Miehistön kuljetus

Kun katselee metsäkoneiden tekemiä jälkiä, niin ei voi kun toivoa teloja alle raskaampaan kalustoon.

Metsänomistajilta tuskin kysellään mielipiteitä, kun Pasit kyntävät kriisissä... :ROFLMAO:
 
Metsänomistajilta tuskin kysellään mielipiteitä, kun Pasit kyntävät kriisissä... :ROFLMAO:
Paljailla kulkeva moto teki viime syksynä vyötäröön asti syvät urat kulkiessaan työmaalleen, ja moto kyllä möyrii sinne minne Pasi ei mene. Toisella palstalla oli jo teloitettu moto, kuin sukkasillaan. Suomen maasto märkänä niin telavehke on liukkaampi maali ja nopeammin siellä missä pitää. Helsingistä en tiedä, mutta jos välillä soditaan maastossakin.
 
Paljailla kulkeva moto teki viime syksynä vyötäröön asti syvät urat kulkiessaan työmaalleen, ja moto kyllä möyrii sinne minne Pasi ei mene. Toisella palstalla oli jo teloitettu moto, kuin sukkasillaan. Suomen maasto märkänä niin telavehke on liukkaampi maali ja nopeammin siellä missä pitää. Helsingistä en tiedä, mutta jos välillä soditaan maastossakin.

Tuossa on paljon asiaa etenkin pohjoisemman valtakunnan osalta. Nykyisin syystalvella tuppaa tuo lämpötila heilahtelemaan reilun puolesesti, eikä ns. maan kenkä ehdi jäätyä kunnolla ennen lumien tuloa. Lumen alla oleva sula ja läpimärkä maa ei kanna samalla tavalla kuin kuiva tai riittävän syvälle jäätynyt maakerros ja esim. soisemmilla alueilla uhkua eli veden ja lumen sekaista hyhmää työntyy alta päin. Tämän ilmiön voi havaita myös kauramottorilla liikkuessa.

Raskailla koneilla pehmeällä pohjalla ajettaessa liikkuminen on työlästä ja maastoon tulee syviä uria. Nykyinen tie- ja metsätieverkosto on paikoin aika kattava, mutta jos tiettömille taipaleille ja pehmeille pohjille tekee mieli, on teloilla kulkeva ajoneuvo käytännöllisempi.

Muuten olen sitä mieltä, että AMV on pyöräajoneuvojen Mersu.

P.S.
Pomminvarmana HuHuna voin paljastaa, että @adam7 :n viestissä ollut koodinimellä ”Tuonelan Joutsen” kulkeva nelipyöräinen supertaistelutaksi on tulossa MAkkAranpaistoKaveriKerhojen keihäänkärkikomppanioiden ensisijaiseksi pyörätaisteluajoneuvoksi. Prototyyppi on maalattu hämäyksen vuoksi aavikonvärisellä maalilla.
A32963F8-D920-4DFC-BF48-AC53ACA778C2.jpeg
Uusi teloilla kulkeva aiempia selvästi nopeampi rynnäkkökuljetin pohjoisen olosuhteita varten on myös piirrustuslaudalla. Panssaroinnissa hyödynnetään tunnettujen ja perinteisten ratkaisujen lisäksi myös uutta ja käänteentekevää teknologiaa, joka sijoitetaan voileipärakenteisesti runkoon siten, että vaurioiden korjaaminen on helppoa.
 
olipas mielenkiintoinen ja asiantunteva toi kuljetusnet.fi artikkeli :unsure::confused:

-Sisun 12x12 ja 16x16???
-Miten Sisun Polar mallistolla, joka on siis tavallinen kuorma-auto on mitään tekemistä panssaroidun sotilasajoneuvon kanssa???
-Samaa monikäyttö huuhaata kuin Misun osaltakin, kun puhutaan erilaisista runkoratkaisuista ja kuormalavoista yms.
-Miten piensarja kuorma-autoja suunnittelevan firman tuotteet olisivat jotenkin huoltovarmuudeltaan erinomaisia suomen puolustukselle???

Tietoja oli ilmeisesti "ongittu" vähän kavereilta ja annettu kylkiäisinä melko ontuvaa Sisu propagandaa. Ilmeisesti kuitenkin nimi GTP ja suunnittelija olivat oikein, toivottavasti?
 
Back
Top