Onko seuraava hankintailmoitus lisäpanssaroinnilla varustetuista merikonteista?
Jos jätetään välistä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onko seuraava hankintailmoitus lisäpanssaroinnilla varustetuista merikonteista?
Jos jätetään välistä?
Tuossa ilmoituksessa mainittiin konttien siirtely. Jaksaako tuon kokoluokan KA kuskata konttia? Vai onko ne niitä todella lyhyitä kontteja?
20-jalkaista kyllä, mutta tuo määrä viittaisi pikkuhiljaa masien vaihtamiseen uudempaan kalustoon. Tosin eihän tuossa ole speksattu akselimäärää, tai kokoa sen kummemmin kuin minimipaino.
Rehellisesti en usko että unimogin tyylistä. Niillä ei loppupeleissä hirveästi kuljetella kun ovat melko pieniä kikottimia. Tuo määräkin viittaa enemmän masin korvaamiseen. BTW tuo vanha mersutyyppi mitä linkitit, ei helvetti ikimaailmassa semmosiaVai haettaisiinko tuossa enemmän Unimog tyyppistä ajoneuvoa, eikä Masin tyyppistä?
Rehellisesti en usko että unimogin tyylistä. Niillä ei loppupeleissä hirveästi kuljetella kun ovat melko pieniä kikottimia. Tuo määräkin viittaa enemmän masin korvaamiseen. BTW tuo vanha mersutyyppi mitä linkitit, ei helvetti ikimaailmassa semmosia
Niin kuorma-autot ostettiin aika turhaan. Kuorma-auto maksaa helposti 150 000 euroa, tavallista paksummalla seinämävahvuudella oleva kontti alle kolmanneksen tuosta.
Vaikka suurin osa kalustosta tulisikin kuletuksessa ottokalustona niin tietyllä määrällä omaa kalustoa saahaan käyttöön nopeammin kun ne on omia.
Valitettavasti on kokemusta juuri tuo tyyppisistä mersuista.Onko kokemusta, vai tarkoitatko tuon ikäluokan vehkeitä yleensä?
Ainakin sen luulisi lisäävän vaihtoehtoja harmaassa vaiheessa. Saa enemmän joukkoja liikkeelle ilman, että on tarvetta ottaa kalustoa siviilistä.
Tuolla mainittiin mahdollisuus myös käytettyihin mutta se ei todellakaan tarkoita mitään loppuun ajettuja 90-luvun vehkeitä. Luulempa vähän että käytettyjä ei ole tulossa koska silloin jonkun pitäisi luopuu melko uudesta kalustosta ja varmasti monella maalla on juuri tuota SJ linkittämää sontaa varastot pullollaan.
Valitettavasti on kokemusta juuri tuo tyyppisistä mersuista.
Voidaan käyttää kumpia tahansa kuten nykyäänkin...kysymys on adapterista eikä puhelulaitejärjestelmästä. Vrt esim XA-202 jossa ajaja ja johtaja käyttää vaunupäähinettä ja takatilassa operattorit ComTac:ja samassa puhelulaitejärjestelmässä. Tulevaisuudessa varmaan mennään Kypärä2020:llä myös vaunumiehistön osalta.Kiinnostaisi tietää millä liittimillä (toivottavasti uusitut?) sisäradiot toimii tuossa modernisoidussa XA:ssa.. Saisiko jo suoraan Peltoriin kiinni vai pitääkö vielä mennä neuvosto-nakkipipolla..
Ei liity ihan suoraan nykyisiin hankintoihin, eikä välttämättä Suomen tilanteeseen.
Mutta mitä veikkaatte. Tekevätkö mahdollisesti tulevaisuudessa miehittämättömät, vähän runkoon tunkeuvat tornit, joihinka saa modernin rynnpsvn aseistuksen, vastakkain asettelun, rynnpsv vs kuljpsv, vanhanaikaiseksi, vai olisiko silti tarvetta erillisille ryntö ja kuljetus kärryille?