Soldierblue
Ylipäällikkö
Hyvää kysymys, miksi Kurganetsillä on 25mm tykki ?BMP-3 ei ylipäätään ole pääkalustoa, vaan (toistaiseksi) BMP-2 on. Ja toisaalta, oikeuttaako jokin Kurganets-25 kaliberin vaihdon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää kysymys, miksi Kurganetsillä on 25mm tykki ?BMP-3 ei ylipäätään ole pääkalustoa, vaan (toistaiseksi) BMP-2 on. Ja toisaalta, oikeuttaako jokin Kurganets-25 kaliberin vaihdon?
Hyvää kysymys, miksi Kurganetsillä on 25mm tykki ?
No, kysyin vaan suoraan sitten, Miksi Venäjällä on 25mm tykki Kurganetsissä ja ei 30mm ?Oletko niin sanotusti tiheä? Kurganets-25 ei viittaa siinä käytettävän aseen väljyyteen.
Kurganetsissa on 30mm 2A42 konetykki.No, kysyin vaan suoraan sitten, Miksi Venäjällä on 25mm tykki Kurganetsissä ja ei 30mm ?
No, kysyin vaan suoraan sitten, Miksi Venäjällä on 25mm tykki Kurganetsissä ja ei 30mm ?
Joo oliki, anteeksi, no yleensä se meinaa että IFV:llä on sen kaliiperi mikä on vaunun nimi esim CV9040 = 40mm, CV9030 = 30mm y m .....Kurganetsissa on 30mm 2A42 konetykki.
Joo oliki, anteeksi, no yleensä se meinaa että IFV:llä on sen kaliiperi mikä on vaunun nimi esim CV9040 = 40mm, CV9030 = 30mm y m .....
Ei stemma, Bulgarian BMP-23 sillä on 23mm tykkiYleensä = Ainoa vaunu, jonka nimityksessä vaunun pääaseen kaliiperi on CV.
Ei stemma, Bulgarian BMP-23 sillä on 23mm tykki
https://en.wikipedia.org/wiki/BMP-23
Se ei kuitenkaan ole yleistä, vaan enemmänkin poikkeus. Yleensähän nuo on nimetty insinöörimäisen nerokkaasti sen mukaan miten mones samaa nimeä käyttävä malli ja kehitysversio vaunu on, esim. Leopard 2A4 = toinen Leopard-malli, versio neljä.Ei stemma, Bulgarian BMP-23 sillä on 23mm tykki
https://en.wikipedia.org/wiki/BMP-23
Tulin käväisseeksi tänään Panssarimuseossa ja viime käynnin jälkeen huomasin uutuutena sekä Pasin (X180), että AMV:n. molempiin pääsi sisään (takaosaan) ja tietysti niihin piti könytä istumaan.
Huomasi kyllä merkittävän eron kuljetettavien erogonomiassa, aika on tehnyt tehtävänsä Pasin kohdalla ja AMV oli huomattavasti mukavampi ja korkeussuunnassa tilavampi ja taittuva penkki oli oikeastaan aika mukava istua.
Mistä lienee ovat moisen AMV:n saaneet, vai onko kyseessä messu käyttöön tehty lavaste.
Pv:lle toimitettiin aikanaan pari AMV:n protoa jotka ainakin ulkoisesti poikkesivat merkittävästi sarjaversiosta. Niissä oli uintivarustus potkureineen ja kyljillä ei ollut laatikoita. Aseena oli Patrian PML-127 OWS. Sama kuin XA-203:ssa siis. Oliko tuollainen?
Pasin MLU:ssa asennettiin takatilaan uudet istuimet. Tuo varmaan paransi ergonomiaa jonkin verran. Samalla tietysti menetettiin istumapaikkoja kun tilan tarve per mies kasvoi.
Laitan yhen vielä...Hoppsan kolmas vaunu löytyi...Australian kilpailussa mukana AMV35.......35mm tykki....No niin, nyt on jo kaksi vaunua. Jos nyt tasa-arvoisesti määritetään "yleensä" rajaksi >50% niin kaukana ollaan.
Joo olen nukkunut huonosti....ja tämä lämpö,,,huhuh....Noin innokkaaksi asianharrastajaksi veli sininen on yllättävän pihalla... ei millään pahalla. Oppia ikä kaikki.
PAsi oli matalampi sisältä kuin muistin. Toivottavasti uudet istuimet eivät vie lisää tilaa korkeusuunnassa.
Laitan yhen vielä...Hoppsan kolmas vaunu löytyi...Australian kilpailussa mukana AMV35.......35mm tykki....
ja tämä lämpö,,,huhuh....
En ole, olen saunassa ...ei leikkiä...RuotsissaEt vissiin ole Suomessa...
Se ei kuitenkaan ole yleistä, vaan enemmänkin poikkeus. Yleensähän nuo on nimetty insinöörimäisen nerokkaasti sen mukaan miten mones samaa nimeä käyttävä malli ja kehitysversio vaunu on, esim. Leopard 2A4 = toinen Leopard-malli, versio neljä.