Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Peiper kirjoitti:Joo,käyttökustannukset ja henkilöstön kouluttaminen jne. Ei se lopullinen määräydy kappalehinnan mukaan, jos jotain tuollaista ostettaisiin olisi mielestäni MT-LB paras vaihtoehto.
PJ85 kirjoitti:Norjalaiset ovat käyttäneet, ja käyttävät edelleen M113:a useina eri versioina. Eiks siel ole pakkasta ja lunta?
SJ kirjoitti:Peiper kirjoitti:Joo,käyttökustannukset ja henkilöstön kouluttaminen jne. Ei se lopullinen määräydy kappalehinnan mukaan, jos jotain tuollaista ostettaisiin olisi mielestäni MT-LB paras vaihtoehto.
Jos niitä olisi saatavilla.
Hejsan kirjoitti:Jos saha poikki vaikka BMP-2 tykki keskellä, menekö panokset mihin sattuu? (niin jos saha haagelihaulikkon niin haagelit mene vähän sinne kun tonne)
commando kirjoitti:Lyhyempi piippu ei vaikuta tarkkuuteen vaan piipun värähtelyominaisuudet ja sisäpinnan tasalaatuisuus. Pitempi piippu ei tarkoita tarkkuutta. Se miten kantama tippuu riippuu aivan ammuksesta, miten paljon räjähdyskaasuja löytyy ja mikä on optimi niitten laajentumiselle piipussa. Liian pitkä piippu hidastaa vain projektiilia ja tiputtaa kantamaa.
aj77 kirjoitti:M113 oli ainakin Vietnamissa täysi kuolemanloukku. Kannella matkustettiin sitten,kun ei sinne sisään kukaan uskaltanut mennä. Isokylkinen helppo maali.
aj77 kirjoitti:M113 oli ainakin Vietnamissa täysi kuolemanloukku. Kannella matkustettiin sitten,kun ei sinne sisään kukaan uskaltanut mennä. Isokylkinen helppo maali.
Pullosorsa kirjoitti:PJ85 kirjoitti:Norjalaiset ovat käyttäneet, ja käyttävät edelleen M113:a useina eri versioina. Eiks siel ole pakkasta ja lunta?
On ja varsinkin lunta on paljon. Tarkoitinkin sitä, että nämä yksilöt taitavat olla aavikkosodankäyntiin modattuja.
SJ kirjoitti:Pullosorsa kirjoitti:PJ85 kirjoitti:Norjalaiset ovat käyttäneet, ja käyttävät edelleen M113:a useina eri versioina. Eiks siel ole pakkasta ja lunta?
On ja varsinkin lunta on paljon. Tarkoitinkin sitä, että nämä yksilöt taitavat olla aavikkosodankäyntiin modattuja.
Nuo Irakiin myydyt varmasti ovatkin, mutta eiköhän jenkeiltä löydy muitakin malleja. Itseasiassa jos noita oltaisiin etsimässä, niin voisi kysyä onko jenkeillä noita vielä varastossa euroopassa, tai sitten kysyä suoraan Saksalaisilta, että joutaisiko noita myyntiin? Isoin kysymys lienee se, että halutaanko me ajoneuvot lisäpanssaroituna vai ei? Niin ja myöskin moottorivaihtoehdot taitavat sisältää myös bensakoneen vanhemmissa malleissa.
Niin, ja minustakin M113 olisi käyttökelpoisempi ajopeli kuin KA tai traktorin lava. Edit: Ja jos noita saa henkittua hintaan 30K €/kpl. niin en oikein näe syytä ajella avolavalla.
veffeade kirjoitti:SJ kirjoitti:Pullosorsa kirjoitti:PJ85 kirjoitti:Norjalaiset ovat käyttäneet, ja käyttävät edelleen M113:a useina eri versioina. Eiks siel ole pakkasta ja lunta?
On ja varsinkin lunta on paljon. Tarkoitinkin sitä, että nämä yksilöt taitavat olla aavikkosodankäyntiin modattuja.
Nuo Irakiin myydyt varmasti ovatkin, mutta eiköhän jenkeiltä löydy muitakin malleja. Itseasiassa jos noita oltaisiin etsimässä, niin voisi kysyä onko jenkeillä noita vielä varastossa euroopassa, tai sitten kysyä suoraan Saksalaisilta, että joutaisiko noita myyntiin? Isoin kysymys lienee se, että halutaanko me ajoneuvot lisäpanssaroituna vai ei? Niin ja myöskin moottorivaihtoehdot taitavat sisältää myös bensakoneen vanhemmissa malleissa.
Niin, ja minustakin M113 olisi käyttökelpoisempi ajopeli kuin KA tai traktorin lava. Edit: Ja jos noita saa henkittua hintaan 30K €/kpl. niin en oikein näe syytä ajella avolavalla.
Eikös tämä M113 ongelma ole ollut tuo "tasainen lattia", joka pienestäkin miinasta pomppaa sisällä olijoiden silmille?. Käsittääkseni tämä on pieni asia isossa mittakaavassa jos ps-jääkärit saadaan taistelukykysinä hyökkäystasalle...
edit: Bemariniin ja muitten ruskie made härpäkkeiden in big use lattia on tasainen...
kimmo.j kirjoitti:BTR-80/90 ongelma on heikko panssarointi/ miinan suojaus, sekä hankala sisäänkäynti ja poistuminen.
Ergonomiasta en tiedä, mutta muistelen jossain sanotun, ettei se yllä uusien länsimallien tasolle. Maastoliikkuvuus lienee kohtuullinen omassa luokassaan.
kimmo.j kirjoitti:BTR-80/90 ongelma on heikko panssarointi/ miinan suojaus, sekä hankala sisäänkäynti ja poistuminen.
Ergonomiasta en tiedä, mutta muistelen jossain sanotun, ettei se yllä uusien länsimallien tasolle. Maastoliikkuvuus lienee kohtuullinen omassa luokassaan.
Raveni kirjoitti:Eikö BTR-80/90 olisi myös ihan hyvä kapistus? Toki maksaa enemmän mitä M113.. Luin muuten että tuossa M113 on aika kehno toiminta säde. Vain noin 400km Eli tuollainen vaatii aikamoista polttoaine täydennyt ja telojensa vuoksi raskaampaa huoltoa muutoinkin. Pidemmille matkoille vaatii lavetin. Miehistön kuljetukseen jos halutaan että on panssaria ympärillä näin ollen pyörät olisivat paremmat. Jalkaväen taisteluajoneuvo on sitten asia erilseen, siinä telat ovat hyvät.