Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itellä tuo tuotantotalouden puoli ei ole niin kauhean vahvaa.
Harmi kun ovat ajaneet homman alas.
Olisivat aina joka toinen vuosi tilanneet 30-40 kpl. Paseja kuten jotain Sisun maastosotavihreitä kuorma-autoja.
Kellään muuten telakuormautojen määrää tiedossa? Eli poistuvat bensa vehkeet + norjan hanknnat = mitä?
Kaikki poistuvat bensavehkeet ei poistu. Ainoastaan Nasun tietyt versiot.
Eli? Joskus lukema oli 1000+, noita saisi olla 2000+
Kuten kaiken kaluston kanssa...
Juu mutta tilanne olisi ihan ok kun koottaisiin järkeviä prikaati taisteluosastoja, noista nykyisistä Paseista ja Tekoista saa 8 prikaatia ainakin.
Seuraavaksi pitäisi pistää rahaa kevyempään moottorointiin joista saisi 4-6 kevyttä jalkaväkiprikaatia, eli oikeaa jääkäriprikaatia näiden lisäksi.
Sen päälle on kalustoa kahteen panssariprikaatiin ja neljään panssaripataljoonaan joita voi yhdistää moottoroituihin jalkaväki pumppuihin.
Esim yhdistelmä 1 panssariprikaati, 2-3 moottoroituaprikaatia , 1-2 jääkäriprikaatia , 1-2 panssaripataljoona + raskas tykistö, rakh, MLRS etc. olisi aika hiton kova yhtymä heittää kehiin.
Eniten tässä tarvitaan koulutusta reserville ja voimavarojen fiksua käyttöä, vastustajaa viedään kuin olympialaisissa pienellä panostuksella.
Melkein uskallan väittää että pataljoonarungolla olevat tst-osastot ja niistä joustavasti erilailla kootut tarpeenmukaiset alueelliset prikaatit juurikin ovat fiksua ja joustavaa resurssien käyttöä. Varsinkin kun niiden lisäksi on 3 mekanisoitua prikaatia, 2 mekanisoitua tst-os ja 2 moottoroitua tst-os kovana ytimenä.
Ajoneuvoja on ymmärtääkseni näille lähes tarpeeksi - kun ottokalusto otetaan huomioon.
Ihan henk koht nöyränä mielipiteenä, pidän parempana nykyistä tilannetta jossa sentään ainakin myönnetään että kalustoa ei ole kuin tietylle vahvuudelle. Minua aina 80- ja 90-luvuilla yhtä aikaa itketti ja nauratti se fantasiamaailma, jossa silloin elettiin: kalustoa ei ollut paskan vertaa mutta jostain olisi virallisen propagandan mukaan silti lkp-tilanteessa taiottu parikymmentä prikaatia!
Muutoin olen samaa mieltä tuosta mitä yllä kirjoitat, mutta mielestäni vain yhtä valmiusprikaateista voidaan sanoa mekanisoiduksi, muut jäävät moottoroitujen joukkojen puolelle.
+450 kappaletta.Kellään muuten telakuormautojen määrää tiedossa? Eli poistuvat bensa vehkeet + norjan hanknnat = mitä?
+450 kappaletta.
Pikkuisen eri asia puhua Gatling-tyyppisestä aseesta joka suoltaa 12,7mm kutia ulos kuin jostain itkosta, joka suoltaa 12,7mm kutia ulos.Kumma että 50cal puree helikoptereihin aivan erin lailla kuin 12,7*108 tai 23*152B.
Pikkuisen eri asia puhua Gatling-tyyppisestä aseesta joka suoltaa 12,7mm kutia ulos kuin jostain itkosta, joka suoltaa 12,7mm kutia ulos.
Ehkä se olennainen juttu nyt kuitenkin on se TULINOPEUS jonka seurauksena kuteja osuu kohteeseen melkoisesti enemmän ja siksi myös vahinkoa tulee melkoisesti enemmän.Kieltämättä ,50 BMG on parempi, kuin tuo pitempi itä versio. Tämä lähinnä siksi, että BMG:hen on saatavilla parempi AP luoti ja ilmeisesti siinä Raufossin ammuksessa on omat puolensa verrattuna aikaisempiin vastaaviin.
Kova pudotus tuhannesta jos pitää paikkansa.
Melkein uskallan väittää että pataljoonarungolla olevat tst-osastot ja niistä joustavasti erilailla kootut tarpeenmukaiset alueelliset prikaatit juurikin ovat fiksua ja joustavaa resurssien käyttöä. Varsinkin kun niiden lisäksi on 3 mekanisoitua prikaatia, 2 mekanisoitua tst-os ja 2 moottoroitua tst-os kovana ytimenä.
Ajoneuvoja on ymmärtääkseni näille lähes tarpeeksi - kun ottokalusto otetaan huomioon.
Ihan henk koht nöyränä mielipiteenä, pidän parempana nykyistä tilannetta jossa sentään ainakin myönnetään että kalustoa ei ole kuin tietylle vahvuudelle. Minua aina 80- ja 90-luvuilla yhtä aikaa itketti ja nauratti se fantasiamaailma, jossa silloin elettiin: kalustoa ei ollut paskan vertaa mutta jostain olisi virallisen propagandan mukaan silti lkp-tilanteessa taiottu parikymmentä prikaatia!
Kunhan nyt olisi edes jätetty myymättä ulos niitä meille jo hankittuja, niin tilanne olisi huomattavasti parempi.
Ehkä se olennainen juttu nyt kuitenkin on se TULINOPEUS jonka seurauksena kuteja osuu kohteeseen melkoisesti enemmän ja siksi myös vahinkoa tulee melkoisesti enemmän.