HIENOA, ETTEI ARMEIJASSA PELKÄSTÄÄN NUKUTA, OLEN JUURIKIN TÄMÄN KANSALAISALOITEEN TEKIJÄ ITSE.
Suomi Hävittäjä on todellakin mahdollista tehdä nopeasti ja järkevään hintaan! Suomi Hävittäjä, kun on periaatteessa kolmen eri hävittäjän kopio, johon on kuitenkin Suomi parannuksia tehty. Monille on epäselvää miten Suomi Hävittäjä toteutetaan, joten selvennys siihen, Suomi Hävittäjän runko ja siivet tehdään Suomessa ja tekniikka/osat ostetaan ulkomailta, sekä sopimuksia tehdään, että osia/tekniikkaa voisi valmistaa Suomessa.
Koko idean takana on saada lentokone tuotantoa Suomeen, koska eri lentokone tuotteilla on hyvä kysyntä tulevaisuudessa, kysyntä lähtee nousuun Korona ajan jälkeen.
Matkustajalentokoneet ovat varmasti se suosituin tuote maailmassa mitä tuotetta myydään eniten lentävistä laitteista.
Se on totta, että ajatus alkuun huvittaa, kun emme usko kykyymme tehdä mitään lentävää laitetta. Mutta tarkemmin mietittynä, itse lentokone ei ole vaikea toteuttaa millä lennetään, vaan vaikeinta on pelkästään se monimutkainen tekniikka toteuttaa lyhyessä ajassa. Tekniikalla tarkoitetaan esim. Autopilottia taikka sodankäynnin tekniikkaa.
Kun tiedetään millainen hävittäjän runko sekä siivet pitää tehdä, niin ei tämä ole vaikeaa toteuttaa Suomessa. Tietysti on ymmärrettävää, että kun oman osaamisen tiedoilla asiaa ajattelee, niin haaste tuntuu mahdottomalta! Suomessa on osaajia jotka selviää hävittäjän rungon ja siipien teosta, koska mallina käytetään kolmea eri hävittäjää, josta tehdään oma yksi versio, jota tässä nimitetään Suomi Hävittäjäksi syyllä, että se on Suomalaisten näkemys maailman parhaasta hävittäjästä, jonka lento ominaisuudet ovat maailman parhaat, jonka häive ominaisuudet on maailman parhaat.
Se, että millaiset sodankäynnin tekniikka saadaan ostettua ulkomailta, niin tämä määrittää sen, että miten hyvä sodankäynnin tekniikka löytyy Suomi Hävittäjästä. Tässä on hyvä mahdollisuus saada hankituksi maailman parhaat sodankäynnin tekniikat juuri Suomi Hävittäjään ulkomailta, sillä Suomella on onneksi hyvät suhteet kaikkialle, joten mikään taho ei rajoita saamasta parasta tekniikkaa sekä parasta sodankäynnin tekniikkaa Suomeen.
Sitten tulee se monesti esiin noussut kysymys, että kuka myy pelkästään sodankäynnin tekniikkaa, tähän voin vastata, että monikin yritys on valmis sopimuksella myymään pelkästään sodankäynnin tekniikkaa. Yrityksien päätarkoitus on tehdä kauppaa ja jollei saa myytyä omaa hävittäjää meille, niin ovat tyytyväisiä, kun juuri heidän sodankäynnin tekniikka kelpaa Suomelle.
Suomesta myydään paperikoneita ulkomaille vaikka voisimme sanoa, että emme myy, kuin pelkästään paperia ulkomaille, jolloin ulkomainen ostaja ostaa jostakin muualta paperikoneen tai valmistaa sen itse. Elikkä, on monta tapaa saada ostettua haluttu tuote ja Kiinassa tämä asia tiedetään oikein hyvin, miten kauppaa tehdään niiden kanssa, jotka eivät myy.