Miehistön kuljetus

MISU voi olla hyvä ja yksinkertainen peli kriha-operaatioihin. Ajoneuvo on melko varmasti halvempi kuin Patria ja erinomaisesti miinasuojattu. Lisäksi nuo COTS-komponentit takaavat hyvän huollettavuuden kauempanakin operaatioissa.
 
Tieliikenne laki ei tunne vaunun johtajaa ja viinekädessä ajaja vastaa oikeudessa onnettomuuksista.
Johtajaa ei, johtajahan määrää minne ajetaan ja kuljettaja miten ajetaan. Juridisesti se ei käytännössä eroa taksin asiakkaasta ja kuljettajasta. Ajattajaa käytettäessä vastuu kuitenkin siirtyy, sillä ajattaja näyttää kuljettajalle suoraan ohjauskomentoja ja tähystää ajoneuvon kulkua paikkaan, minne kuljettaja ei voi nähdä. Nyt ei ole käsillä onko tästä oikeustapausta.
 
Johtajaa ei, johtajahan määrää minne ajetaan ja kuljettaja miten ajetaan. Juridisesti se ei käytännössä eroa taksin asiakkaasta ja kuljettajasta. Ajattajaa käytettäessä vastuu kuitenkin siirtyy, sillä ajattaja näyttää kuljettajalle suoraan ohjauskomentoja ja tähystää ajoneuvon kulkua paikkaan, minne kuljettaja ei voi nähdä. Nyt ei ole käsillä onko tästä oikeustapausta.
On, oikeuden päästös Hämeenlinnan raastuvan oikeudesta n 2005 vuonna missä kääntyvän T-72 perä osuu autoon joka lähti ohittamaan vaunun takaa ja perä kääntyi eteen ja kuori auton kyljen telalla.

Vaunun ajaja sai tuomion liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, vaikka toimi vaununjohtajan antaman komennon "voit kääntää" mukaisesti.

Edit: korjattu viimeistä lausetta.
 
Viimeksi muokattu:
MISU voi olla hyvä ja yksinkertainen peli kriha-operaatioihin. Ajoneuvo on melko varmasti halvempi kuin Patria ja erinomaisesti miinasuojattu. Lisäksi nuo COTS-komponentit takaavat hyvän huollettavuuden kauempanakin operaatioissa.
Ei ole, rahti maksaa tolkuttomia. Liian näkyvä maali yms Irakiin. Libanonissa tolla on turha tunkea paikalliselle tiestölle, kun on jo ahdasta Panssari-Mersulla.
 
Liian näkyvä maali yms Irakiin.
Onko Misuissa joku erikoismaali, jonka päälle ei voi maalta tai kriha-operaatioihin tilata tehtaalta suoraan tehtävänmukaisessa maalissa? Eivätkö muut sävyt tartu teräkseen vai? :D
 
Aika määrääväksi suunnittelukriteeriksi se miinasuojaus vaikuttaa Misussa otetun, eikä ole ihme että tasapaino alkaa kärsiä.
Ei ihme kun pääosin rahoitus suunnitteluun tuli jenkeiltä Hornetien ”vastakauppojen” osana. Varmaan sieltä suunnalta on myös suunnittelun speksit.
 
Ei ihme kun pääosin rahoitus suunnitteluun tuli jenkeiltä Hornetien ”vastakauppojen” osana. Varmaan sieltä suunnalta on myös suunnittelun speksit.
Vaatii nyt vähän näyttöjä, että melkein kolme vuosikymmentä Hornet-kauppojen jälkeen näiden kauppojen myötä suomalainen insinööritoimisto suunnittelisi MRAPin amerikkalaisten tilauksesta, ja vielä pyrkii markkinoimaan sitä Suomeen eikä Amerikkaan.
 
Back
Top