Miehistön kuljetus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Eikös PV:llä ollut joku suorituskykyvaatimus korvaajille, että piti 80 kmh nopeus olla vai muistanko väärin? Famous pyrkii kohti 100 kmh ja Sisu uusi teka videolla julisti perinteisen 65 kmh.
 
Eikös PV:llä ollut joku suorituskykyvaatimus korvaajille, että piti 80 kmh nopeus olla vai muistanko väärin? Famous pyrkii kohti 100 kmh ja Sisu uusi teka videolla julisti perinteisen 65 kmh.
Juuri liikkuvuus pitkillä siirtymillä on ainakin toistuvasti mainittu merkittävänä tavoitteena. Silloin tekan korvaaminen toisella samaa vauhtia liikkuvalla tekalla ei liene ykkösvaihtoehto.
 
Ei taida olla vehkettä joka menee nelostiellä satasta (pitkiä matkoja) ja sitten suon läpi ja tunturin yli. Montakohan tuhatta kilometriä Famouksen telat kestää asfalttia täyttä laukkaa?
Ei mene kauheita määriä. Tela pitäisi saada keveäksi, joku muovitela olisi keveyden kautta hyvä, mutta pysyykö päällä ja kuinka kuluu... Lähtökohtaisesti kaikki tela-alustat on kuljetettava kohtuu lähelle käyttö paikkaansa, ne ei kestä ajoa tuhansissa kilometreistä. Ja kyllä kevyen tela-ajoneuvon täytyy se satanen kulkea.
 
Viimeksi muokattu:
Ennemmin meillä telakuorma-autoista tulee pula kuin siviilikuorma-autoista, joiden lavalle tekan voi ajaa pitkille siirtymille. Varusteet ja miehistökin voi matkustaa siellä lavalla olevassa tekassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tieliikennelaissa sanotaan monesta asiasta käskettävän erikseen Puolustusvoimissa. Rauhan aikana lavalla jokaisella pitää olla istuin ja turvavyöt (tietyin poikkeuksin). Maastokuorma-autojen lavoille on irrotettavat istuinmodulit tätä varten, mutta kapasiteetti noin puolittuu. Marssinopeus niillä on muistaakseni 80km/h. Perävaunuun ei saa ottaa ihmisiä ja säällittävät tapauksetkin ovat poistuneet ohjeistuksesta.
 
Eikös PV:llä ollut joku suorituskykyvaatimus korvaajille, että piti 80 kmh nopeus olla vai muistanko väärin? Famous pyrkii kohti 100 kmh ja Sisu uusi teka videolla julisti perinteisen 65 kmh.

Mitä sitä tuollaisia, kun nykyisetkään vehkeet ei meinaa pysyä tiellä nykyisissä vauhdeissa?

"Herra majuri, tämä on rekisteröity vain 16:lle matkustajalle!"
"Yksi alokas painaa puolet yhdestä majurista, anti mennä vain!"
"Herra majuri, nopeusrajoitus on 80 km/h!"
"Ei täällä ole ennenkään tutkia ollut, ei liikkuvan poliisin lakkauttamisen jälkeen, hanaa!"
 
Tieliikennelaissa sanotaan monesta asiasta käskettävän erikseen Puolustusvoimissa. Rauhan aikana lavalla jokaisella pitää olla istuin ja turvavyöt (tietyin poikkeuksin). Maastokuorma-autojen lavoille on irrotettavat istuinmodulit tätä varten, mutta kapasiteetti noin puolittuu. Marssinopeus niillä on muistaakseni 80km/h. Perävaunuun ei saa ottaa ihmisiä ja säällittävät tapauksetkin ovat poistuneet ohjeistuksesta.
Näin rauhan aikana mielestäni ihan hyvät ohjeet. Pressullinen kuorma-auto katolleen ojaan 21 varusmiestä kyydissä on ihan tarpeeton riski, vaikka joissain tilanteissa säännöt voivatkin aiheuttaa pientä turhautumista.
 
Tieliikennelaissa sanotaan monesta asiasta käskettävän erikseen Puolustusvoimissa. Rauhan aikana lavalla jokaisella pitää olla istuin ja turvavyöt (tietyin poikkeuksin). Maastokuorma-autojen lavoille on irrotettavat istuinmodulit tätä varten, mutta kapasiteetti noin puolittuu. Marssinopeus niillä on muistaakseni 80km/h. Perävaunuun ei saa ottaa ihmisiä ja säällittävät tapauksetkin ovat poistuneet ohjeistuksesta.
Meikäläisen varusmiesaikana ei ollut istuimia, siellä muun rojun seassa makoiltiin, muistan muutaman kerran jopa nukkuneeni m oottorimarssin aikana.
 
Kaiholla muistelemme Max 32 henkeä tekstejä Rasin kyljessä. :) Mutta hyvin se 32 henkeä, teltat yms rojut mahtui lavalle. Parempi se, kuin polkupyöräillä leirille.
Ja voin sanoa, että nuorelle miehelle oli hieman hankala nukkua AUK:in ampumaleiriltä palatessa, kun sylissä nukkui erittäin kaunis naisoletettu henkilö. :rolleyes:
 
Back
Top