Miehistön kuljetus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Yksityinen harvemmin ostaa panssaroituja miehistönkuljetusvaunuja.

Luksusajoneuvojen kapeilla markkinoilla sellainen olisi paljon puhuttelevampi kuin ylipitkä Town Car.

Panssaroitujen luksusajoneuvojen markkinoilla se jopa lähettäisi aika selkeän viestin. "Siirtäkääs niitä kotteroitanne vähän ettei herra Capoditutticapin kuljettajan tarvitse parkkeerata niiden päälle."
 
No fiksuahan se olisi ollut, että Patria tekisi valtio-omistajalleen volyymilla hyvää ja takoisi tuloksensa ulkomaankaupalla, mutta ei. Ja tämä kuvio meni muutenkin lopullisesti rikki kun Kongsberg osti Patriasta sen 49,9% viime vuonna, joten ulkoiselle omistajalle pitää takoa tulosta Puolustusvoimien rahoilla :rolleyes:
Ei välttämättä, jos valtio 50,1% osuudellaan määrää myymään nollatuotolla PV:lle, enemmistöomistushan tarkoittaa kuitenkin täyttä määräysvaltaa. No, tätä ei tule tapahtumaan.
 
Ei välttämättä, jos valtio 50,1% osuudellaan määrää myymään nollatuotolla PV:lle, enemmistöomistushan tarkoittaa kuitenkin täyttä määräysvaltaa. No, tätä ei tule tapahtumaan.

Osakkeenomistajien yhdenvertaisuusperiaate on laadittu estämään juuri tuollaiset kuviot.
 
Todella halpaa, kutakuinkin 20 tonttua kappale.

Malli näyttäisi olevan Leyland DAF DROPS

leyland_daf_drops_l2.jpg


The Leyland DAF DROPS or Demountable Rack Offload and Pickup System

The Leyland DAF DROPS is a versatile logistic support vehicle, designed for off-road application and capable of transporting large quantities of various loads to front-line troops. It forms the logistic backbone of the British Army. This 8x6 truck has a payload capacity of 15 000 kg.


http://www.military-today.com/trucks/leyland_daf_drops.htm
Ovat hyviä pääsemään, mutta voimattomia. Ei taida olla, kuin 320 heppaa.
 
Ovat hyviä pääsemään, mutta voimattomia. Ei taida olla, kuin 320 heppaa.

No ei taida kuitenkaan olla mitään kovin ihmeellisiä ajoneuvoja, vai onko sulla ihan omakohtaista kokemusta. Taisivat olla myös erikoisella 6x8 vetotavalla eli häviävät kyllä ajo-ominaisuuksissa siviili jokapyörävetoisille.

Hankittiin kun saatiin kohtuullinen sarja tasalaatuisia ajoneuvoja kohtuu hinnalla.
 
No ei taida kuitenkaan olla mitään kovin ihmeellisiä ajoneuvoja, vai onko sulla ihan omakohtaista kokemusta. Taisivat olla myös erikoisella 6x8 vetotavalla eli häviävät kyllä ajo-ominaisuuksissa siviili jokapyörävetoisille.

Hankittiin kun saatiin kohtuullinen sarja tasalaatuisia ajoneuvoja kohtuu hinnalla.

Vaikea tosiaan kuvitella että juuri tuo auto olisi jonkun märkä uni ylivertaisten ominaisuuksiensa ansiosta. Halpa hinta ja riittävän hyvä laatu on uskottavampi selitys.
 
Vaikea tosiaan kuvitella että juuri tuo auto olisi jonkun märkä uni ylivertaisten ominaisuuksiensa ansiosta. Halpa hinta ja riittävän hyvä laatu on uskottavampi selitys.

Hukkahankinta! Tuolla rahalla oltaisiin saatu yhteen NH90:een täysi roottorin vaihtosarja :(


^sarkasmia
 
Onpa hieman mielenkiintoinen tapa valita mitä ostetaan... Onneksi meillä eduskunta ei äänestä HXn voittajasta.

No itse asiassa varmaan ihan samalla tavalla tehdään päätös täälläkin, eli valtioneuvosto sen tekee, en tiedä joudutaanko äänestämään. Valtioneuvostohan voi päättää hankkia vaikka Cessnoja. Ilmavoimat antaa vain asiantuntijalausunnon.
 
Sähkö on tulevaisuus.


“We designed the truck to be like a bullet,” Musk told the assembled faithful, explaining that the truck has drag coefficient of 0.36, less than some supercars. That design means it can go from zero to 60mph in 20 seconds while hauling a full 80,000 pound load. The truck can reach 60 miles per hour up hills with a five per cent gradient, which Musk again said leaves diesels eating its dust.

Range is 500 miles (800kms) fully-laden and travelling at 60mphm which Musk called a “worst-case scenario.” He said that range will suffice for 80 per cent of round trips. For longer trips, Tesla will install “megarchargers” that he said will add 400 miles of range in thirty minutes. Those facilities will be solar-powered and Tesla will guarantee the price of recharges.
http://www.theregister.co.uk/2017/11/17/tesla_truck/


Autopilot will be built in and enabled in all trucks. Musk said doing so will ensure that the vehicles always stay in their lanes. If a driver is incapacitated, the truck will park itself and call for assistance.

The truck can also run in a convoy, “where one or several Semi trucks will be able to autonomously follow a lead Semi.” Such convoys, Musk said, will deliver freight at a lower cost than rail transport.

On-board computers can integrate with fleet management systems without the need for third-party equipment.
 
Viimeksi muokattu:
Ovat hyviä pääsemään, mutta voimattomia. Ei taida olla, kuin 320 heppaa.

Lisää pöristimiä konttilogistiikkaan? Ei tarvi kauhean syvälle metsään päästäkään, ja jos tarvii niin siihen voi käyttää niitä parempia.

Kuulostaa kaikkinensa sille, että logistiikkaan on investoitu kohtuullisia summia viime vuosina, ml. kontinkäsittelyyn traktoreineen. Se tietenkin on ihan professionaali näkökulma - jos logistiikka ei toimi niin hankala tapellakaan.
 
nuo nykyiset vaunut tulevat kaikki Puolan-tehtaalta.

.

Slovakian vaunut tehdään slovakiassa.
https://spectator.sme.sk/c/20697324...nvolved-in-armoured-vehicles-development.html

Yhdessä uutisessa toki luki että 3 ensimmäistä tulisi Suomesta.
Lähde vissiin huono mutta siinä siteerataan ministeriä.


The first three 8x8 armoured vehicles should be manufactured by the Finnish and the second batch of three vehicles in Slovakia, according to the Slovak Defence Ministry's Service Office general secretary Jan Holko.
https://www.armyrecognition.com/nov...finnish_patria_amv_8x8_armoured_vehicles.html


Onkos johonkin maahan menny Puolasta vaunuja? Muistelisin että näitä olisi muissakin maissa valmistettu? Kroatia? Slovenia? Etelä-Afrikka?
 
No ei taida kuitenkaan olla mitään kovin ihmeellisiä ajoneuvoja, vai onko sulla ihan omakohtaista kokemusta. Taisivat olla myös erikoisella 6x8 vetotavalla eli häviävät kyllä ajo-ominaisuuksissa siviili jokapyörävetoisille.

Hankittiin kun saatiin kohtuullinen sarja tasalaatuisia ajoneuvoja kohtuu hinnalla.
Olen nähnyt käytössä näitä. Muuttivat voimattomiksi, kun vetävä askeleita on enemmän niin tuntuu voima loppuvan.... Kyllä se silti kumminkin riittää...
 
Onpa hieman mielenkiintoinen tapa valita mitä ostetaan... Onneksi meillä eduskunta ei äänestä HXn voittajasta.
Siis hallitus päätti.

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä.

Artikkelissa ei pohdita prosessia ennen hallituksen päätöstä ja meilläkin hallitus ensin päättää ja lopulta eduskunta päättää hallituksen esityksen perusteella. Koska meillä on viime vuosikymmenet ollut enemmistöhallituksia, hallituksen esitys on käytännössä eduskunnan päätös.

Saadaan mennä yli 20 v. taaksepäin kunnes tullaan päätökseen jossa eduskunta torppasi hallituksen päätöksen. Se oli "saattohelikopterien" eli taisteluhelikopterien hankinnnan torppaus. Luultavasti hyvä niin, koska eivätpä ne ole near peer vastustajaa vastaan loistaneet. Jenkit eivät Kosovossa uskaltaneet käyttää Jugoslavian armeijaa vastaan. Lähi-idässä niitä on käytetty pyjamataistelijoita vastaan kun igloja eikä stingereitä löydy.
 
Viimeksi muokattu:
Eli teoriassa jenkitkin saattaisivat innostua ostamaan noita.
Tuotahan yritettiin jo; LM oli frontman merijvk:lle myytaessa (nyt taas sitten BAE Australiassa).

The Leyland DAF DROPS is a versatile logistic support vehicle, designed for off-road application
Rask.rkh:ien mukana tuli pyorakalustoa Hollannista; mahtoivatko olla samoja (nyt jo varmaan lopussa; tosin nuo brittiarmeijankin kuormurit palvelivat 10 v yli suunnitellun)?

kuvio meni muutenkin lopullisesti rikki kun Kongsberg osti Patriasta sen 49,9% viime vuonna, joten ulkoiselle omistajalle pitää takoa tulosta Puolustusvoimien rahoilla
Uutta kuviota voi hahmottaa katsomalla Nammon omistusosuudet
- Saabille on muodostumassa pohjoismainen haastaja, joka ei kuitenkaan yrita olla aivan yhta huipulla tekniikan soveltamisessa (joka taas tarkoittaa sita, etta jokaisella uudella tk-projektilla ei hazardata "koko ranch'ia" - tuo valtion omistusohjaus kun on aika jahmeaa, pista pari valtiota yhteen... ja eihan siita mitaan tulisi).
 
Back
Top