Miehistön kuljetus

M85 ja ajoneuvot heti ristiriidassa. Vaikka sitten se ylijäämä chestrig ja reppu mieluummin kuin 85 autohommissa. Tai sitten se M85 lipastasku nahkavyölle ja se siitä..

M85 ainot hyväpuoli oli lämpövastus pakkasella. Ja kyky kestää taktisen (152 mm) ydinräjähteen täysosuma
 
Haluaisin kyllä kuulla kuinka monta taistelijaa saadaan palelemaan sinne Hiluxin lavalle sen jälkeen kun sinne on asennettu turvaistuimet. No, tuplaohjaamoon sentään menisi 1 partio ja jäisi lavan verran kuljetustilaa. Ei kyllä taida olla kovin kustannustehokas kuljetusmuoto tämä.

Ja tiedoksi että autot eivät todellakaan kovin hyvin kestä varastointia. Ennemmin olisi vaikka kannattanut säästää ne T-72, eikä siihenkään ollut varaa...
 
Haluaisin kyllä kuulla kuinka monta taistelijaa saadaan palelemaan sinne Hiluxin lavalle sen jälkeen kun sinne on asennettu turvaistuimet.
Eiköhän turvaistuimet ole rauhanajan juttu.
 
Ehkä modulaarisuus ja normaaliolojen määräykset pitää kohdata paremmin eli niin että pienellä työllä voidaan penkki järjestelmä siirtää ajounouvosta toiseen. Poikkeusoloissa näitä normeja voidaan kumota ja käyttää myös ajoneuvoja ilman turvakehikkoja.
 
Haluaisin kyllä kuulla kuinka monta taistelijaa saadaan palelemaan sinne Hiluxin lavalle sen jälkeen kun sinne on asennettu turvaistuimet. No, tuplaohjaamoon sentään menisi 1 partio ja jäisi lavan verran kuljetustilaa. Ei kyllä taida olla kovin kustannustehokas kuljetusmuoto tämä.

Ja tiedoksi että autot eivät todellakaan kovin hyvin kestä varastointia. Ennemmin olisi vaikka kannattanut säästää ne T-72, eikä siihenkään ollut varaa...
Sanoiko joku säästää t-72? Voi pojat tästäkö se taas lähtee...
 

The 2022 Mercedes-Benz EQS, the first all-electric sedan from the company that essentially invented the automobile in 1885–1886, glides through Brooklyn. But this is definitely the 21st century: Blue directional arrows seem to paint the pavement ahead via an augmented-reality (AR) navigation system and color head-up display, or HUD. Digital street signs and other graphics are superimposed over a camera view on the EQS’s much-hyped “Hyperscreen”—a 142-centimeter (56-inch) dash-spanning wonder that includes a 45-cm (17.7-inch) OLED center display. But here’s my favorite bit: As I approach my destination, AR street numbers appear and then fade in front of buildings as I pass, like flipping through a virtual Rolodex; there’s no more craning your neck and getting distracted while trying to locate a home or business. Finally, a graphical map pin floats over the real-time scene to mark the journey’s end.

It’s cool stuff, albeit for folks who can afford a showboating Mercedes flagship that starts above US $103,000 and topped $135,000 in my EQS 580 test car. But CES 2022 in Las Vegas saw Panasonic unveil a more-affordable HUD that it says should reach a production car by 2024.

Head-up displays have become a familiar automotive feature, with a speedometer, speed limit, engine rpms, or other information that hovers in the driver’s view, helping keep eyes on the road. Luxury cars from Mercedes, BMW, Genesis, and others have recently broadened HUD horizons with larger, crisper, more data-rich displays.
 
Oliko täällä käytettyjen kuorma-autojen tietäjiä, @SJ ainakin?

Miksi brittiarmeija poistaa kalustoa, joka on ajamatonta (muutama sata tai tuhat km korkeintaan)? Eikä puhuta mistään kylmän sodan ajan vehkeistä, vaan ihan kymmenisen vuotta vanhasta kalustosta. Löytyy niin tankkiautoa, lava-autoa ym. kaikenkirjavaa. Onko niissä jotakin vikaa vai onko niitä tilattu mittavalla sopimuksella Afganistania tms. varten ja mission päättyessä autoa on edelleen pukannut tuotantolinjalta vaikka huru mycket eikä ole ollut varastotilaa?

Lisäys: Siis tällaisia.

Katso liite: 52094

MAN HX60 18.330 4x4 (Unused) Winch Cargo Trucks (50 saatavilla)

Katso liite: 52095

Unused MAN 4x4 HX60 18.330 Flat Bed Cargo Trucks for sale (100 saatavilla)

Katso liite: 52096

Unused MAN 4x4 7500 Litre Bunded Fuel Tanker for sale (10 saatavilla)

Käyttämättöminä pitkälti toista sataa ajoneuvoa ja yli puolensataa 10-60 tkm ajettua autoa, joukossa mm. yläpuolisia variantteja sekä yksittäiskappaleita eksoottisempia, kuten <10 tm nosturilla varustettuja. Nämäkin siis vain yhdellä jobbarilla, en tutkinut muiden tarjontaa. Kuulemma britit ovat ostaneet vuodesta 2004 eteenpäin 5000 kpl näitä ja arvioitu elinkaari 20 vuotta. Eikö PV:n kannattaisi hankkia noita täydentämään A2045-fliittiä? Vai onko väärällä puolella oleva ohjaus dealbreaker?
Vieläkin on myymättä. Mahtaako PVn tarjous lähteä sopivan alakanttiin.
 
Back
Top