noska kirjoitti:
JOKO kirjoitti:
Laitteen pienuus on kaikkein olennaisin pointti. Se on ehdottoman välttämätöntä liikkuvuuden takaamiseksi. Masiinan pitää mahtua tarvittaessa jykevämpien puiden välistä. Jos laite on tulelle tai suuremmille sirpaleille arka, niin sillä ei ole väliä. Liike ja määrä korvaavat panssaroinnin. Osa menetetään siirtymien aikana ja se pitää hyväksyä. Pienimmistä sirpaleista tekniikan pitää selvitä. Yhden ajoneuvon kapasiteetiksi kaavailen 6-8 miestä kuski huomioiden. Koko pitäisi saada puristettua nykyaikaisen henkilöauton kanssa samalle tasolle.
Kai sentään edes tila-auton. 8 miestä varusteineen nykyaikaiseen henkilöautoon on melkista ahtautumista ja telakoneisto vie joka tapauksessa enemmän tilaa kuin pyöräveto
Tarkoitin ulkomittojen puolesta henkilöauton kokoista. Eli pituus ja leveys ovat olennaisia.
Ukkoja sopii, kun lavan tilaa ei tuhlata penkkeihin ja muuhun joutavaan. Ammuslaatikko tai pikkureppu istuimeksi, kun keikalle lähdetään.
Sopu sijaa antaa:
http://latimesphoto.files.wordpress.com/2011/03/la-0329-libya08.jpg