Vai niin. Huoltohenkilöstöstäpä hyvinkin... Varsinkin Libanonissa tuo on ongelma kun huolto on ulkoistettu Patrialle...Allekirjoittanut on lukenut foorumilta aikanaan väitteen, että AMV-koulutettua huoltohenkilöstöä ei ollut riittävästi ulkomaankomennuksille. Tosin sitä luulisi kertyneen jo tähän mennessä, mutta ehkä loppuvalle missiolle ei haluta kärrätä kaikkea kalustoa.
Ei tietenkään loppuvalle missiolle...ihan ei ollut loppu näkyvissä 2009 kun XA:t sinne kärrättiin...ja 2012/13 sinne "loppuvaan mission" lähettiin kutenkin sekä uusia RG:tä ja XA-203:a...
Hyvä kysymys en tiedä.Mikä saatana tekee sitten Fuchsista niin kalliin?
Yksikköhintojen lasku tuollaisista kaupoista, joissa ei varmasti tiedetä mitä on mennyt ja kuinka paljon esim. varaosia. Lisäksi varmasti vaikuttaa se XA-203 jota myyttiin oli valmis paketti kun XA-188 kehitettiin XA-185:sta erikseen Hollannin merijalkaväelle. En ole kyllä kuulut mistään erikoisalennuksista pohjoismaille - varsinkaan vielä 1990-luviula. Mutta en tuohonkaan osaa tarkempaa vastausta osaa antaa...Ja @CV9030FIN, tsekkasin Siprin portaalista Pasien hintoja. Hinnat asettuivat jollakin tavalla antamaasi haarukkaan, mutta Norjaan on mennyt 1990-luvun lopussa 32 200-sarjalaista 10,1 miljoonan dollarin hintaan - Alankomaihin taas 90 kpl 188-sarjalaisia 82 miljoonan dollarin hintaan. Laske huviksesi kappalehinnat ja ihmettele. Pitääkö tästä vetää johtopäätös, että Sipri kusee? Vai että pohjoismaisen yhteistyön nimissä myydään omakustannehintaan ja muuten sitten myydään markkinahintaan?
Viimeksi muokattu: