Huhta
Greatest Leader
Intialaisten insinöörien tutkimus modulaarisista ja ei-modulaarisista panssariajoneuvoista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onko tämä nyt sitten suurimpia puutteita tai ongelmia, väitän että ei. Tai jos tästä on kovin huolissaan, kannattaa tutustua miten tärkeistä vehkeistä meillä oli pulaa vielä jokusia vuosia sitten....
Kannattaisi katsoa mitä Syyriassa tapahtuu ja tutkia paikallisesti tehtyjä malleja, niitä tietoja tullaan tarvitsemaan.
Good riddance, sanoisi joku rintamalle menijöille.
Minä vuodatan kyyneleen.
Onko tämä nyt sitten suurimpia puutteita tai ongelmia, väitän että ei. Tai jos tästä on kovin huolissaan, kannattaa tutustua miten tärkeistä vehkeistä meillä oli pulaa vielä jokusia vuosia sitten.
Labra sinänsä että todennköisesti entinen Ilmavoimien liikkuva ilmakuvien kehitysauto. Mobiili pimiö siis, komeita pelejä!Miten noista kahdesta ajoneuvosta saisi väsättyä maastokelpoisen miehistönkuljetusvälineen?
Kuvassa on vissiin labra-auto. Linkissä paljon kuvia huutokaupasta.
Katso liite: 42936
Mitä vehkeitä tarkoitat ja vihjaatko, ettei PV osaa hankkia tarvittavaa tavaraa?
Tarkoitin nimenomaan päinvastaista. Esim. pst- ja it-kalustoa on hankittu ihan mukavasti, ajoneuvojakin meiltä löytyy melko runsaasti. Se nyt vain ei ole prioriteettilistalla tärkeimpänä että (esim.) maanpuolustus.netin naavaparrat pääsee traktorikyydin sijasta rintamalle paseissa tai peräti jossain paremmissa vehkeissä.
1990-luvulla olisi ollut varsinaisia haasteita saada Saksasta ostettu tykistö vedettyä. 122 H:t olisivat varmaan valtaosin saaneet vetäjikseen Valtrat, mutta 152 H 55 -kaluston kanssa olisi ollut vähän tuskaisempaa. Tuolloinhan vedettävää raskasta kalustoa oli varsin reippaasti: 155 K 83, 152 K 89, 152 H 55, 152 H 37-88, 130 K 54 ja 130 K 90. EDIT: myös ilmatorjunnan 35 ITK ja 57 ITK olisivat vaatineet kunnon vetäjän.Panssarintorjunta- ja ilmatorjuntakalustossa ei kai suuria puutteita ole ollut enää pitkään aikaan? Ts. viime vuosina korjatut aukot tai "aukot" ovat olleet ihan muussa materiaalissa.
Tässä tulee tietynlaisia väreitä yhdeksänkymmentäluvusta, jolloin 10 jääkäriprikaatin ajoneuvokaluston hankinnat jäi kauas määrävahvuuksista. Samaan aikaan Saksasta ostettiin mittaamattomasti panssarivaunuja ja tykistöä. 2010-luvulla maavoimien panostukset on jälleen laitettu panssarikalustoon ja epäsuoraan, tällä kertaa onneksi ajanmukaisempaan materiaaliin.
Varmasti silloin olisi sijoitettu kantalinnoitettuihin asemiin iso osa tykeistä.1990-luvulla olisi ollut varsinaisia haasteita saada Saksasta ostettu tykistö vedettyä. 122 H:t olisivat varmaan valtaosin saaneet vetäjikseen Valtrat, mutta 152 H 55 -kaluston kanssa olisi ollut vähän tuskaisempaa. Tuolloinhan vedettävää raskasta kalustoa oli varsin reippaasti: 155 K 83, 152 K 89, 152 H 55, 152 H 37-88, 130 K 54 ja 130 K 90.
Mää palvelin tossaLabra sinänsä että todennköisesti entinen Ilmavoimien liikkuva ilmakuvien kehitysauto. Mobiili pimiö siis, komeita pelejä!
Kehitys kehittyy?Mää palvelin tossa
1990-luvulla olisi ollut varsinaisia haasteita saada Saksasta ostettu tykistö vedettyä. 122 H:t olisivat varmaan valtaosin saaneet vetäjikseen Valtrat, mutta 152 H 55 -kaluston kanssa olisi ollut vähän tuskaisempaa. Tuolloinhan vedettävää raskasta kalustoa oli varsin reippaasti: 155 K 83, 152 K 89, 152 H 55, 152 H 37-88, 130 K 54 ja 130 K 90.
Saattaneet litkut vanheta mun ajoista (85-86).Kehitys kehittyy?
Ihan perinteisellä lenkillä, joiden koosta on läntinen ja itäinen standardi. Ysärillä osaa isommista tykeistä olisi ilmeisesti vedetty maansiirtoautoilla. Tiellä tuommoinen liikkuu varmasti hyvin, mutta tieuran ulkopuolelle ei kyllä poiketa.Miten tykki kiinnittyy vetäjään, millaista kytkentää käytetään?
1990-luvulla olisi ollut varsinaisia haasteita saada Saksasta ostettu tykistö vedettyä. 122 H:t olisivat varmaan valtaosin saaneet vetäjikseen Valtrat, mutta 152 H 55 -kaluston kanssa olisi ollut vähän tuskaisempaa. Tuolloinhan vedettävää raskasta kalustoa oli varsin reippaasti: 155 K 83, 152 K 89, 152 H 55, 152 H 37-88, 130 K 54 ja 130 K 90. EDIT: myös ilmatorjunnan 35 ITK ja 57 ITK olisivat vaatineet kunnon vetäjän.
Ja niille vetäjille tarvitaan varaosia, jotka tarvitsevat omat ajoneuvonsa. Ja vetäjien operoijat tarvotsevat ruokaa, jota varten tarvitsee järjestää myös ajoneuvoja. Ajoneuvoja tarvitaan myös muun varustuksen kuljetukseen.Ja joskus ihmiset sairastuvat/loukkaantuvat, niin näille tarvitsemme myös ajoneuvoja.Semmoiset karkeasti 700-800 kappaletta kun taikoo jostain vetäjiä niin alkaa koko kalusto olla liikkeessä Ja 122H ei siis ole luvussa mukana. Eikä tykistö pärjää pelkillä vetäjillä vaan amitsuuniakin pitää saada liikkeelle.
Amitsuuni pitäisi mielellään liikkua yhtä maastokelpoisessa ajoneuvossa kuin vetäjäkin on.Semmoiset karkeasti 700-800 kappaletta kun taikoo jostain vetäjiä niin alkaa koko kalusto olla liikkeessä Ja 122H ei siis ole luvussa mukana. Eikä tykistö pärjää pelkillä vetäjillä vaan amitsuuniakin pitää saada liikkeelle.
Panssarintorjunta- ja ilmatorjuntakalustossa ei kai suuria puutteita ole ollut enää pitkään aikaan? Ts. viime vuosina korjatut aukot tai "aukot" ovat olleet ihan muussa materiaalissa.
Tässä tulee tietynlaisia väreitä yhdeksänkymmentäluvusta, jolloin 10 jääkäriprikaatin ajoneuvokaluston hankinnat jäi kauas määrävahvuuksista. Samaan aikaan Saksasta ostettiin mittaamattomasti panssarivaunuja ja tykistöä. 2010-luvulla maavoimien panostukset on jälleen laitettu panssarikalustoon ja epäsuoraan, tällä kertaa onneksi ajanmukaisempaan materiaaliin.
Joo mutta nyt oli kyse sellaisten joukkojen kalustosta, joiden kulkupeleinä sota-tilassa olisi valtrat ja peräkärryt. Kuitenkin tuota kuljetuskalustoa on melko isoja määriä. Lisäksi kuljetuskalusto on sellaista mitä voimme jopa itse valmistaa, lisäksi sitä voisi "harmaassa vaiheessa" saada ulkomailta varmasti helpommin kuin esim. tykistöä. Lisäksi ei tarvi yhtä mittavaa koulutusta käyttöön.