Miehistön kuljetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Onnellinen oli se, joka onnistui kaappaamaan lavakyydin ajaksi naamioverkon nukkuma-alustaksi.
Muistan aina sen marssin, kun jaoskaverit veivät kaikki "hyvät" paikat lavan laidoilta. Mulle jätettiin läntti keskemmältä lavaa, mihin juuri mahtui retkipatjan päälle makailemaan. No, oli pirteä talvipäivä ja Rasin pakoputki meni lavan alla juuri siitä mun alle jätetyn läntin kohdalta. Minä en palellut sillä marssilla, kavereilla oli kylmempi kyyti.

Jostain syystä silloin oli hyvä nukkua vaikka halkopinon päällä.
Muistan erään metsäreissun kun paluumatkalle lähdettäessä Pasin takalootassa istuessani ummistin silmät hetkeksi. Silmät kun avasin uudestaan, niin aikaa oli mennyt 2h ja oltiin kasarmin takapihalla :D

Pasi oli kyllä pirun kylmä kapistus talvella. Lämmitin lähinnä muodosti jäätä lattialle ja seinille.

Pasi oli kyllä pirun kylmä kapistus talvella. Lämmitin lähinnä muodosti jäätä lattialle ja seinille.

Sehän on kuin jäähdytyselementti pyörillä. Pitäisi olla joko todella paljon tehokkaampi lämmitin tai jokin (homehtuva) eristys.

Mutta se olikin suunniteltu Suomen erikoisolosuhteisiin. Paikallaan ollessa se oli suht lämmin, ehkä lämmitin testattiin paikallaan?

Ergonomia oli myös mielenkiintoinen. Tämmöisellä pätkällä oli niska kyyryssä ja jalat lähes irti lattiasta.

Katselin tuota videota, ja kiinnitin huomiota siihen, että paljon nuo CV9035 IFV vaunut peruuttelivat sujuvasti pitkiä matkoja. Liekkö tarkoituksena pitää paremmin panssaroitu keula viholliseen päin.

Katselin tuota videota, ja kiinnitin huomiota siihen, että paljon nuo CV9035 IFV vaunut peruuttelivat sujuvasti pitkiä matkoja. Liekkö tarkoituksena pitää paremmin panssaroitu keula viholliseen päin.

PSV:n heikoimmin suojattu osa on takaosa ja samalla tavalla on myös rynnpsv:ssa. Lähes kaikissa uusissa tai modernisoiduissa vaunuissa on peruutuskamera millä ajaja näkee peruuttaa ja johtaja ei sitoudu olemaan silminä perustettaessa vaan voi tähystää uhanalaisimpaan suuntaa.

Ensimmäisiä vaunumiehen tst-koulutusopetuksia on "kylki aina puskassa kiinni ja keula aina uhanalaiseen suuntaan, äläkä paljasta kylkeä viholliselle".

Back