Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Red Air would utilize dissimilar threats against Blue Air coming from a multitude of directions and altitudes. The Talons and Strike Eagles primary goal: to find the Blue Air strikers (call sign “Rogue”), fight through the escorts to get within an effective (emulated) missile envelope and realize a kill. However, even if a visual on a Raptor or Lightning II was realized (and Red Air had the radar capability) they would still be “chasing a mirage” and could not expect to get a lock. Great.
Some may ask, “What is it like to fly adversary against the most lethal integrated fighter force on the planet?” My answer, “You just die. Sight unseen. You just die.”
Siis ne vanhenevat. Sisäkalusto menee antiikiksi.Ruotsalaisilla ei kai ole noita kuin kaksi? Siellä taisi olla pari kuukautta sitten juttua mediassa, että jos rahoitusta ei lisätä, flygvapnet joutuu luopumaan nykyisistäkin joskus 2020 huiteilla.
Ongelmana noissa on että sisuskalut alkavat olla sen verran vanhaa, että huolto on kallista ja osia saa metsästää kissojen ja koirien kanssa. eli kun hävittäjiä alkaa tulla, nuo ovat ikäloppuja. Uudet vastaavat ovat suihkokoneita ja sisuskalut ovat uusia.Saisikohan nuo haettua sopuhintaan pois, jos ruotsalaiset luopuvat koneista? Ainakin telakuorma-autot ja MT-LB:t saatiin edullisesti, tosin ne olivat "hieman" vanhempaa ja arvottomampaa rautaa.
Tiedä sitten, paljonko ruotsalaisille tutkavalvontalentokoneille olisi käyttöä. Hornetien kaveriksi ne varmaan sopisivatkin, mutta muihin vastaaviin koneisiin verrattuna suorituskyky on ilmeisesti suhteellisen alhainen. Tarjoaako Erieye enää riittävästi suorituskykyä HX:n tullessa käyttöön? Tutkavalvontalentokonetta ei voi viedä partioimaan yhtä lähelle etulinjaa kuin hävittäjän, mikä kumoaa suhteellisen ison osan tutkan pidemmästä havaintoetäisyydestä.
Öh, ei Gripen C:tä silloin ollut edes olemassa. Kyse oli Gripen A:staOnko tietoa edellisen hävittäjäkisan sijoista 2-4? Tästä ei mielestäni ainakaan hirveästi ole huudeltu, vaikka pisteytyksen tehneet tietävät kyllä järjestyksen. Oma veikkaukseni:
2. F-16C
3. Mirage 2000
4. Gripen C
Sikäli merkitystä, että jos järjestys todella tämä, niin vaikea uskoa, että jos Gripen C ei voittanut legacy hornetia, niin että Gripen E voittaisi Horner E:n
Ruotsi (Saab) kun pakko-osti tuon Kockumsin liiketoiminnan saksalaisilta ja Saabilla kun on monta laivatyyppiä joita kauppaavat, mutta ei ole ostajia, niin epäilen että Ruotsin seuraavat sota-alukset ova Suappilta."Vastakaupoista" tulee mieleen sellainen skenaario että jos Ruotsi ilmoittaisi olevansa kiinnostunut tilaamaan Suomesta MTA2020 luokan aluksia niin meillä hallitus on samalla hetkellä rähmällään ja mistään muusta konetyypistä kun Gripen ei enää puhuttaisi. Tällainen kuvio ei ole pelkkää mielikuvitusta sillä pari-kolme vuotta sitten uutisoitiin laivue 2020 hankkeeseen liittyen että Ruotsi ja Suomi kartoittavat mahdollisuutta rakentaa samanlaisia aluksia molempien laivastoille.
Siis hetkinen, mitäs helvettiä tämä on?We Flew Red Air against F-22 Raptors, F-35 Lightning IIs, Rafales and Typhoons in Atlantic Trident ’17. Here’s How It Went.
https://theaviationist.com/2017/05/...ons-in-atlantic-trident-17-heres-how-it-went/
Tuossa jutussa väitetään että Meteor on myöhässä. Ruotsi otti tosin sen palveluskäyttöön maaliskuussa 2016. En ole varma onko se jo sovitettu Typhoniin, mutta jos ei, ei se ohjuksesta ole kiinni, vaan sovitusduunista,Kainalojuttu valitettavasti aivan perseestä. Ei ole saman kirjoittajan.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705062200121810_u0.shtml
Noilla jutuilla on vähän enemmän katetta sen jälkeen kun ovat tehneet edes jonkilaiset tieto - tai tarjouspyynnöt muille valmistajille. Varsinkin jos turboprop -luokkaa oleva suorityskyky katsotaan riittäväksi, niin silloin vaihtoehtoja pitäisi olla muutama muukin kuin Boeing T-X ja Lockheed Martin T-50A. USAFin helkkarin kovat suorityskykyvaatimuksethan tipputtivat halppisvaihtoehdot pois pelistä, ruotsalaisia eivät vaan taida tuollaiset kiinnostaa, niiden kautta kun tulonsiirto Wallenbergeille on vaikeampi toteuttaa...Onhan Ruotsin ilmavoimien edustaja ilmoittanut että voivat nykyisen koulukoneen korvaajaksi harkita Boeing-Saab koulukonetta, jos Amerikkalala valitsee sen, mutta jollei joku turboprop kone onkin ajankohtainen, koska ne muut ovat liian kalliita.
Siis eivät ole kiinnostuneita T-50A koneesta.Noilla jutuilla on vähän enemmän katetta sen jälkeen kun ovat tehneet edes jonkilaiset tieto - tai tarjouspyynnöt muille valmistajille. Varsinkin jos turboprop -luokkaa oleva suorityskyky katsotaan riittäväksi, niin silloin vaihtoehtoja pitäisi olla muutama muukin kuin Boeing T-X ja Lockheed Martin T-50A. USAFin helkkarin kovat suorityskykyvaatimuksethan tipputtivat halppisvaihtoehdot pois pelistä, ruotsalaisia eivät vaan taida tuollaiset kiinnostaa, niiden kautta kun tulonsiirto Wallenbergeille on vaikeampi toteuttaa...
Luin ja linkkasin tuonne ilmavoimien tulevaisuuteen jo viime yönä tällaisilla kommenteilla:Siis eivät ole kiinnostuneita T-50A koneesta.
Lue juttu täältä
http://www.defensenews.com/articles...rainer-jet-but-probably-not-other-t-x-options
Ja kyllähän tuo haisee teollisuuspolitiikalta, ei muulta
On nämä läntiset naapurit vaan aika vekkuleita, taitaa olla flygvapnetilla T-X:n RFI:t näpeissä kun oma konevalinta on jo tehty. Tässä ilmavoimien näkemys seuraavan harjoitushävittäjän valintaan:
But Liljegren made clear that other T-X contenders would probably not be an option for the country.
"If Saab-Boeing will not win, we will not take the aircraft that the U.S. Air Force will go for because it doesn’t make sense in that case.” Then it would pursue a less expensive turboprop plane with a glass cockpit, like the Pilatus PC-21, he said."
" Some of [the T-X competitors] are probably too expensive,” Liljegren said, declining to elaborate."
Lähde: http://www.defensenews.com/articles...rainer-jet-but-probably-not-other-t-x-options
Minulla on ollut jo pidempään fiilis, että ruotsin ilmavoimien perimmäinen olemassaolon tarkoitus on pitää Saab leivänsyrjässä kiinni muiden tehtävien ollessa toisarvoisia. Tällaiset uutiset ovat omiaan voimistamaan tuota mielikuvaa. On se loppujen lopuksi kyllä varmaan luojan lykky että meiltä ei omaa teollisuutta löydy.
Thirty minutes to choose your fighter jet: how the Shah of Iran chose the F-14 Tomcat over the F-15 Eagle
https://www.quora.com/In-terms-of-stealth-are-F-14s-easy-to-detect/answer/Miguel-Caparros?srid=83ZI was an independent contractor at Grumman, electronics specialist, in 1978 I had an assignment to find and and paint (identify with a laser) the F-14's. The F-14 superiority fighter first flew in December 1970 and made its first deployment in 1974 with the U.S. Navy.
The Air Force General in command of this test, (the Navy was not thrilled by this) wanted to know if two F-14 Tom Cats flying a fleet defensive pattern could detect in a combat situation and neutralize the four F-104 aggressors playing the part of attacking Migs before detection.
The Lockheed F-104 Starfighter is a single-engine, supersonic interceptor aircraft originally developed by Lockheed for the United States Air Force (USAF). First flight : 17 February 1956. The modifications for the F-104 included removal of the radar system and radios.
I requested off the shelf automotive radar detectors that were modified to a specific frequency. Radios were Citizen band, also modified for a specific band and passive direction finders. From information of other test, my assumption and plan was to come in as low and as fast as possible and then turn up using the incredible thrust of the F-104. Luckily the General came up with 4 experienced F-104 pilots who obviously knew how to control the "Widow Maker" one of the nicknames the F-104.
Since we were doing this in the desert at the high noon I knew that the background noise created by the suns reflection would help mask the exhaust noise and the bright sun would also mask it being seen against the sand.
The simple no radiation replacement for the radios and the passive radar detector provided enough stealth along with the low profile of the F-104 were enough to splash the 2 Tomcats.
In today's world with the technology for sensing the F-14 in the air would be as easy to find as if it had a giant balloon saying shoot here. Even in its heyday it was real easy to find. I know And no I will not divulge how we did it. Some secrets are for ever.
En tosin tiedä miksi naapurimaan pitäisikään reagoida siihen, että poliisi käyttää rekistereitään huvitteluun ja kirjaa sinne ihan mitä sattuu. Sitä onkin syytä pyytää anteeksi, niin Putinilta kuin muiltakin. Se on sitten eri asia paljonko kauhua siinä on.
Kysymys: Jos Putinilla on yhteyksiä rikollisjärjestöihin, niin miksi häntä ei tulisi kirjata rekistereihin? Miten se poikkeaa siitä, että joku kadunmies on Helvetin Enkeleiden jäsenen kaveri ja päätyy rekisteriin?
Ollaan hyvin kaltevalla pinnalla, jos aletaan nuoleskelemaan poliittisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä tosiseikoista välittämättä. Ei kuulu demokratiaan.
Voisin kuvitella vaatimuksien olevan 2040-luvulla sellaisia, ettei mikään kone niitä nykytilassaan täytä, mutta asianmukaisesti päivitettynä kenties useampikin konemalli siihen pystyy.Oletteko päässeet tulokseen siitä, mikä konemalli pitää hankkia korvaamaan poistumassa oleva suorituskyky? Miten arvioitte ns. lähialueen kaluston kehittymistä, mikä vempele vastaa teknisiä vaatimuksia sanotaan nyt vaikka 2040?