Kun olin pieni, oli jo myynnissä suklaatäytteisiä Ranskanpastilleja. Hyvin suosittuja. Myöhemmin tuli myyntiin Amerikanpastilleja jotka olivat kooltaan 2x ja suklaaosuus oli luonnollisesti vähintään samassa suhteessa.
Olisi kiinnostavaa tutkia, onko
@Gyllis1 refleksinomaisessa suhtautumisessa USA:han yhteyttä jonkinlaiseen lapsuuden kokemukseen kyseisistä makeisista. Koska käytöksessä näkyy selvä refleksiivinen vaste joka ylittää korkeammat aivotoiminnot samalla hetkellä kun mainitaan joko symbolit USA tai F-35.
Toisaalta täytyy myöntää, että ala-asteen 4. luokalla sain NL:n matkatuliaisina eräältä luokkatoveriltani karkin. Pahin karkki, mitä olen koskaan maistanut. Mutta en halunnut sitä näyttää. Mutta kaikkien muiden haukkuessa karkkia haukuin sitten heikkouttani joukon paineesta minäkin. Ja näin, miten se sattui tuonutta oppilasta. Tapahtuneesta on kulunut lähemmäs 40 vuotta, mutta muistan oppilaan ilmeen vieläkin. Ja jopa nimen. Ehkä se kokemus osaltaan aikaansai sen, että minulla on suuria vaikeuksia olla yksisilmäisen ehdoton kovin monen asian suhteen.
Tai ehkä kyseessä oli vain ovela psykologinen itäinen juoni jonka tarkoituksena oli hyväksikäyttää heikkoja länsipellejä. Mutta tarina on tosi.
Ja
@Gyllis1 on ihan hieno ja fiksu henkilö. Fanaatikoksi...

.