Naurahdin tälle. Pidän itseäni enemmän opetuslapsena, mutta varmasti asiantuntijoita myös tuo ryhmä.Ai jaa. Minä kun luulin, että asiantuntijoita olivat nämä 70 tämän aiheen äänestyksen osanottajaa:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Naurahdin tälle. Pidän itseäni enemmän opetuslapsena, mutta varmasti asiantuntijoita myös tuo ryhmä.Ai jaa. Minä kun luulin, että asiantuntijoita olivat nämä 70 tämän aiheen äänestyksen osanottajaa:
Käsittääkseni asiantuntijoiden konsensus on että valinta on F-35. Toivottavasti ilmavoimat saavat toteuttaa valinnan itse.
Joo, mutta en pidä tätä kovin todennäköisenä. Olen luottavainen sen suhteen että muutaman vuoden päästä Suomessa puoli sataa salamaa iskee tulta.Vai pelkäätkö, että poliitikot tulevat väliin ja ostavat Gripenin vastoin ilmavoimien toivomuksia?
Jos konsensus on, että valinta on F-35, niin eikös se ole pelkästään positiivinen asia? Mitä muuta ilmavoimat valitsisi kuin "ilmavoimien upseerien märän unen"? Vai pelkäätkö, että poliitikot tulevat väliin ja ostavat Gripenin vastoin ilmavoimien toivomuksia?
Oli kyllä mahtava esimerkki ylen journalismin tasosta.Olihan taas motillinen silkkaa höpöhöpöä. Härskiä Gripen-fanitusta ja F-35:n dissausta. Kuinkahan monta kertaa toimittaja muisti mainita F-35:n olevan tarjokkaista kaikkein kalleimman. Väittämä jolle viimeaikaisten uutisten valossa löytyy niukalti tukea elävästä todellisuudesta.
: "Jos katsoo johtavan sotilasteknologiaan keskittyvän julkaisun, ihs janen arvioimaa lentotuntihinnastoa...."
Nojatuolikenraalikunta.Ai jaa. Minä kun luulin, että asiantuntijoita olivat nämä 70 tämän aiheen äänestyksen osanottajaa:
Kovasti yritettiin myös väittää, että "monitoimikoneita" halvemmalla päästäisiin ostamalla jotain muuta. Mitähän nämä muut koneet olisivat?
Monelta asiantuntijalta tuntuu tänäpäivänä unohtuvan viime kriisien ja sotien opetukset. Sota hävitään tai voitetaan ilmassa! Maavoimilla tai merivoimilla ei ole yksinään mitään jakoa ja ne mettävät toimintakykynsä samalla hetkellä kun ilmavoimat eivät kykene suorittamaan tehtäväänsä eli joukkojen suojaamista ilmauhalta. Valitettavasti monet poliitikot ajattelevat toisin ja se näkyy puolustusvoimien budjetissa ja siinä, että liian pienille ilmavoimille kasataan kamalaa määrää tehtäviä.
Ei ja nythän oli taas jonkun suusta (en muista kenen) väläytelty maavoimien miesmäärän pienentämistä. Tietysti kuulostaahan se 250000 sotilasta paljolta eurooppalaisten ammattiarmeijoiden rinnalla. Toisaalta monet eivät ajattele sitäkään, että kuinka paljon tuosta määrästä on huoltoa ja tukevia joukkoja. Kuinka pieni määrä oikeasti tuostakin 250000 sotilaasta osallistuu suoraan aktiiviseen taistelutoimintaa. Sama se on hävittäjillä. Iso osa on pelistä pois ihan huoltojen vuoksi ja tappioitakin varmasti tulee. Loppujen lopuksi ei siitä Tanskan 27 tulevasta hävittäjästä ole (itse sanoisin) saatavilla taistelutoimiin kuin 50% jos hyvä tuuri käy.Eikä maa- tai merivoimille sen paremmin rahaa löytyisi vaikka Ilmavoimat lakkautettaisiin. Silkkaa populistista huttua alusta loppuun. Suurimmalla osalla porukkaa on vain yksi tavoite ja se on puolustusbudjetin leikkaaminen.
Onko joku muuten onnistunut löytämään ja törmännyt eri vaihtoehtojen saatavuus arvioihin? Tarkoitan siis sitä arvioita kuinka monta hävittäjää oikeasti on vuorokaudessa käytössä?
Samaa mieltä. Miehen vastaukset olivat epäselvän örinän ja muminan luokkaa.Lauri Purasen esiintymiskyky ei pitkälle kanna.
HuutokauppakeisariLisäksi hankkeelle pitää löytää uusi puhemies. Lauri Purasen esiintymiskyky ei pitkälle kanna. Joku matkasaarnaaja tai käytettyjen autojen kauppias tarvitaan jotta homma lähtee lentoon.