en erityisesti päätymistä noin 9000 brt "korvettiin". Jotain syvällistä, ja pitkälle tulevaisuuteen tähtäävää on pakko olla taustalla. Ps Pohjanmaa lka on nähtävästi suorituskykyisempi kuin tämä tuleva lippulaivaluokka!
 
Ja Pohjanmaa-luokka täyttäisi kaikki heidän vaatimukset! En ole nähnyt heidän lopullista vaatimusmäärittelyä, mutta lukemani operatiivisen konseptin perusteella en ymmärrä heidän valintaansa, ja en erityisesti päätymistä noin 9000 brt "korvettiin". Jotain syvällistä, ja pitkälle tulevaisuuteen tähtäävää on pakko olla taustalla. Ps Pohjanmaa lka on nähtävästi suorituskykyisempi kuin tämä tuleva lippulaivaluokka!
Luulin jo lukeneeni jäsen @Analysti kirjoituksen:)
 
Ja Pohjanmaa-luokka täyttäisi kaikki heidän vaatimukset! En ole nähnyt heidän lopullista vaatimusmäärittelyä, mutta lukemani operatiivisen konseptin perusteella en ymmärrä heidän valintaansa, ja en erityisesti päätymistä noin 9000 brt "korvettiin". Jotain syvällistä, ja pitkälle tulevaisuuteen tähtäävää on pakko olla taustalla. Ps Pohjanmaa lka on nähtävästi suorituskykyisempi kuin tämä tuleva lippulaivaluokka!
Taitaa olla taustalla Saksan rooli Usan laivastoissa. Jossain videossa oli Usan lentotukialus ja samassa mukana sekä Norjalainen, Tanskalainen että Saksalainen laiva.

Mitä joa käykin niin että Suomi joskus Naton jäsen? Silloinhan Pohjanmaillakin kynnetään avomerta. Tosin tätä ei varmaan ääneen uskaltais sanoa =D
 
Ja Pohjanmaa-luokka täyttäisi kaikki heidän vaatimukset! En ole nähnyt heidän lopullista vaatimusmäärittelyä, mutta lukemani operatiivisen konseptin perusteella en ymmärrä heidän valintaansa, ja en erityisesti päätymistä noin 9000 brt "korvettiin". Jotain syvällistä, ja pitkälle tulevaisuuteen tähtäävää on pakko olla taustalla. Ps Pohjanmaa lka on nähtävästi suorituskykyisempi kuin tämä tuleva lippulaivaluokka!

Ilmatorjuntaa kai tarkoitat kun Sachseneista luovutaan?
 
Taitaa olla taustalla Saksan rooli Usan laivastoissa. Jossain videossa oli Usan lentotukialus ja samassa mukana sekä Norjalainen, Tanskalainen että Saksalainen laiva.

Mitä joa käykin niin että Suomi joskus Naton jäsen? Silloinhan Pohjanmaillakin kynnetään avomerta. Tosin tätä ei varmaan ääneen uskaltais sanoa =D

Ei välttämättä ole. Germaanit aikoinaan listasivat pinta-aluksensa kahteen kategoriaan: muualla käytettävät, ja merisodassa Itämerellä käytettävät. Jälkimmäisiin kuuluivat F123, F124 ja K130lka, joiden vahventamiseksi mm MKS 180 lka nähtävästi jäävahvisteisena... Ja älä pyydä lähteitä, tai annan sähköpostiosoitteen suoraan erääseen Itämeren kaupungissa sijaitsevaan esikuntaan!
 
Ei välttämättä ole. Germaanit aikoinaan listasivat pinta-aluksensa kahteen kategoriaan: muualla käytettävät, ja merisodassa Itämerellä käytettävät. Jälkimmäisiin kuuluivat F123, F124 ja K130lka, joiden vahventamiseksi mm MKS 180 lka nähtävästi jäävahvisteisena... Ja älä pyydä lähteitä, tai annan sähköpostiosoitteen suoraan erääseen Itämeren kaupungissa sijaitsevaan esikuntaan!
Kiitos, aina oppii uutta. En kai mää niin hankala että aina lähdettä vailla ;)
 
Koska entiset menossa hyvää vauhtia stenalle. Tämän vastine on luultavasti Sachsen-luokka, joskin sille on iän puolesta myynti vasta siinä vaiheessa kun nämä tulee riviin ajankohtainen eikä romumetalli. https://en.wikipedia.org/wiki/Sachsen-class_frigate

F125 korvasi Bremenit. Siitä tuli tehtyä osin entistä paskempi kun 16 Sea Sparrowia korvasi 2x RAM. https://en.wikipedia.org/wiki/Bremen-class_frigate

Itse asiassa taitavat korvata MKS 180:llä Brandenburgit.

 
Back
Top