Konetyypistä huolimatta tuollaisille voisi olla käyttöä.pitkälti Suomessa kehitetystä uudesta LADM-häirintäohjuksesta."
Kyllä täällä osataan ja tuohan suoraan kotimaisen työllisyyden tukemista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Konetyypistä huolimatta tuollaisille voisi olla käyttöä.pitkälti Suomessa kehitetystä uudesta LADM-häirintäohjuksesta."
Kyllä täällä osataan ja tuohan suoraan kotimaisen työllisyyden tukemista.
samaa mieltä. Jenkeillähän on MALD joka käsittääkseni hoitaa samaa virkaa ja kyllä sitä taidetaan markkinoida ihan stealth koneidenkin suojaksi.Konetyypistä huolimatta tuollaisille voisi olla käyttöä.
Kuten olen lirpakkeen kyselyynkin vastannut niin itse uhkapelaisin Rafalen puolesta. Se mielestäni kykenee täyttämään kaikki konehankinnalle asetetut vaatimukset.
Dassaulthan on ilmoittanut, että elinkaaren puolesta valinta ei jää kiinni jos Rafaleen päädytään. Konetta kehitetään ja päivitetään jatkuvasti.Itse päädyin aikoinani samaan vaihtoehtoon varovaisen multi-arvuuttelun jälkeen: jos järjestelmällä pitää pärjätä lähes 30v, pitää välttää mahdolliset suorituskyky-- ja ylläpidolliset riskit, pitää säilyttää turvallisuuspolitiikan heilahteluista aiheutuvat riskit ja pitää säilyttää jonkinmoinen omavaraisuus operointiin nähden.
Rafale kyllä valikoitui ykkösehdokkaaksi tasapainoisuutensa takia. Ei ehkä paras, mutta riittävän hyvä. Äänestysajankohtana oli ranskatar muistaakseni saanut jo mahtavat 16 puoltoääntä. Sen jälkeen on ilmaantunut lisää...
Itse päädyin aikoinani samaan vaihtoehtoon varovaisen multi-arvuuttelun jälkeen: jos järjestelmällä pitää pärjätä lähes 30v, pitää välttää mahdolliset suorituskyky-- ja ylläpidolliset riskit, pitää säilyttää turvallisuuspolitiikan heilahteluista aiheutuvat riskit ja pitää säilyttää jonkinmoinen omavaraisuus operointiin nähden.
Rafale kyllä valikoitui ykkösehdokkaaksi tasapainoisuutensa takia. Ei ehkä paras, mutta riittävän hyvä. Äänestysajankohtana oli ranskatar muistaakseni saanut jo mahtavat 16 puoltoääntä. Sen jälkeen on ilmaantunut lisää...
Minä laitoin Rafalen koska oletan jenkkivaihtoehtojen seuloutuvan pois eri syistä. Jäljelle jäävistä eurooppalalaisista on Rafale ainoa jolla on uskottava tulevaisuus ja riittävän motivoitunut ylläpitäjä olemassa. En välttämättä toivo olevani oikeassa.
Mitkä nämä eri syyt ovat?Minä laitoin Rafalen koska oletan jenkkivaihtoehtojen seuloutuvan pois eri syistä. Jäljelle jäävistä eurooppalalaisista on Rafale ainoa jolla on uskottava tulevaisuus ja riittävän motivoitunut ylläpitäjä olemassa. En välttämättä toivo olevani oikeassa.
Mitkä nämä eri syyt ovat?
Tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen tästä aiheesta.meidän tarpeistamme vahvasti poikkeava suunnittelufilosofia
Tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen tästä aiheesta.
Itse uskon tähän, koska Rafale jäänee ydinasekoneeksi Ranskan ilmavoimille myös 6. sukupolven koneen rinnalle samaan tapaan kuin nyt on ollut Mirage-2000 ydinasekoneena Rafalen rinnallaDassaulthan on ilmoittanut, että elinkaaren puolesta valinta ei jää kiinni jos Rafaleen päädytään. Konetta kehitetään ja päivitetään jatkuvasti.
Ja itse en tiedä kuinka hyvin uskoa esim. Superin kohdalla tuota Kipinässä HX-podcastissa esitettyä väitettä, että kaikilla on elinkaarta 2060-luvulle.Itse uskon tähän, koska Rafale jäänee ydinasekoneeksi Ranskan ilmavoimille myös 6. sukupolven koneen rinnalle samaan tapaan kuin nyt on ollut Mirage-2000 ydinasekoneena Rafalen rinnalla
F-35 voi jostakin syystä olla liian iso pala Suomen haukattavaksi. En lähde huutelemaan käyttökuluja tms. mutta meidän tarpeistamme vahvasti poikkeava suunnittelufilosofia saattaa poikia kaikenlaista. F-35 on kuitenkin se kone johon toivon Suomen päätyvän.
Boeingilla hävittäjiä rakentavat ukot olivat asiasta heiltä kysyessäni sitä mieltä ettei Suomen kannata ostaa SH:ta koska sen elinkaari ei kanna riittävän pitkälle. Tarina on pitkä mutta tunnen Horneteja tai kokoonpanolinjaa Suomessa aikanaan kasannutta porukkaa ja päädyin siellä päässä kyläillessä samoihin BBQ-iltamiin ryystämään kylmää olutta Boeingilla edelleen työskentelevien kanssa. Siksi en ottanut SH:ta edes varanumeroksi. Aiemmin olin pitänyt SH:ta ilmeisenä kakkosvaihtoehtona ja jenkkikonetta itsestäänselvyytenä.
Minä laitoin Rafalen koska oletan jenkkivaihtoehtojen seuloutuvan pois eri syistä. Jäljelle jäävistä eurooppalalaisista on Rafale ainoa jolla on uskottava tulevaisuus ja riittävän motivoitunut ylläpitäjä olemassa. En välttämättä toivo olevani oikeassa.
Ja itse en tiedä kuinka hyvin uskoa esim. Superin kohdalla tuota Kipinässä HX-podcastissa esitettyä väitettä, että kaikilla on elinkaarta 2060-luvulle.
Itse pelkään pahoin, että Superilla ja Typhoonilla jäisi vajaaksi. Edeltävällä verkkaisen kehityksen ja tuloillaan olevien Tempest - ja FCAS - hankkeiden takia. Jälkimmäisellä, koska pääkäyttäjä ilmeisesti luopuu Superista jo 2040-luvulla. Joten voisi käydä kämmäisesti. Ja varmaankaan ei olisi hankkeen väelle sopivaa virkansa puolesta ruveta erittelemään anonyymistikään että joku tai jotkut tarjoajat eivät pysty näyttämään toteen elinkaaren ajalle vaadittavan tuen olemassa oloa.
Ja mikäli F-35 ei meidän järjestelmään mene suunnittelufilosofiansa / korkeiden kustannustensa takia, se jättää jäljelle Rafalen ja Gripenin.
Ja Rafale on turpo-puolelta ja suorituskyvyn puolelta se uskottavampi vaihtoehto.
Hornetilla on loppuun asti lukuisia eri käyttäjiä. Superilla ei ole lähtökohtaisesti kuin 3.
Tiedä häntä miten raskasta olisi kehittää softaa lopussa itselle.
USN, RAAF, Kuwait.
Sitten Saksa ja Suomi voisi olla 5. Näistä vain Saksan ja Suomen voisi luottaa käyttävän tosi pitkään. Koska niche ydinasekäyttö kuten Rafalella hitaimpana muuttumaan.