90-luvulla suuttuvat kun sanoin haluavani puolarista laavuun nukkumaan
Itse nukuin usein kuusten alla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
90-luvulla suuttuvat kun sanoin haluavani puolarista laavuun nukkumaan
"Korpikuusen kannon alla on mörrimöykyllä kolo..."Itse nukuin usein kuusten alla.
Vedetäänpä yhteen majoittuminen ja miehistön kuljetus. Tiesittekö, että muinaisina aikoina suunniteltiin jalkaväkiryhmän ajoneuvoksi GAZ-66 kuorma-autoa jonka pressuun olisi tehty kaminan putken reikä ja näin lava olisi toiminut myös majoitteena? Traktorin lavalle riukujen avulla viritettyä telttaa ja sen sisällä kamiinaa käytettiin vielä 90-luvullakin eräissä joukoissa pitkien siirtymisten aikana.
Itse nukuin usein kuusten alla.
Uskotaan. Se näkyy tuosta sun kuvastakin varsin hyvinItse nukuin usein kuusten alla.
Uskotaan. Se näkyy tuosta sun kuvastakin varsin hyvin
Totta. Kuusen alla on parempi ilmanvaihto. Ja kuorsauskaan ei niin häiritse.Teltassa haisi pieru ja sukkahiki.
"...siellä on koti, ja siellä on peti, ja peikolla pehmoinen olo."Teltassa haisi pieru ja sukkahiki.
tämä on todella hyvä asia, että pv treenaa kuljettajiaan. Pitäisi olla varusmieskuljettajille mahdollisimman paljon hallittua ja ohjattua ajoharjoittelua eri ajoneuvoilla pehmeässä hiekassa, kalliokossa, metsässä, lumessa jäällä ja kaikenlaisilla kulkineilla. Vaikkapa jopa miehistönkuljetusvaunuillakin. Myös keveät mönkijät, ja kelkat pitäisi kuulua harjoittelun kohteisiin.Puolustusvoimilla on käytössä useita eri maastomoottoripyöriä, ja lähes vuosittain hankitaan uusia korvaavia moottoripyöriä poistuvien tilalle.
– Maastomoottoripyöriä testattiin neljän päivän ajan.
- Sotilaskäyttöön tarkoitetuille pyörille on erityisvaatimuksia esimerkiksi huollettavuuden ja luotettavuuden suhteen.
http://ruotuvaki.fi/-/ei-mikaan-lallaripyora
Puolustusvoimien ajoharjoittelua KymiRingillä
Hyvin PV on älynnyt hyödyntää rakenteilla olevaa KymiRingiä ajoharjoitteluun:
aivan ja jos tarvitaa toden hetkellä kuljetuskapasiteettiä, niin osaava kuski "heittää" auton paikalle olipa olosuhde mikä hyvänsä ja kaverit selviää hengissä kotiin....Totta. Ei riitä, että harjoitellaan vain hiekkateillä. Harjoittelu täytyy olla monipuolista.
aivan ja jos tarvitaa toden hetkellä kuljetuskapasiteettiä, niin osaava kuski "heittää" auton paikalle olipa olosuhde mikä hyvänsä ja kaverit selviää hengissä kotiin....
Kuljettaja on tärkeä lenkki.
Mikäs siinä, ajakoot vaikka vuorokausitolkulla mutta vain suljetulla alueella.
Mie en yhtään vm-kuskia halua yleiseen liikenteeseen, jolla ei ole riittävää lepoa takana, ne vahingot on suunnattomat mitä voidaan saada aikaiseksi, ei pelkästään varusmiehille ja pv:n kalustolle mutta sivullisille myös.
Ei se paljoa auta jos väsyneenä alkaa silmä luppaseenErään vm-aikaisen kouluttajan sanoin; "Siihen malliin sitten ajat että kyydissä on miljoonan arvosta kamaa, ja noi 12 jamppaa joiden vanhemmat eivät varmaan halua vaihtaa heitä kertakorvaukseen..."
Ruokailu tapahtumana on osa määrättyä palvelusta. Itse syöminen ei, joten siitä saa kieltäytyä.
Ei se paljoa auta jos väsyneenä alkaa silmä luppaseen
Vänkäri mukana pitämään kuski valveilla on kyllä yks hevonpaskaidea. Ei se vaan toimi.Ei, mutta sitä varten siinä vieressä istuu se toinen, joka pitää vaikka sitten tylsillä jorinoillaan sen kuskin hereillä.
Olen minäkin tuota sääntöä rikkonut, mutta kohteliaana olen kysynyt kuskilta että "haittaako jos nukun?".
Ei ainakaan nykyään kun se vaan selaa kännykkäänsä, on hiljaa, nukkuu tai kertoo jotain saatanan tylsää juttua joka ei kiinnosta kuskia yhtään. Ilman kemiallisia piristeitä toisen maailmansodan tapaan,ei oikein pysy kuin audiovisuaalisilla stimulanteilla. Tai lyömällä sitä yllättäen ja pyytämättä. Tämä siis jos on todella todella väsynyt.Vänkäri mukana pitämään kuski valveilla on kyllä yks hevonpaskaidea. Ei se vaan toimi.