Miehistön kuljetus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Missä vaiheessa rahaa on löytynyt mersuihin? Eikö volkkarin pornstar riittäisi köyhälle kansanarmeijalle? :oops:

Sitä paitsi, jos puheet Ford Rangereista (ei paskoja sinänsä, ovathan ne sentään amerikkalaisia!) pitävät paikkansa, niin miksi ei sen sijaan hankita X-classia? Luulisi tarjoavan kilpailukykyistä ja varmaan ihan mukavaakin kyytiä. :unsure:

Vai muotoutuuko segmenttien välille näin suuria eroja?
Eikös x:n valmistus ole jo loppunut ja halvemmalla saa sen navaran jos on pakko olla nissani...
 
Kyllä mutta ei tuolta tulla ulos taisteluvarusteissa. . . Juuttuu oviaukkoon jos yrittää.
Transportterin sivuovesta lähetty jo juoksuun kun kuski kurvaa kohderakennuksen ovelle, maastureissa taas korkeus tuo hyvän jalkaantumiskorkeuden kanssa. Jotkin Nissan Quaskait on aika huonoja liivit päällä hommiin. Ja tuollaiset vankkurithan jätetään sinne tukialueelle vaikka latoon jos metsän puolelle lähetään.
 
Transportterin sivuovesta lähetty jo juoksuun kun kuski kurvaa kohderakennuksen ovelle, maastureissa taas korkeus tuo hyvän jalkaantumiskorkeuden kanssa. Jotkin Nissan Quaskait on aika huonoja liivit päällä hommiin. Ja tuollaiset vankkurithan jätetään sinne tukialueelle vaikka latoon jos metsän puolelle lähetään.
Tarkoitin tuota Hiluxia. Juu eihän niillä ole tarkoitus juoksuhautaan ajaa mutta väijytykset taas kuuluu sotaan...
 
Sen verran noista pick-up-maastureista ja väijytyksistä, että niistähän jalkautuminen on varmaan nopeinta mahdollista. Afrikassa monet armeijat ripustavat puistonpenkkejä tjsp. Hiluxin lavan ulkoreunalle, mistä miehet ovat yhdellä hypyllä ojassa. Tähän toki saattaa motivoida myös panssaroimattoman ajoneuvon suuri alttius miinoille, tällä tavalla yhden renkaan alla räjähtävä miina ei tuhoa koko ryhmää. Tähän on ilmeisesti tehty teollisiakin lavalle asennettavia kapseleita:

1639931438027.png

Lähde: https://www.aljazeera.com/news/2014/8/12/military-wives-protest-boko-haram-deployment
 
Kyllä mutta ei tuolta tulla ulos taisteluvarusteissa. . . Juuttuu oviaukkoon jos yrittää.

Transportterin sivuovesta lähetty jo juoksuun kun kuski kurvaa kohderakennuksen ovelle, maastureissa taas korkeus tuo hyvän jalkaantumiskorkeuden kanssa. Jotkin Nissan Quaskait on aika huonoja liivit päällä hommiin. Ja tuollaiset vankkurithan jätetään sinne tukialueelle vaikka latoon jos metsän puolelle lähetään.
Paras tulos tilannekomiikassa saavutetaan, kun pistetään päälle sirpa + kantti kertaa puntti eli M85 ja mennään umpinaiseen (siviili)ajoneuvoon.

Pakettimallisesta Transporterista eli tavaramallista saattaisi noilla vermeillä ulostautua liikkeestä vaikka takakautta pudottautumalla taktisesti suoraan ampuma-asentoon. Kaverit narulla kiinni, niin ryhmä putoaa tielle kuin helminauha. Tuosta saisi oivallisen nykyaikaisen sotilaskomedian toimintakohtauksen. :p

Tai sitten konkoillaan plussapalloina ulos henkilömallin sivuovesta, kuten @Raivaaja ohessa esittää.

Kovin helppoa ja sulavaa se ei uudemmillakaan vermeillä luonnollisesti ole, mutta ero tunnelmassa on kaikkinensa vallan toisenlainen.
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran noista pick-up-maastureista ja väijytyksistä, että niistähän jalkautuminen on varmaan nopeinta mahdollista. Afrikassa monet armeijat ripustavat puistonpenkkejä tjsp. Hiluxin lavan ulkoreunalle, mistä miehet ovat yhdellä hypyllä ojassa. Tähän toki saattaa motivoida myös panssaroimattoman ajoneuvon suuri alttius miinoille, tällä tavalla yhden renkaan alla räjähtävä miina ei tuhoa koko ryhmää. Tähän on ilmeisesti tehty teollisiakin lavalle asennettavia kapseleita:

Katso liite: 54947

Lähde: https://www.aljazeera.com/news/2014/8/12/military-wives-protest-boko-haram-deployment

Se on täällä Härmässä hiukan erilaista kyytiä istua tuossa sivujakkaralla, kymmenen kilometrin jälkeen jalkautuu jäämies.

24731664370_2a594ecb71.jpg
 
Se on täällä Härmässä hiukan erilaista kyytiä istua tuossa sivujakkaralla, kymmenen kilometrin jälkeen jalkautuu jäämies.

Toki, kysehän olikin vian tuosta miten Hiluxia jne maailmalla käytetään. Pitäähän noissa isommissa APC:issä ottaa huomioon sekin, että niiden mukana kulkee ryhmän majoitus- yms. tarvikkeet, briteillä on omissa vaunuissaan jopa vedenkeitin (varmaankin teehetkiä varten, mutta kyllähän se nopeuttaa ruokailua kun vettä ei tarvitse keittää Trangialla).

Tietysti ne traktoriprikaatit kuljettivat miehistön samalla tavalla peräkärryssä avolavalla. Kaitpa se kylmä viimakin on ratkaistavissa oleva kysymys.
 
Paikallaan istuessa tulee kylmä jos on vaikka -20C vaikkei olisi viimaakaan.
Luonnollisesti. Edelleen, en ehdottanut tällaista käyttöä Pohjoismaissa, vaan vertasin miten avolavoja käytetään maailmalla. Afrikassa tuollainen ratkaisu on varmasti käytännöllinen.
 
Sen verran noista pick-up-maastureista ja väijytyksistä, että niistähän jalkautuminen on varmaan nopeinta mahdollista. Afrikassa monet armeijat ripustavat puistonpenkkejä tjsp. Hiluxin lavan ulkoreunalle, mistä miehet ovat yhdellä hypyllä ojassa. Tähän toki saattaa motivoida myös panssaroimattoman ajoneuvon suuri alttius miinoille, tällä tavalla yhden renkaan alla räjähtävä miina ei tuhoa koko ryhmää. Tähän on ilmeisesti tehty teollisiakin lavalle asennettavia kapseleita:

Katso liite: 54947

Lähde: https://www.aljazeera.com/news/2014/8/12/military-wives-protest-boko-haram-deployment
Georgian sodassa 2008 ainoat toimintakykyiset joukot jotka pistivät kunnolla venäläisille hanttiin oli juuri kevyttä jalkaväkeä, joka liikkui rangereilla ja oli amerikkaisten kouluttamia Irakin veteraaneja.
Ei tuo ihan huono konsepti ole, toki talvi tekee asioista hieman haastavampaa. Toisaalta tuolla autolla ei mennä kosketukseen vaan on kuin teka joka pakottaa jalkautumaan hyvissä ajoin ennen kosketusta.
 
Missä vaiheessa rahaa on löytynyt mersuihin? Eikö volkkarin pornstar riittäisi köyhälle kansanarmeijalle? :oops:

Sitä paitsi, jos puheet Ford Rangereista (ei paskoja sinänsä, ovathan ne sentään amerikkalaisia!) pitävät paikkansa, niin miksi ei sen sijaan hankita X-classia? Luulisi tarjoavan kilpailukykyistä ja varmaan ihan mukavaakin kyytiä. :unsure:

Vai muotoutuuko segmenttien välille näin suuria eroja?
Taidat uskoa, että VW on halpa?
Ei ole, eikä ole ollut sitä pitkään aikaan.
Hyötyajoneuvoissa Mersun ja Volkkarin hinta ero ei ole kovin suuri ja tarjous kaupassa kumpi tahansa voi tehdä halvemman tarjouksen.

Mersun etu on suurempi räätälöitävyys, tehtaalta saa isoja muutoksia helposti, siis helpommin kuin Volkkarilta.

MB X-clas oli floppi. Parempia löytyy helpommin kuin huonompia.
Ford sen sijaan on mennyt kohtuullisesti kaupaksi, joten se tuskin on susipaska.
 
Taidat uskoa, että VW on halpa?
Ei ole, eikä ole ollut sitä pitkään aikaan.
Hyötyajoneuvoissa Mersun ja Volkkarin hinta ero ei ole kovin suuri ja tarjous kaupassa kumpi tahansa voi tehdä halvemman tarjouksen.

Mersun etu on suurempi räätälöitävyys, tehtaalta saa isoja muutoksia helposti, siis helpommin kuin Volkkarilta.

MB X-clas oli floppi. Parempia löytyy helpommin kuin huonompia.
Ford sen sijaan on mennyt kohtuullisesti kaupaksi, joten se tuskin on susipaska.
Transportereissa on todella paljon ripustinvaurioita ja ei esim kestä poliisiajoneuvona siinä myös yksi syy miksi siirryttiin hinnan lisäksi MB:n tuotteisiin Vito ja Sprinter kokoluokassa.

Ps. Ford Ranger tehdään Thaimaassa.
 
Viimeksi muokattu:
M85 ja ajoneuvot heti ristiriidassa. Vaikka sitten se ylijäämä chestrig ja reppu mieluummin kuin 85 autohommissa. Tai sitten se M85 lipastasku nahkavyölle ja se siitä..
 
Joo, M85 on JALKAväen tetsari. Vähän kuten brittien Pattern 58. Jotain välimalleja on vissiin ollut,. missä takalaukut jätetään pois.
 
Ihan sama mikä ajoneuvo, M85 ei toimi minkään kanssa.
Kyllähän sen pystyy kokoamaan ilman takalaukkua, eikö pystykin? Tällöinhän se toimii kuin mikä tahansa universaali M56/M67/ALICE-kiinnitystä käyttävä valjastetsari.
 
Kyllähän sen pystyy kokoamaan ilman takalaukkua, eikö pystykin? Tällöinhän se toimii kuin mikä tahansa universaali M56/M67/ALICE-kiinnitystä käyttävä valjastetsari.
Voi koota ilman takalaukkuja, mutta suurin osa tavarasta pitää kiinnittää sitten irtohihnoilla. Tai ennen siellä takana oli kiinni sadeviitta ja kenttälapio poikittain takalaukkujen tilalla.
Sinänsä koko m85 oli vähän hassu tuote, PV tilasi Savotalta taisteluvyön, joka oli kuin päivitetty m60 taisteluvyö ajattelematta mitä kk-ampuja tekee RK:n lipastaskuilla. Toisaalta PV ei myöskään osannut antaa mitään speksejä tst-vyön kehittämiselle. Kaikki oli vain onnellisia, kun m60 pääsi eroon ja RK:n lippaille oli omat taskut.
 
Eksotiikkaa, mutta yllättävän isoissa määrissä.
 
Back
Top