Äänestys Mikä konetyyppi korvaa Hornetit?

Mikä konetyyppi on mielestäsi todennäköisin valinta Hornetin korvaajaksi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    599
  • Äänestys suljettu .
Herhiläisen syöjä.

Ilmavoimille halutaan lepakkorobotteja
– Nykyisten lennokkien rakenne perustuu perinteisiin siipiin ja potkureihin. Lepakkojen ja hyönteisten tutkiminen on kuitenkin tarjonnut uusia oivalluksia kehitystyöhön. Luonnon rakenteita imitoiva suunnittelu voisi tehdä lennokeista ketterämpiä ja vaikeasti havaittavia, ilmavoimien tiedotteessa todetaan.

Siipimekanismin suurin haaste on liittynyt voimanlähteen kestoon. Parin minuutin lentoajasta ei ole juurikaan hyötyä rintamalinjan takana suoritettavilla tiedustelulennoilla.

Kilpailun tehtävänannossa ratkaisuksi esitetään langatonta energiansiirtoa. Pienempiä lennokkeja voitaisiin ladata huomaamatta joko lentokoneesta tai maasta.

https://www.verkkouutiset.fi/lepakkorobotteja-usan-ilmavoimille/
 
Äänestin eurofighter koska supercruise on tärkein asia. Se voi ampua ohjuksensa kauempaa kuin muut ja kääntyä pois. Maalitiedot saamme KeVa tutkilta maasta. Lisäksi on tiedossa että muut kuin F-35 kestää ohjuksien osumia. Pitää vaan laittaa lisäsäiliöt mahan alle ja pyöräyttää kone siten, että ohjus tulee alta kohti. Säiliöt absorboi ne muutaman gramman sirpaleet.
 
Jaahas....
 
Jätän tämän nyt vain tähän:
Netherlands-Ukraine-Plane-11.jpg


Toki taistekukone on vahvempi kuin matkustajakone, mutta esim BUK iskee aika paljon srapnellia. Menee melko helposti niiden vahvojen runkoelementtien välistä ja rikkoo kaiken.

NINTCHDBPICT000193382468.jpg
 
Älä viisastele. Pelkästään laskutelineet ja takarenkaat suojaavat merkittävästi. Samoin ripustimet. Jos on tankkia niin vielä parempi. Oletko nähnyt kuinka vahvaa kamaa rungossa on, kun pitää kestää 30 tonnia x 10G eli 300 tonnia?

Ei oikein tarvitse viisastella kun ihmettelee absurdeja kommentteja. :D

G-voimien kesto kun ei oikein liity panssarointiin mitenkään (jota sirpaleosumien kestämiseksi tarvittaisiin).
 
Äänestin eurofighter koska supercruise on tärkein asia. Se voi ampua ohjuksensa kauempaa kuin muut ja kääntyä pois. Maalitiedot saamme KeVa tutkilta maasta. Lisäksi on tiedossa että muut kuin F-35 kestää ohjuksien osumia. Pitää vaan laittaa lisäsäiliöt mahan alle ja pyöräyttää kone siten, että ohjus tulee alta kohti. Säiliöt absorboi ne muutaman gramman sirpaleet.
Erittäin hyvä statementti. Eikö tuota kannattaisi jatkaa sijoittamalla lisätankit myös selkään? Toimintamatka sen kun kasvaa ja panssarointi paranee. Ei tarvi edes kääntää vauhdissa. Win-win!

Entä miten lentäjille hankitaan ravinto? Ja mitenkä jäänmurtokyky? Olen kuullut että F35 troolaa superkruisatessa samalla kun murtaa saimaalla jäätä.
 
Erittäin hyvä statementti. Eikö tuota kannattaisi jatkaa sijoittamalla lisätankit myös selkään? Toimintamatka sen kun kasvaa ja panssarointi paranee. Ei tarvi edes kääntää vauhdissa. Win-win!

Entä miten lentäjille hankitaan ravinto? Ja mitenkä jäänmurtokyky? Olen kuullut että F35 troolaa superkruisatessa samalla kun murtaa saimaalla jäätä.
:ROFLMAO::ROFLMAO:(y)
Statementti parhaasta päästä.
 
Erittäin hyvä statementti. Eikö tuota kannattaisi jatkaa sijoittamalla lisätankit myös selkään? Toimintamatka sen kun kasvaa ja panssarointi paranee. Ei tarvi edes kääntää vauhdissa. Win-win!

Entä miten lentäjille hankitaan ravinto? Ja mitenkä jäänmurtokyky? Olen kuullut että F35 troolaa superkruisatessa samalla kun murtaa saimaalla jäätä.

Voiko noin omituinen ihminen olla todellakin moderaattori? Minulla on kolme poikaa ja teen kaikkeni, ettei kukaan kävisi armeijaa, jos se koostuu tuommoisista asennevammaisista koulukiusaajista. Tai sitten olen missannut jonkun pointin.
 
Back
Top