Äänestys Mikä konetyyppi korvaa Hornetit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Mikä konetyyppi on mielestäsi todennäköisin valinta Hornetin korvaajaksi?

• Äänestäjiä yhteensä
    599
  • Äänestys suljettu .
Ehkä mielekkäämpi veto olisi koneiden hankintamäärä. Enemmän vaihtoehtoja tarkoittaa suurempaa kerrointa.

Parasta on laittaa rahat sille koneelle josta ei itse pidä, sitten jos se voittaa niin pilvestä löytyy heti hopeareunus.
Entä jos ei koe antipatiaa mitään konetta kohtaan vaan näkee, että suorituskyvyssä kaikki tuovat jotakin uniikkia ja hyödyllistä?

Rafalen kerroin ainoa jota kannattaisi pelata. Muista kostuisi niin vähän, ettei olisi riskin väärti. No, on F-35:n kerroin parempi kuin Gripenin kuitenkin jos arvioisi sen "varmaksi". Gripeniä ei pelaisi 4:llä kuin aasi, koska siitä ei saa varmaa tekemälläkään. Superia pelaavan pitäisi ajatella, että jenkki on saatava ja F-35 pelaisi itsensä ulos.
No milläs kertoimella sinä tarjoat vetoja ?

Ehkä mielekkäämpi veto olisi koneiden hankintamäärä. Enemmän vaihtoehtoja tarkoittaa suurempaa kerrointa.
Itse veikkaisin 58-62 kpl ihan siitä syystä, että alustavat tarjoukset 64:lle menivät 11-12 miljardiin ja Purasen mukaan vielä sitä seuranneella neuvottelukierroksella, kun lisättiin huoltovarmuuden vaatima asemäärä, 64 meni silti yli kympin. Joten itse näen, että tuo 58-62 on se tuleva luku.

Tärkeintä koko tässä HX-arvuuttelussa taitaa olla se, kuka voittaa veikkauksen ja voi osoittaa toisille olevansa Asian Tuntia. ;)

Wjbg5lmbwAHYXpDvi8TXtdUG7TxdsBn-unhuo_Ojga2aBxywDXLLoyMvvNqhVumZHoy8F9Zv6Wi5TUDCvIXX_ho

En minkäänlaisia.
Niiiinmpä.. ;)

Kun katsoo hallitusta, sen taustajoukkoja (järjestään HC mädättäjiä) ja tosiasiaa että me ollaan keskellä WWII jälkeisen ajan pahinta talouskriisiä niin ruåtsin hitsarin puhelut tietyille naamoille ja "tasavallan tonnit" vielä taskuun niin lentävät Greipit ovat Suamen Ekologinen Valinta kun saatiin vielä 20% halvemmallakin kun ostettiin vain puolet ja ilman vaarallisia sotaohjuksia ja ämerikan trumpkoneita..

Minä voin laittaa bitcoin kukkaron osoitteen ni ei tarvii sun rueta turhaa enää muuttelee niitä euroiks ja maksaan maksui muuttamisesta kun siirrät jonku normi tilille !

Kuten olen lirpakkeen kyselyynkin vastannut niin itse uhkapelaisin Rafalen puolesta. Se mielestäni kykenee täyttämään kaikki konehankinnalle asetetut vaatimukset.

Kyllä EF lienee ulkona kuten trumpin Johnsonin Britannia EU:stakin. Varmaan jotain aika metkaa pitäisi myös tapahtua että Rafale voittaisi muuta Greippi, se se on vahvasti mukana sanon ma! Ei tämä mitään minun trollaustani ole, muistelkaapas mitä p-pekka, lipponen, tuomioja jne ovat sanioneet aivan julkisuudessa, ja ne ne nyt vain johtavat tätä maata. Vai nouseeko Samariini ja Somali puolustamaan trump35sta? Kärnälle riittää se Virosta tilattu viinalasti. ja laata-mätti sitten.. joopa joo

Kyllä EF lienee ulkona kuten trumpin Johnsonin Britannia EU:stakin. Varmaan jotain aika metkaa pitäisi myös tapahtua että Rafale voittaisi muuta Greippi, se se on vahvasti mukana sanon ma! Ei tämä mitään minun trollaustani ole, muistelkaapas mitä p-pekka, lipponen, tuomioja jne ovat sanioneet aivan julkisuudessa, ja ne ne nyt vain johtavat tätä maata. Vai nouseeko Samariini ja Somali puolustamaan trump35sta? Kärnälle riittää se Virosta tilattu viinalasti. ja laata-mätti sitten.. joopa joo

Marin tuuraa Ruotsin pääministeriä EU-huippukokouksessa, joten ei tiedä mitä salaisia sopimuksia on jo solmittu molempien maiden demareitten kesken tulevaisuutta silmälläpitäen.

Nayttokuva-2020-8-28-kello-22.36.46-768x704.png

On kyllä järjetöntä hankkia kahta raskashuoltoista (lue kallista) F-35:sta tuohon hommaan, paljon kustannustehokkaampi "balanced approach" on hankkia samaan tehtävään neljä Geipeniä, muutama häirintäsäiliö ja rekkalastillinen valemaaleja! (y)

Katso liite: 44187

On kyllä järjetöntä hankkia kahta raskashuoltoista (lue kallista) F-35:sta tuohon hommaan, paljon kustannustehokkaampi "balanced approach" on hankkia samaan tehtävään neljä Geipeniä, muutama häirintäsäiliö ja rekkalastillinen valemaaleja! (y)
Ja en tiedä, onko noi LADM:t kertakäyttöisiä vai osaavatko itse lentää operaation jälkeen (mikäli siitä selviävät) turvaan tukikohtaan uutta käyttöä varten (voisi kuvitella, että lentäjä voisi operaation jälkeen lähettää viestin ohjukselle, että tehtävä suoritettu ja sitten ohjus lentäisi lähimpään tukikohtaan ja laskeutuisi sinne). Sillä vaikuttaa kalliilta puuhalta, jos jokaiselle kerralle, kun pitää kuvan kaltaista operaatiota tehdä, hankkia omat LADM:t.

Sinänsä mielenkiintoinen ote tuosta ohjuksesta: "Saabin tarjous Suomen HX-hävittäjähankkeeseen sisältää edistykselliset elektronisen sodankäynnin järjestelmät, jotka koostuvat EAJP-säiliöstä (Electronic Attack Jammer Pod) ja pitkälti Suomessa kehitetystä uudesta LADM-häirintäohjuksesta."

Kyllä täällä osataan ja tuohan suoraan kotimaisen työllisyyden tukemista.

Back