Tuo eli Hummer ei ole sotilasajoneuvo. Sotilasversio on Humvee.hhhhmmmmmmm mitä tapahtuu jos miina kosahtaa pohjan alla? Syttyykö patteripaketti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuo eli Hummer ei ole sotilasajoneuvo. Sotilasversio on Humvee.hhhhmmmmmmm mitä tapahtuu jos miina kosahtaa pohjan alla? Syttyykö patteripaketti?
Sotilasversio on Humvee.
Ok, mutta silti vastaus teoreettiseen kysymykseen, eli jos kuljetusajoneuvo on EV niin mitä tapahtuu patteripaketille räjähdyksen yhteydessä?
Kaasuauto ei ole olleenkaan yhtä paha kuin sähköauto. Erilainen, mutta kaasun kanssa on helpompi toimia, tai ainakin koulutuksessa ollaan ajatukseen palavista kaasuista on varauduttu ja niiden kanssa toimiseen on "tottumusta".Ei ihme, että haluaisivat upottaa jatkossa sähköautot vesialtaaseen sen sijaan, että yrittäisivät sammuttaa. Nämä ja kaasuautot melkoinen hasardi palomihille.
Kaasuauto ei ole olleenkaan yhtä paha kuin sähköauto. Erilainen, mutta kaasun kanssa on helpompi toimia, tai ainakin koulutuksessa ollaan ajatukseen palavista kaasuista on varauduttu ja niiden kanssa toimiseen on "tottumusta".
Autopalo väärässä paikassa on aina valtava riski ,mutta joku sähköautopalo parkkihallissa olisi aika paha. Joku autolautta olisi jo katastrooffi.Ei ihme, että haluaisivat upottaa jatkossa sähköautot vesialtaaseen sen sijaan, että yrittäisivät sammuttaa. Nämä ja kaasuautot melkoinen hasardi palomihille.
Ei ollut kaasuauto.Olisiko ihan väärin arvata, että kaasuauto ei välttämättä ole edes niin vaarallinen kuin bensa käyttöinen auto? Pois lukien se tilanne jossa kaasu ei ole vielä syttynyt ja saattaa yllättää pelastushenkilökunnan tai sivulliset. Tämä toki on ongelma bensallakin, mutta kuitenkin. Perustelen tätä kaasu juttua sillä, että kaasusäiliö on tehty paineastiaksi ja siinä on otettu kaikenlaisia turvaseikkoja huomioon, joten uskoisin kaasun palavan huomattavasti hallitummin. Nevermind, löytyi video. Kysymys kuuluu, että onko tuo parempi vai huonompi kuin vastaava bensa autossa, jos tuo nyt oli kaasu auto.
Autopalo väärässä paikassa on aina valtava riski ,mutta joku sähköautopalo parkkihallissa olisi aika paha. Joku autolautta olisi jo katastrooffi.
Ei ollut kaasuauto.
Palomiesten toiminta näytti kuin Pekka ja Pätkä filmistä.
"Gas tank" on ihan bensasäiliö ämöriikan kielellä.
Mun mielestä tuossa oli kaksi "virhettä".Ei ollut kaasuauto.
Palomiesten toiminta näytti kuin Pekka ja Pätkä filmistä.
En sanoisi, että toinen on vaarallisempi kuin toinen. Erilaisia ne ovat ja vaativat erilaista lähestymistapaa.Olisiko ihan väärin arvata, että kaasuauto ei välttämättä ole edes niin vaarallinen kuin bensa käyttöinen auto? Pois lukien se tilanne jossa kaasu ei ole vielä syttynyt ja saattaa yllättää pelastushenkilökunnan tai sivulliset. Tämä toki on ongelma bensallakin, mutta kuitenkin. Perustelen tätä kaasu juttua sillä, että kaasusäiliö on tehty paineastiaksi ja siinä on otettu kaikenlaisia turvaseikkoja huomioon, joten uskoisin kaasun palavan huomattavasti hallitummin. Nevermind, löytyi video. Kysymys kuuluu, että onko tuo parempi vai huonompi kuin vastaava bensa autossa, jos tuo nyt oli kaasu auto.
The U.S. Army has selected two different vehicles to participate in its cold-weather, all-terrain vehicle (CATV) trials. The winning vehicle will equip U.S. Army combat units trained to operate north of the Arctic Circle.
With its ability to travel overland in the snow, the CATV is an increasingly important part of the Army’s ability to operate in the Arctic region—one of the newest, most difficult potential theaters of conflict.
The Arctic is a frozen, often uninhabitable region that stretches for thousands of miles across a barren expanse. Usually neglected as a theater of war, the Arctic region is gaining increased importance as global warming rolls back the ice sheet, exposing oil and mineral wealth and new potential shipping lanes. In response, both the U.S. and Russia are training and posting military forces across the Arctic Circle.
The Army will test two new snow vehicles and choose one to become the service’s new CATV. One design is from a partnership of Oshkosh Defense and Singapore’s ST Engineering, while the second is from BAE Systems, according to Defense News. The Army will buy a total of 163 CATVs.
This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
The CATV will replace the Small Unit Support Vehicle (SUSV), the tracked personnel carrier designed to travel over snow that’s known internally as the Bv-206 (Bandvagn-206). Originally developed by Sweden’s Hagglunds company, the two-piece, articulated vehicle features wide tracks to reduce ground pressure, which prevents the vehicle from sinking into snow.
The SUSV could carry up to 16 troops at a time, or their weight in cargo, and can also tow columns of ski troops behind it, boosting the number of troops it could bring to the front line. International governments have bought more than 11,000 Bv206s, and some have even entered the U.S. private vehicle market.
n the 1980s, the Army and Marine Corps adopted the SUSV for use in Alaska and Norway, but never used it in battle. The Arctic’s growing importance means the Army must replace the vehicles by 2023, when it reckons the vehicle fleet will age out. The Marines will likely purchase a small number of vehicles, too, but the service’s monumental new focus on the South China Sea could make the CATV less relevant to the Corps. The Oshkosh/ST Engineering vehicle (seen at the top) is based on ST’s Bronco 3 All Terrain Tracked Carrier, which weighs 22,000 pounds and is 28 feet long. It’s powered by a 6-cylinder, 325-horsepower engine and can carry a driver and 12 passengers. It can also carry a payload of 13,800 pounds. The vehicle is equipped with a V-shaped hull to deflect mine blasts and armor that can stop 7.62-millimeter bullets.
Snow vehicles like the Bronco 3 are typically lightly armed, but one Oshkosh promotional video shows what appears to be a remote controlled machine gun turret similar to the Army’s CROWS system. The Bronco is also amphibious, with a swimming speed of three miles per hour, and can operate in temperatures as low as minus 49 degrees Fahrenheit.
The Bronco 3 comes in two main variants: a general purpose vehicle and cargo vehicle. The general purpose vehicle can be used as a personnel carrier, casualty evacuation vehicle, or command and control headquarters vehicle. Oshkosh/ST will deliver one of each variant to the Army for testing.
The BAE Systems vehicle, known as the BvS10 Beowulf, is also a two-piece, articulated tracked vehicle. Developed by BAE Hagglunds, it’s a direct descendant of the SUSV. The Beowulf has a gross vehicle weight of 33,000 pounds and is 26 feet long. It’s also powered by a 6-cylinder Cummins diesel engine rated at about 280 horsepower. It can carry up to 14 personnel or 7 tons of cargo, and the hull is armored against small arms fire and artillery fragments.
The BvS10 is also amphibious and more widely in service, as Austria, France, the Netherlands, the U.K., and Sweden all use it. As a result, it’s been more widely adapted to carry weapons, and can tow .50-caliber machine guns, 40-millimeter automatic grenade launchers, missiles, and even mortars.
Both Oshkosh/ST and BAE will deliver prototypes by summer, and the Army’s Cold Regions Test Center (CRTC) at Fort Greely, Alaska will carry out testing. The CRTC is where the Army tests everything from cold weather trousers to Abrams tanks, and includes a 3.26-mile vehicle testing track.
Riippuu siitä mikä on käytettävä kaasu. Bio / Metaanikaasuautot harvemmin räjähtelevät, vaikka olenkin nähnyt kuvan sellaisesta valtuutetun huoltajan toimesta. Itselläni on muunnettu kaasuauto ja kaasujärjestelmässä on useita varajärjestelmiä. Paineen alentajassa on magneettiventiili, joka sulkee kaasun aina auton sammuessa ja avaa kun kaasua aletaan käyttää. Letkustossa on siis muuten vähän kaasua. Alentajassa on myös turvaventtiilejä 2 kpl, joista toinen ainakin toimii niin että paineen noustessa pulloissa esim. lämpenemisen johdosta, kaasu purkautuu hallitusti eikä aiheuta räjähdysvaaraa. Paloa se kyllä voi levittää tehokkaasti jos ympärillä on syttyvää ainetta koska. Kaasuletkun ympärillä on myös turvaletku, joka pitää kaasun sisällään vaikka varsinainen letku olisi rikki.Olisiko ihan väärin arvata, että kaasuauto ei välttämättä ole edes niin vaarallinen kuin bensa käyttöinen auto? Pois lukien se tilanne jossa kaasu ei ole vielä syttynyt ja saattaa yllättää pelastushenkilökunnan tai sivulliset. Tämä toki on ongelma bensallakin, mutta kuitenkin. Perustelen tätä kaasu juttua sillä, että kaasusäiliö on tehty paineastiaksi ja siinä on otettu kaikenlaisia turvaseikkoja huomioon, joten uskoisin kaasun palavan huomattavasti hallitummin. Nevermind, löytyi video. Kysymys kuuluu, että onko tuo parempi vai huonompi kuin vastaava bensa autossa, jos tuo nyt oli kaasu auto.