Miehistön kuljetus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Makeita kuvia JOKOlta. Postaa ihmeessä lisää mikäli löytyy ja pidä toki resoluutio riittävän korkeana.

Marderin sisätilat muuten näyttävät pohjaratkaisultaan aika tutuille. ;)
 
Jatketaan samalla kuvakoolla. Vähän vanhempaa rautaa. Oma suosikkini ja mielestäni tästä masiinasta pitäisi ottaa mallia kotimaisiin kuljetusratkaisuihin.

Universal carrier:

The_Universal_Carrier_1.jpg


The_Universal_Carrier_2.jpg


The_Universal_Carrier_3.jpg


The_Universal_Carrier_4.jpg


The_Universal_Carrier_5.jpg


The_Universal_Carrier_6.jpg


The_Universal_Carrier_7.jpg


The_Universal_Carrier_8.jpg


The_Universal_Carrier_9.jpg


The_Universal_Carrier_10.jpg


The_Universal_Carrier_11.jpg


The_Universal_Carrier_12.jpg


The_Universal_Carrier_13.jpg


The_Universal_Carrier_14.jpg


The_Universal_Carrier_15.jpg


The_Universal_Carrier_16.jpg


The_Universal_Carrier_17.jpg



Sanokaa, jos teillä koneet kyykkää, niin otan kuvat pois. Kovin pienenä ei viitsisi laittaa, kun sitten ei yksityiskohdat näy.
 
Tein tuohon kuvien lähetykseen automaattisen pienennyksen niin on helpompi pienentää kuvia ja samalla voi katsella isompaakin kuvaa.
 
Tämäkin voisi olla mielenkiintoinen konsepti miesten kuljettamiseen. Lavaa vähän isommaksi niin sopisi enemmän ukkoja. Tekniikka ja kuski olisivat sirpaleilta suojassa. Kuljetettavat pomppaisivat ojaan, kun rupeaa paukkumaan.

Hotchkiss TT 6

pieni_Hotchkiss_TT_6_1.JPG


pieni_Hotchkiss_TT_6_2.JPG


pieni_Hotchkiss_TT_6_3.JPG


pieni_Hotchkiss_TT_6_4.JPG


Hotchkiss_TT_6_5.jpg
 
JOKO kirjoitti:
Tämäkin voisi olla mielenkiintoinen konsepti miesten kuljettamiseen. Lavaa vähän isommaksi niin sopisi enemmän ukkoja. Tekniikka ja kuski olisivat sirpaleilta suojassa. Kuljetettavat pomppaisivat ojaan, kun rupeaa paukkumaan.

Minusta siinä on turhan vaatimaton kuljetuskyky ja olematon sirpalesuoja avoimen rakenteen takia. Hintakin on ollut valmistumisajankohtanaan kova (200 000 Deutsche Markia vuonna 1960 eli nykyhinnoilla 400 - 500 000 euroa) siihen nähden että kyseessä on aseistamaton 5 miehen ajoneuvo kevyen kuorma-auton moottorilla. Vaikka vaunu on kevyt, niin kapeiden telojen takia se ei ole minkään MT-LBV:n tasoinen maasto-ominaisuuksiltaan. Kevyen painonsa ja pienten ulkomittojensa takia tuon kokoluokan vaunut voisivat sopia maahanlaskujoukkojen käyttöön, mutta Suomella ei taida sellaista tarvetta olla näköpiirissä.
 
Heikkilä kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
Tämäkin voisi olla mielenkiintoinen konsepti miesten kuljettamiseen. Lavaa vähän isommaksi niin sopisi enemmän ukkoja. Tekniikka ja kuski olisivat sirpaleilta suojassa. Kuljetettavat pomppaisivat ojaan, kun rupeaa paukkumaan.

Minusta siinä on turhan vaatimaton kuljetuskyky ja olematon sirpalesuoja avoimen rakenteen takia. Hintakin on ollut valmistumisajankohtanaan kova (200 000 Deutsche Markia vuonna 1960 eli nykyhinnoilla 400 - 500 000 euroa) siihen nähden että kyseessä on aseistamaton 5 miehen ajoneuvo kevyen kuorma-auton moottorilla. Vaikka vaunu on kevyt, niin kapeiden telojen takia se ei ole minkään MT-LBV:n tasoinen maasto-ominaisuuksiltaan. Kevyen painonsa ja pienten ulkomittojensa takia tuon kokoluokan vaunut voisivat sopia maahanlaskujoukkojen käyttöön, mutta Suomella ei taida sellaista tarvetta olla näköpiirissä.

Mitäs jos modataan tämä :a-grin::

75502208.jpg


Toimintamalli sama kuin edellä:
"Tekniikka ja kuski olisivat sirpaleilta suojassa. Kuljetettavat pomppaisivat ojaan, kun rupeaa paukkumaan. "
 
Paljonko muuten pitää olla esim. sivupanssaria, että kuljetusvaunun sisällä olevat joukot säilyvät ehjinä, jos viereen osuu esim. 155mm kranu?. Pasista menee
vissiin heilahtamalla läpi; mites on CV tai ällitälli?
 
Olennaista kai on että kuinka viereen.

Israelilaisethan suosivat pitkään noita avomallisia vaunuja, mutta hekin ovat siirtyneet katettuihin. Avomalleissa kuorma kun on kovin haavoittuvaistaa ilmassa räjähtäviä kranaatteja vastaan ja useampi kerroksisten talojen lähettyvillä sekä suurien korkeuserojen vaikutuspiirissä (vuoristossa). Tosin ajateltavissa olisi että jos kuorma ei olisikaan elävää mateeriaalia. Jos telakuorma-auto olisikin ihan oikea kuorma-auto teloilla ja kuljettaisia tarvikkeita. Saavutettaisiinko tuolla mitään etua?
 
noska kirjoitti:
Olennaista kai on että kuinka viereen.

Israelilaisethan suosivat pitkään noita avomallisia vaunuja, mutta hekin ovat siirtyneet katettuihin. Avomalleissa kuorma kun on kovin haavoittuvaistaa ilmassa räjähtäviä kranaatteja vastaan ja useampi kerroksisten talojen lähettyvillä sekä suurien korkeuserojen vaikutuspiirissä (vuoristossa). Tosin ajateltavissa olisi että jos kuorma ei olisikaan elävää mateeriaalia. Jos telakuorma-auto olisikin ihan oikea kuorma-auto teloilla ja kuljettaisia tarvikkeita. Saavutettaisiinko tuolla mitään etua?

Sanotaan nyt vaikka 25 m ja sivulle vaunusta.
 
veffeade kirjoitti:
Paljonko muuten pitää olla esim. sivupanssaria, että kuljetusvaunun sisällä olevat joukot säilyvät ehjinä, jos viereen osuu esim. 155mm kranu?. Pasista menee
vissiin heilahtamalla läpi; mites on CV tai ällitälli?

Onhan tuota testailtu erilaisissa koeammunnoissa, mutta ongelmaksi tulee juuri se, että kranaatti voi tulla vaihtelevan matkan päähän ja kranaatista tulee eri kokoisia ja nopeuksisia sirpaleita. Tuskin voidaan antaa mitään tiettyä panssarin paksuutta joka suojaa kaikilta muilta kuin suorilta osumilta, vaan siinä pelataan todennäköisyyksillä. Yleensä nuo johtopäätökset näkyvät olevan muodossa 'jos tankkikomppanian hyökkäysryhmitystä ammutaan 155 mm patteristolla niin montako kertaa tarvitaan että saadaan x % vaunuista pois pelistä' ja siinä on jo monta sisäänrakennettua oletusta mukana.

Se kyllä tiedetään että suurin osa panssarivaunuille aiheutuvasta vauriosta tykistökeskityksissä ei aiheudu suorista osumista vaan lähelle tulleiden kranaattien sirpaleet rikkovat telakoneistoja, aseita, tähtäimiä jne ulkopuolisia osia. Rynnäkkövaunuissa ja taisteluvaunuissa kylkipanssari ei näkemieni kuvien perusteella mene rikki tilanteissa joissa esim. telapyöriä irtoaa ja telaa katkeaa sirpaleiden voimasta, kuljetuspanssarivaunuista sen sijaan tulee siivilöitä. Ällitälli ei ole Pasia parempi tuossa suhteessa mutta CV on jo eri luokassa.

Nyrkkisääntönä voisi varmaan sanoa että mikäli kylki kestää 12,7 mm itkk:n osumaa niin kyllä se kestää myös sirpaleita sen verran hyvin että toiminnan pysäyttävä vaurio luultavasti tulee muuta kautta kuin panssaria puhkomalla.
 
Ylipäänsä pidän aika perusteltuna suomessa sitä, että koko miehistön ja lastin päällä on panssarikatto. Miettikääpä millainen vaikutus on sillä ensimmäisellä tienvierellä olevan puuston latvassa kukkuvalla kranaatilla avonaiseen lavaan. Huolimatta siis tietenkin siitä että kyljet olisivät panssaroituja.
 
setämies kirjoitti:
Ylipäänsä pidän aika perusteltuna suomessa sitä, että koko miehistön ja lastin päällä on panssarikatto. Miettikääpä millainen vaikutus on sillä ensimmäisellä tienvierellä olevan puuston latvassa kukkuvalla kranaatilla avonaiseen lavaan. Huolimatta siis tietenkin siitä että kyljet olisivät panssaroituja.

Minun mielestäni kulkupelit pitää nähdä kulkupeleinä eikä liikkuvina linnoituksina. Parempi tarjota liikkuvuus kymmenelle ukolle, kuin suoja&liikkuvuus yhdelle. Tuollainen TT 6 tai Komsomolets olisi ihan käypä peli meille. Tekee siihen vielä ison lavan ja korkeat reunat jotta se ui. Onnistuu vesistöjen ylitykset ilman pioneereja. Panssarointi ainoastaan tekniikalle ja kuskille. Se tarjoaisi joukoille halvalla liikkuvuuden ja toisaalta vähän taisteluja taaemmaksi jätetty masiina selviäisi satunnaisista sirpaleista. Laitteesta tulee liian iso ja kallis, jos panssarikuori vedetään koko miehistön ympäri. Parempi on valita pieni ja halpa laite. Satunnaiset tappiot siirtymien aikana on kestettävissä. Riittävät välit ja reitit puskiin, niin niitäkään ei tule liian kanssa.
 
JOKO kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Ylipäänsä pidän aika perusteltuna suomessa sitä, että koko miehistön ja lastin päällä on panssarikatto. Miettikääpä millainen vaikutus on sillä ensimmäisellä tienvierellä olevan puuston latvassa kukkuvalla kranaatilla avonaiseen lavaan. Huolimatta siis tietenkin siitä että kyljet olisivät panssaroituja.

Minun mielestäni kulkupelit pitää nähdä kulkupeleinä eikä liikkuvina linnoituksina. Parempi tarjota liikkuvuus kymmenelle ukolle, kuin suoja&liikkuvuus yhdelle. Tuollainen TT 6 tai Komsomolets olisi ihan käypä peli meille. Tekee siihen vielä ison lavan ja korkeat reunat jotta se ui. Onnistuu vesistöjen ylitykset ilman pioneereja. Panssarointi ainoastaan tekniikalle ja kuskille. Se tarjoaisi joukoille halvalla liikkuvuuden ja toisaalta vähän taisteluja taaemmaksi jätetty masiina selviäisi satunnaisista sirpaleista. Laitteesta tulee liian iso ja kallis, jos panssarikuori vedetään koko miehistön ympäri. Parempi on valita pieni ja halpa laite. Satunnaiset tappiot siirtymien aikana on kestettävissä. Riittävät välit ja reitit puskiin, niin niitäkään ei tule liian kanssa.

No tosiaan halvemmaksi varmasti tulee ottaa pieni ja kattamaton, mutta mietippä esimerkiksi vastahankittuja ällejä mainitsemassani tilanteessa. Niiden päätärkoitushan on tuoda suojaa vastaavassa tilanteessa. Ei niitä alun perinkään suunniteltu terävän kärjen kalustoksi, vaan tarpeeseen kun huomattiin että liikkuvat osastotkin tarvitsevat suojaa sirpaleilta ja muulta epäterveelliseltä.
 
setämies kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Ylipäänsä pidän aika perusteltuna suomessa sitä, että koko miehistön ja lastin päällä on panssarikatto. Miettikääpä millainen vaikutus on sillä ensimmäisellä tienvierellä olevan puuston latvassa kukkuvalla kranaatilla avonaiseen lavaan. Huolimatta siis tietenkin siitä että kyljet olisivät panssaroituja.

Minun mielestäni kulkupelit pitää nähdä kulkupeleinä eikä liikkuvina linnoituksina. Parempi tarjota liikkuvuus kymmenelle ukolle, kuin suoja&liikkuvuus yhdelle. Tuollainen TT 6 tai Komsomolets olisi ihan käypä peli meille. Tekee siihen vielä ison lavan ja korkeat reunat jotta se ui. Onnistuu vesistöjen ylitykset ilman pioneereja. Panssarointi ainoastaan tekniikalle ja kuskille. Se tarjoaisi joukoille halvalla liikkuvuuden ja toisaalta vähän taisteluja taaemmaksi jätetty masiina selviäisi satunnaisista sirpaleista. Laitteesta tulee liian iso ja kallis, jos panssarikuori vedetään koko miehistön ympäri. Parempi on valita pieni ja halpa laite. Satunnaiset tappiot siirtymien aikana on kestettävissä. Riittävät välit ja reitit puskiin, niin niitäkään ei tule liian kanssa.

No tosiaan halvemmaksi varmasti tulee ottaa pieni ja kattamaton, mutta mietippä esimerkiksi vastahankittuja ällejä mainitsemassani tilanteessa. Niiden päätärkoitushan on tuoda suojaa vastaavassa tilanteessa. Ei niitä alun perinkään suunniteltu terävän kärjen kalustoksi, vaan tarpeeseen kun huomattiin että liikkuvat osastotkin tarvitsevat suojaa sirpaleilta ja muulta epäterveelliseltä.

Tällit saatiin halvalla, joten sen puolesta hyvä kauppa. Muutoin ovat mielestäni liian rohjoja meidän tarpeisiin.

Laitteen paino pitäisi saada painettua jonnekkin 2-4 tonniin. Silloin se olisi riittävän vähäruokainen sotimisen logistiikkaa ajatellen ja toimintasäde olisi mahdollista saada riittävän suureksi. Siitä tulisi suksien ja hevosten moderni vastine. Nopeudella, liikkeella ja taistelualueen laajuudella mahdollistuisi voimakkaamman vihollisen lyöminen.

Käytettävän laitteen pitäisi olla riittävän halpa laajaan käyttöön ja toisaalta sen kuljetuskyvyn pitäisi olla riittävän suuri. Muutoin ei kärjen takana oleva porukka pysy perässä. He nimittäin saisivat minun kaavailuissani samanlaiset kulkupelit. On sitten kyseessä heittimet, jsp, tai huolto, niin pumppu ei toimi ellei kaikkien liikkuvuus riitä. Vahva panssarointi pilaisi koko jutun.
 
JOKO kirjoitti:
setämies kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Ylipäänsä pidän aika perusteltuna suomessa sitä, että koko miehistön ja lastin päällä on panssarikatto. Miettikääpä millainen vaikutus on sillä ensimmäisellä tienvierellä olevan puuston latvassa kukkuvalla kranaatilla avonaiseen lavaan. Huolimatta siis tietenkin siitä että kyljet olisivät panssaroituja.

Minun mielestäni kulkupelit pitää nähdä kulkupeleinä eikä liikkuvina linnoituksina. Parempi tarjota liikkuvuus kymmenelle ukolle, kuin suoja&liikkuvuus yhdelle. Tuollainen TT 6 tai Komsomolets olisi ihan käypä peli meille. Tekee siihen vielä ison lavan ja korkeat reunat jotta se ui. Onnistuu vesistöjen ylitykset ilman pioneereja. Panssarointi ainoastaan tekniikalle ja kuskille. Se tarjoaisi joukoille halvalla liikkuvuuden ja toisaalta vähän taisteluja taaemmaksi jätetty masiina selviäisi satunnaisista sirpaleista. Laitteesta tulee liian iso ja kallis, jos panssarikuori vedetään koko miehistön ympäri. Parempi on valita pieni ja halpa laite. Satunnaiset tappiot siirtymien aikana on kestettävissä. Riittävät välit ja reitit puskiin, niin niitäkään ei tule liian kanssa.

No tosiaan halvemmaksi varmasti tulee ottaa pieni ja kattamaton, mutta mietippä esimerkiksi vastahankittuja ällejä mainitsemassani tilanteessa. Niiden päätärkoitushan on tuoda suojaa vastaavassa tilanteessa. Ei niitä alun perinkään suunniteltu terävän kärjen kalustoksi, vaan tarpeeseen kun huomattiin että liikkuvat osastotkin tarvitsevat suojaa sirpaleilta ja muulta epäterveelliseltä.

Tällit saatiin halvalla, joten sen puolesta hyvä kauppa. Muutoin ovat mielestäni liian rohjoja meidän tarpeisiin.

Laitteen paino pitäisi saada painettua jonnekkin 2-4 tonniin. Silloin se olisi riittävän vähäruokainen sotimisen logistiikkaa ajatellen ja toimintasäde olisi mahdollista saada riittävän suureksi. Siitä tulisi suksien ja hevosten moderni vastine. Nopeudella, liikkeella ja taistelualueen laajuudella mahdollistuisi voimakkaamman vihollisen lyöminen.

Käytettävän laitteen pitäisi olla riittävän halpa laajaan käyttöön ja toisaalta sen kuljetuskyvyn pitäisi olla riittävän suuri. Muutoin ei kärjen takana oleva porukka pysy perässä. He nimittäin saisivat minun kaavailuissani samanlaiset kulkupelit. On sitten kyseessä heittimet, jsp, tai huolto, niin pumppu ei toimi ellei kaikkien liikkuvuus riitä. Vahva panssarointi pilaisi koko jutun.

Eli puhutaan kevyestä jalkaväestä joka saisi edukseen vielä paremman liikkuvuuden? Tällä tavalla liikkuvuus toimisi suojana.

Mutta meillähän on jo NASU? Eikö sen kylkiä vahvistamalla saataisi juuri mainitsemasi laite?
 
Olisiko yksinkertainen ratkaisu linkin kuvassa oleva ajoneuvo.

- Halpa hankkia
- Hyvät maasto-ominaisuudet
- Hyvä tieliikkuvuus
- Kohtuullinen polttoaineen kulutus
- Kuljettaa ryhmän varusteineen
- Osa käyttäjistä osaa käyttää tällaista ja kaikki luulevat osaavansa :a-rolleyes:

http://www.fireimages.net/displayimage.php?pid=64867


Jos 360 asteen nykyaikainen panssari on liikaa, liikkuvuuden ja edullisen hinnan kannalta tämä olisi paras ratkaisu. Muistakaa että maailmalla monissa köyhissä vastaavilla on kuljettu voitosta voittoon.:angel:
 
kimmo.j kirjoitti:
Olisiko yksinkertainen ratkaisu linkin kuvassa oleva ajoneuvo.

- Halpa hankkia
- Hyvät maasto-ominaisuudet
- Hyvä tieliikkuvuus
- Kohtuullinen polttoaineen kulutus
- Kuljettaa ryhmän varusteineen
- Osa käyttäjistä osaa käyttää tällaista ja kaikki luulevat osaavansa :a-rolleyes:

http://www.fireimages.net/displayimage.php?pid=64867


Jos 360 asteen nykyaikainen panssari on liikaa, liikkuvuuden ja edullisen hinnan kannalta tämä olisi paras ratkaisu. Muistakaa että maailmalla monissa köyhissä vastaavilla on kuljettu voitosta voittoon.:angel:

Linkki vaatii loginin :a-angry:. Arvaus kuvasta näkemättä on 'Toyota LandCruiser' :a-rolleyes:.
 
setämies kirjoitti:
Eli puhutaan kevyestä jalkaväestä joka saisi edukseen vielä paremman liikkuvuuden? Tällä tavalla liikkuvuus toimisi suojana.

Mutta meillähän on jo NASU? Eikö sen kylkiä vahvistamalla saataisi juuri mainitsemasi laite?

Juurikin liikkeestä, aloitteesta ja alueen laajuudesta haettaisiin suoja.

Nasua pidän jo turhan raskaana ja polttoainetaloudeltaan huonona. Taistelualueen laajentamisen edellytys on suuri toimintasäde. Valtaosan joukoista pitää kyetä toteuttamaan syvä koukkaus mukana kulkevalla polttoaineella ja ammuksilla. Ei onnistu, jos masiinat syövät pirusti menovettä.

Enkä nyt puhu muutaman komppanian tai pataljoonan kymmenen kilometrin koukusta, vaan vähintään kolmen prikaatin iskusta Saimaan yli sadan kilometrin syvyyteen vastapuolen selustaan. Siellä käännös etelään. Ellei vastapuolen motitus onnistu niin sitten pako pohjoiseen ja vaikka Joensuun kautta kotiin. Tie tapellaan auki, mennään mihin suuntaan tahansa. Siinä pitää kulkea kirurgit, pastorit, makkarat ja kaikki muu sälä samoilla telaurilla. Pelkästään a-tarpeita kuljettamaan tarvitaan masiinoita sata tai pari. Ura sulkeutuu selän takana samalla, kun painetaan eteenpäin. Siis jotain tällaista kaavailin.
 
JOKO kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Eli puhutaan kevyestä jalkaväestä joka saisi edukseen vielä paremman liikkuvuuden? Tällä tavalla liikkuvuus toimisi suojana.

Mutta meillähän on jo NASU? Eikö sen kylkiä vahvistamalla saataisi juuri mainitsemasi laite?

Juurikin liikkeestä, aloitteesta ja alueen laajuudesta haettaisiin suoja.

Nasua pidän jo turhan raskaana ja polttoainetaloudeltaan huonona. Taistelualueen laajentamisen edellytys on suuri toimintasäde. Valtaosan joukoista pitää kyetä toteuttamaan syvä koukkaus mukana kulkevalla polttoaineella ja ammuksilla. Ei onnistu, jos masiinat syövät pirusti menovettä.

Enkä nyt puhu muutaman komppanian tai pataljoonan kymmenen kilometrin koukusta, vaan vähintään kolmen prikaatin iskusta Saimaan yli sadan kilometrin syvyyteen vastapuolen selustaan. Siellä käännös etelään. Ellei vastapuolen motitus onnistu niin sitten pako pohjoiseen ja vaikka Joensuun kautta kotiin. Tie tapellaan auki, mennään mihin suuntaan tahansa. Siinä pitää kulkea kirurgit, pastorit, makkarat ja kaikki muu sälä samoilla telaurilla. Pelkästään a-tarpeita kuljettamaan tarvitaan masiinoita sata tai pari. Ura sulkeutuu selän takana samalla, kun painetaan eteenpäin. Siis jotain tällaista kaavailin.

No nyt ymmärrän tuon "erittäin halvan, mutta liikkuvuudeltan hyvän ja suojauskyvyltään kohtuullisen" masiinan tarpeen. Oikeassa olet; myös hyökkäyskärjen jäljessa tulevien on käytännössä pakko pysyä kärjen tahdissa mukana :a-cool:.
 
JOKO kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Eli puhutaan kevyestä jalkaväestä joka saisi edukseen vielä paremman liikkuvuuden? Tällä tavalla liikkuvuus toimisi suojana.

Mutta meillähän on jo NASU? Eikö sen kylkiä vahvistamalla saataisi juuri mainitsemasi laite?

Juurikin liikkeestä, aloitteesta ja alueen laajuudesta haettaisiin suoja.

Nasua pidän jo turhan raskaana ja polttoainetaloudeltaan huonona. Taistelualueen laajentamisen edellytys on suuri toimintasäde. Valtaosan joukoista pitää kyetä toteuttamaan syvä koukkaus mukana kulkevalla polttoaineella ja ammuksilla. Ei onnistu, jos masiinat syövät pirusti menovettä.

Enkä nyt puhu muutaman komppanian tai pataljoonan kymmenen kilometrin koukusta, vaan vähintään kolmen prikaatin iskusta Saimaan yli sadan kilometrin syvyyteen vastapuolen selustaan. Siellä käännös etelään. Ellei vastapuolen motitus onnistu niin sitten pako pohjoiseen ja vaikka Joensuun kautta kotiin. Tie tapellaan auki, mennään mihin suuntaan tahansa. Siinä pitää kulkea kirurgit, pastorit, makkarat ja kaikki muu sälä samoilla telaurilla. Pelkästään a-tarpeita kuljettamaan tarvitaan masiinoita sata tai pari. Ura sulkeutuu selän takana samalla, kun painetaan eteenpäin. Siis jotain tällaista kaavailin.

Kuulostaa ihan tehtävältä Jackalille. Itse tosin lisäisin säänsuojaa, mutta elämä on valintoja täynnä. Ei ehkä telavetoinen, mutta tuohon tarkoitukseen suunniteltu. Mikäli mietityttää tuo nelipyöräisyys niin tarjolla on myös kuusipyöräinen versio.

queens_Dragoon_1366848c.jpg

jackal2s.jpg
 
Back
Top