kimmo.j
Respected Leader
Tämän hetkisissä kuljetusvälineistä pasit ja tekat ovat todella hyviä ja kuljettavat kaiken tarpeellisen mukanaan koonsa ansiosta sekä ne ovat Firman vehkeitä. Jotta puolustavia taisteluosastoja saatais perustettua tarpeeksi nopeasti niidenkin ajoneuvojen pitäisi olla Firman puolesta. Olen tätä aikaisemminkin ihmetellyt, mutta onko traktori oikeasti parasta mitä voidaan tarjota pääosille jalkaväkijoukoista? Kuorma-auto olisi hyvä, mutta tässä on ihan yksinkertaisesti syy rahasta.
HAJPeilla orgaaniset ajoneuvot ovat tasoa jenkkien kiväärikomppania eli melkein olemattomat ja tarvitsevat kuljetusapua vastuualueelleen. Heillä toisaalta mönkkärit ja moottorikelkat auttavat taktisessa liikkuvuudessa huomattavasti sekä ne ovat Firman vehkeitä eli halpoja kuin saippua. Minun mielikuvissani HAJP on TSTOS TEKA ilman tekoja ja patteristoa.
Mikä olisi TSTOS (PAJON):lle sopiva ajoneuvo, joka olisi tarpeeksi halpakin? Mieleen tulee joku hieman paremman maastoliikkuvuuden omaava umpipakettiauto.
Edit. Kiitos, suuri kiitos kaikille, tämä oli 1500. paskapostaukseni, josta hyvästä olen ansainnut everstin arvon. Kiitos kaikille kanssaeläjille.
Aluksi, onnittelut ylennyksen johdosta herra eversti.
Täydellisen ajoneuvon valinta on hankalaa. Mitä ominaisuuksia halutaan, suojaa, liikkuvuutta maastossa ja/tai tiellä, kykyä tukea jalkaväen taistelua, tai kykyä puolustaa itseään(itkk)? ja tietysti mihin rahat riittäisivät?
Suoja ja kyky vaikuttaa viholliseen maksavat paljon.
Periaatteessa pyörillä kulkeva ajoneuvo (AWD) tuo liikettä maantiellä ja maastossa. Joten joku Unimog olisi hyvä.
Misu tyyppinen ajoneuvo toisi liikkuvuutta ja hiukan suojaa, mutta hinta pompsahtaa runsaasti.
Nopeasti voisi ajatella halvaksi vaihtoehdoksi hankkia massamaisesti Hilux tyyppisiä ajoneuvoja, mutta koska kuljetuskyky on rajallinen niitä pitäisi olla kaksi per ryhmä.
4wd paku omaa Hiluxia paremman kuljetuskyvyn, mutta häviää maastoliikkuvuudessa.
Nopea ajatusleikki tuo päätelmän, halvalla ei saa hyvää.