Olin justiinsa tulossa postaamaan tätä. Mielenkiintoinen konsepti, mutta mitä se tekee kun räjähdys tapahtuu epäsymmetrisesti etupyörän alla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mielenkiintoinen konsepti, mutta mitä se tekee kun räjähdys tapahtuu epäsymmetrisesti etupyörän alla?
...yllättäen kaatui sitten paitsi mekaaniseen epäluotettavuuteen, niin myös korkeaan hintaan. Yksi EFV, vai seitsemän Bradleyä?
Esim muuntautuminen vesillä oloon, telat piiloon!
Hinta lienee ongelma meille, ei niitä saada hankittua massoittain, jos jotain tuollaista hienoa ja monimutkaista lähdetään kehittelemään.Tulipa tuosta mieleen, että lieköhän suunniteltu telakuorma-auton korvaaja jotakin tuonkaltaista? Telavaunu, jossa on sisäänvedettävät pyörät? Maantiellä pyörät esille, maastoon lähdettäessä vedetään pyörät piiloon.
Hinta lienee ongelma meille, ei niitä saada hankittua massoittain, jos jotain tuollaista hienoa ja monimutkaista lähdetään kehittelemään.
Ei, ja siksi uskonkin realiteettien tulevan tässäkin taas vastaan. Tela-ajoneuvojen korvaajaksi tulee uusi tela-ajoneuvo, sano minun sanoneen.Onko sinulla jotakin muuta ajatusta ajoneuvosta, joka tuottaisi telakuorma-autoa paremman operatiivisen liikkuvuuden ja pyöräajoneuvoa paremman taktisen liikkuvuuden?
Ei, ja siksi uskonkin realiteettien tulevan tässäkin taas vastaan. Tela-ajoneuvojen korvaajaksi tulee uusi tela-ajoneuvo, sano minun sanoneen.
Missään ei kai ole sanottu että nopeuden pitää olla sama kuin pyöräajoneuvoilla. Lite bättre on passeli tavoite.Näin se varmaankin on. Julkisuudessa olleet jutut uudesta arktisesta ajoneuvosta on ehkä tulkittu hieman väärin. Uusi ajoneuvo voi olla tienopeudeltaan esim. 10 km/h vanhempia parempi.
Missään ei kai ole sanottu että nopeuden pitää olla sama kuin pyöräajoneuvoilla. Lite bättre on passeli tavoite.
Tuo mitä päivitin edelliseen kommenttiini eli 80 km/h kuulostaa turhan kunnianhimoiselle jos teloilla liikutaan. Lähdössä rima voi olla korkealla mutta käytäntöön sovellettaessa voi raja tulla vastaan. Olisi mielenkiintoista tietää onko tässä joku viritelmä jo pohjalla olemassa vai lähdetäänkö puhtaalta pöydältä liikkeelle.Niin tavoite on parempi kuin vanhoilla. Lisäksi polttoaineenkulutus voi olla merkittävä tekijä myös, sillähän on täydennysten osalta vaikutusta liikkuvuuteen.
Tuo mitä päivitin edelliseen kommenttiini eli 80 km/h kuulostaa turhan kunnianhimoiselle jos teloilla liikutaan. Lähdössä rima voi olla korkealla mutta käytäntöön sovellettaessa voi raja tulla vastaan. Olisi mielenkiintoista tietää onko tässä joku viritelmä jo pohjalla olemassa vai lähdetäänkö puhtaalta pöydältä liikkeelle.
Jep. Vaikkapa 20 prossaa on jo ihan merkittävä parannus.Aika kova. Hulkko ei tietysti ole ollut projektissa varsinaisesti mukana, joten vaikea sanoa onko kyse todella minimi vaatimuksesta vai vain tavoitteesta. Todennäköisesti jälkimmäisestä.
Nopea vilkasu wikipediaan antaa molemmille NA-110 sekä BV206 maksimi nopeudeksi 65 km/h. Mikä mahtaisi olla käytännön nopeus, onko se todella tuo edellä mainittu 40 km/h. Ei tuosta kauheasti tarvitse parantaa kun ollaan jo lukemilla joilla saavutetaan merkittävää suorituskykylisää.
Tulipa tuosta mieleen, että lieköhän suunniteltu telakuorma-auton korvaaja jotakin tuonkaltaista? Telavaunu, jossa on sisäänvedettävät pyörät? Maantiellä pyörät esille, maastoon lähdettäessä vedetään pyörät piiloon.