Hallinkorva
Ylipäällikkö
Lyön silti tässä kohtaa Typhoonin lukkoon ihan vain sen vuoksi, että sitä on vain muutama prosentti äänestänyt, joten on muka paremmat kertoimet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lyön silti tässä kohtaa Typhoonin lukkoon ihan vain sen vuoksi, että sitä on vain muutama prosentti äänestänyt, joten on muka paremmat kertoimet.
Sanotaan näin että veikkaisin Typhoonin olevan reilusti parempi vaihtoehto kuin Gripenin. EF on kandidaateista kone mikä on tehty hieman enemmän ilmasta ilmaan -suorituskyky edellä (tämä tietenkin Suomelle se tärkein koneen käyttökohde). Elinkaarikustannuksetkin tulisivat varmaan roimasti halvemmiksi mikäli tuo viime sivun kohta pitää paikkansa:
BAE Systemsin mukaan Eurofighter lentää pitkällä 2060-luvulle.
Hävittäjiä on jo toimitettu yli 500 ja tilauskirjassa on vielä 600 konetta.
Niiden lisäksi Eurofightereita on erilaisissa tarjouskilpailutuksen vaiheissa jopa 300.
Sanotaan näin että veikkaisin Typhoonin olevan reilusti parempi vaihtoehto kuin Gripenin. EF on kandidaateista kone mikä on tehty hieman enemmän ilmasta ilmaan -suorituskyky edellä (tämä tietenkin Suomelle se tärkein koneen käyttökohde). Elinkaarikustannuksetkin tulisivat varmaan roimasti halvemmiksi mikäli tuo viime sivun kohta pitää paikkansa:
BAE Systemsin mukaan Eurofighter lentää pitkällä 2060-luvulle.
Hävittäjiä on jo toimitettu yli 500 ja tilauskirjassa on vielä 600 konetta.
Niiden lisäksi Eurofightereita on erilaisissa tarjouskilpailutuksen vaiheissa jopa 300.
Tilauskirjassa on yhteensä 600 konetta, ei niin että 600 olisi toimittamatta. Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä, niin Typhoon kuin Rafale ovat reippaasti Gripeniä edellä. Lieköhän Saksan tulevasta tilauksesta tulee jotain uusia herkkuja? Ydinaseen toimituskyvyllä ei ole sinänsä väliä, toki VL:n kiusaksi se on kiva.
https://www.airbus.com/defence/eurofighter.html
Orders & deliveries
Total Orders623
Total Deliveries
551
Total in Operation
546
Rafale, ehdottomasti.Jos valinta tulisi Rafalen tai Typhoonin välistä, niin siinä olisi mielenkiintoinen kaksintaisto.
Kumpaan te suuntautuisitte?
Rafale, ehdottomasti.
On pistellyt eurohäätäjää nekkuun siellä sun täällä, ja uusi F4-päivityspaketti kasvattaa eroa entisestään.
Väitän että kone jää suorituskykyynsä nähden todella pienelle keskustelulle ja huomiolle, ja että se on suorituskykypainotteisessa kisailussamme kovin kirittäjä F-35:lle.
Rafale, ehdottomasti.
On pistellyt eurohäätäjää nekkuun siellä sun täällä, ja uusi F4-päivityspaketti kasvattaa eroa entisestään.
Väitän että kone jää suorituskykyynsä nähden todella pienelle keskustelulle ja huomiolle, ja että se on suorituskykypainotteisessa kisailussamme kovin kirittäjä F-35:lle.
Jos valinta tulisi Rafalen tai Typhoonin välistä, niin siinä olisi mielenkiintoinen kaksintaisto.
Kumpaan te suuntautuisitte?
Rafale, ehdottomasti.
On pistellyt eurohäätäjää nekkuun siellä sun täällä, ja uusi F4-päivityspaketti kasvattaa eroa entisestään.
Väitän että kone jää suorituskykyynsä nähden todella pienelle keskustelulle ja huomiolle, ja että se on suorituskykypainotteisessa kisailussamme kovin kirittäjä F-35:lle.
En tiedä onko F-35 jokaisella osa-alueella paras, enkä tiedä onko Typhoonilla elämää jäljellä, en myöskään tiedä saako superbugi tai Rafale kiriä käyntiin.... Mutta sen opin jo nuorena poikana, että lehmällä ei kannata raveihin lähteä, siksi Gripen jääköön talliinOlettaen toki, että suosikkisi on niin hyvä kuin uskot.
En tiedä onko F-35 jokaisella osa-alueella paras, enkä tiedä onko Typhoonilla elämää jäljellä, en myöskään tiedä saako superbugi tai Rafale kiriä käyntiin.... Mutta sen opin jo nuorena poikana, että lehmällä ei kannata raveihin lähteä, siksi Gripen jääköön talliin
No, esimerkiksi Tanskalaisten asiantuntijoiden tekemän evaluaation tulokset ovat kaikkien nähtävillä, voihan niitä toki olla uskomattakin jos tuntee tietävänsä paremmin.Olettaen toki, että suosikkisi on niin hyvä kuin uskot.
Gripen voi olla surkeuden huippu.